[2003] XP Clients zijn traag met het aanmelden*

Pagina: 1
Acties:

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 06:44
Ik heb een W2k3 server draaien met active directory en een domein, ben alles aan het inrichten en test het uit met VMWare. De VMWare sessie is een kale instalatie van XP, enkelt heb ik de dns hard ingesteld naar het ip adres van de server, want zo gaat het inloggen sneller. Nu dacht ik gaat het op 1 wekstation in me netwerk uitrollen en lid maken van het domein, ook de DNS hard ingesteld naar het IP van de server maar echter duurt het nu een 15 minuten voor dat ik uberhaupt iets te zien krijg van Windows XP, hij blijft 15 minuten staan op "Uw persoonlijke instelligen worden geladen...." Ik laat de profielen lokaal aanmaken. Er hangt verder alleen een login script achter die wat netwerkschijven aan maken. Weet iemand hoe het kan dat het onder een VMWare sessie snel gaat en op een ander werkstation 15 minuten duurt?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
lvnielen schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:15:
de dns hard ingesteld naar het ip adres van de server, want zo gaat het inloggen sneller.
Je hebt zelf het antwoord al gegeven,

Abort, Retry, Quake ???

• lvnielen
sorry vergeten drbij te zetten,

Op het werkstation staat ook de DNS hard ingesteld naar het IP adres van de server

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Hallo Leon,

Draait je dns server wel goed? Wat geeft een nslookup terug? Is de netwerk bekabeling wel in orde? Krijg je fouten in je event log?

Ik zag dat je nog een topic geopend had in NT, zou je dit in het vervolg niet meer willen doen? Ik pas ook even de topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is :).

• lvnielen
leon1e schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:28:
Hallo Leon,

Draait je dns server wel goed? Wat geeft een nslookup terug? Is de netwerk bekabeling wel in orde? Krijg je fouten in je event log?
De DNS die draait wel goed. anders lijkt mij dat hij het onder VMWare ook niet zo snel gaat.
In het logboek van staat niks dat er mee te maken heeft. de bekabeling is in orde want het werkstation kan gewoon op het internet en door de werkgroep bladeren die er ook is.
de NSLOOKUP, wat wordt daar mee bedoelt?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nslookup is een network diagnostics util - die kan je op een command prompt draaien :)

Verder - als je met 'mstsc' connecteert, is het dan wel snel? :)

• lvnielen
Ja als ik via die manier inloggen gaat het wel sneller
Pagina: 1