Als voorbeeldje even het volgende. Als ik onderstaande gebruik:
in plaats van:
Dan komt de tekst in het eerste geval een stuk lager te liggen, sterker nog: de hele div komt lager te liggen (zie ik als ik een achtergrondkleurtje er op toepas).
Met css heb ik al het volgende geprobeerd:
Het probleem heb ik in IE en in Firefox (geen andere browsers nog getest maar dat maakt ook even niet uit
). Ik zit al de hele ochtend er over te puzzelen maar kom er echt niet uit. Ook Google gaf mij geen antwoord op deze vraag (het is ook wel wat moeilijk zoeken). Wat mij verder nog is opgevallen is dat de div niet verschuift bij:
en ook gaat het goed bij:
code:
1
| <div><p>titel</p></div> |
in plaats van:
code:
1
| <div>titel</div> |
Dan komt de tekst in het eerste geval een stuk lager te liggen, sterker nog: de hele div komt lager te liggen (zie ik als ik een achtergrondkleurtje er op toepas).
Met css heb ik al het volgende geprobeerd:
code:
1
| <div style="padding:0px; margin: 0px;"><p>titel</p></div> |
Het probleem heb ik in IE en in Firefox (geen andere browsers nog getest maar dat maakt ook even niet uit
code:
1
| <div>titel</div> |
en ook gaat het goed bij:
code:
Omdat de ene pagina met een <p> begint en de andere weer met een <table> en ik alles op dezelfde plek wil laten beginnen zal ik toch een oplossing moeten hebben. Aangezien de pagina ook met <table> kan beginnen is <p> overal toepassen dus geen optie.
1
| <table><tr><td>titel</td></tr></div> |