ik zit een beetje met een probleem,
ik ben bezig een nieuwe computer te installeren, maar de internetverbinding krijg ik niet voor elkaar...
op de vorige computer had ik alles werkende, dus ik baal wel nu...
het gaat erom dat mijn desktop (moederbord: K8N Neo4 Platinum/SLI met een netwerkkaart erop welke gewoon wordt aangegeven als 1394-netwerkkaart)
verbinding moet maken met mijn modem/router.
Hij geeft wel aan verbinding te hebben, maar er wordt niet automatisch een ip-configuratie aangewezen...
ook handmatig heb ik geprobeerd, maar om een of andere reden wil windows mijn handmatige adressen niet gebruiken (hij probeert het niet eens)
Verder geeft hij de volgende foutmelding als ik de verbinding probeer te herstellen: "De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet"
-Wat je wilt opzetten/Opgezet hebt (geprobeerd)
desktop (+ laptop) aan een router
-Wat voor apparatuur je gebruikt hebt(routers/netwerkkaarten enz enz)
Adsl lijn met voip
router: 7908 VoWBRA (versie 1.3) (voor wie het iets zegt..)
K8N Neo4 Platinum/SLI moederbord met netwerkkaart
-Computer configuratie (soft- en hardware matig)
winXP servicepack 1
-Draad(loos)?
router kan draadloos, werkt draadloos (laptop) en werkt via Lan (laptop) dus het ligt niet aan de kabel of iets ander dan de computer zelf (ik denk dat ik ergens iets verkeerd heb ingesteld, maar weet niet wat)
-Eventueel je ervaring
Het werkte allemaal bij mijn vorige compu...
voor mij is het moederbord gewoon te ingewikkeld en ik heb weinig ervaring met zulke ultra-moderne shit...
iemand tips? ideeën?
alvast heel erg bedankt...
ik ben bezig een nieuwe computer te installeren, maar de internetverbinding krijg ik niet voor elkaar...
op de vorige computer had ik alles werkende, dus ik baal wel nu...
het gaat erom dat mijn desktop (moederbord: K8N Neo4 Platinum/SLI met een netwerkkaart erop welke gewoon wordt aangegeven als 1394-netwerkkaart)
verbinding moet maken met mijn modem/router.
Hij geeft wel aan verbinding te hebben, maar er wordt niet automatisch een ip-configuratie aangewezen...
ook handmatig heb ik geprobeerd, maar om een of andere reden wil windows mijn handmatige adressen niet gebruiken (hij probeert het niet eens)
Verder geeft hij de volgende foutmelding als ik de verbinding probeer te herstellen: "De TCP/IP-instellingen van de verbinding kunnen niet worden opgevraagd. De bewerking wordt stopgezet"
-Wat je wilt opzetten/Opgezet hebt (geprobeerd)
desktop (+ laptop) aan een router
-Wat voor apparatuur je gebruikt hebt(routers/netwerkkaarten enz enz)
Adsl lijn met voip
router: 7908 VoWBRA (versie 1.3) (voor wie het iets zegt..)
K8N Neo4 Platinum/SLI moederbord met netwerkkaart
-Computer configuratie (soft- en hardware matig)
winXP servicepack 1
-Draad(loos)?
router kan draadloos, werkt draadloos (laptop) en werkt via Lan (laptop) dus het ligt niet aan de kabel of iets ander dan de computer zelf (ik denk dat ik ergens iets verkeerd heb ingesteld, maar weet niet wat)
-Eventueel je ervaring
Het werkte allemaal bij mijn vorige compu...
voor mij is het moederbord gewoon te ingewikkeld en ik heb weinig ervaring met zulke ultra-moderne shit...
iemand tips? ideeën?
alvast heel erg bedankt...