Video naar dvd met s-video?

Pagina: 1
Acties:

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-08 20:16
Ik wil mijn video's op dvd zetten.

daarvoor heb ik de asus v9280 videokaart, deze heeft de geforce 4 chip.
deze heeft een svideo in.

en nu heb ik mijn videorecorder aangesloten op de svideo met een scart stukje.
en ik heb de nieuwste drivers van asus en de wdm drivers.

en het programma wat ik erbij heb is ASUS Digital VCR 2.5

ook heb ik een programma van nero geprobeerd en bij bijde krijg ik geen signaal en blijft het beeld zwart.

moet ik ergens de svideo aanzetten ofzo of doe ik iets fout?

[ Voor 4% gewijzigd door NEOeo op 04-02-2005 13:02 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08

Harrie

NederVlaming

Scart gebruikt verschillende pinnen voor in en output. Heb je een scart stukje waarop je kan kiezen of deze als in- of output gebruikt wordt? Anders kan het misschien zijn dat hij net verkeerd is.

ik bedoel dus dit: Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/scadap.jpg

Verwijderd

Je moet S-Video inderdaad aanzetten, tevens moet je specificeren (óók in de videorecorder, die moet ook z'n signaal gaan geven, ff play drukken!) wát voor signaal er binnen komt: RGB, composite, s-video, het kan allemaal over scart heen komen.

• NEOeo
@harrie
ik heb inderdaad zo'n scart ding als het plaatje en ik heb hem op output staan.

@cabal :P ;)
hoe moet ik svideo aanzetten bij de videokaart?
en ja ik heb hem op play staan als ik het probeer :)

[ Voor 10% gewijzigd door NEOeo op 04-02-2005 13:07 ]

Verwijderd

Hmm, stel eerst maar eens in op de videorecorder dat hij een S-Video signaal geeft, als hij het al ondersteunt... Anders zul je het via composite moeten doen. Verder heb ik geen nVidia ViVo kaart, en d'r ook geen ervaring in. Ik néém aan dat je hem gewoon als TWAIN/WDM apparaat kunt kiezen in bijvoorbeeld Windows Movie Maker (<-- niet onderschatten! Kan érg handig zijn!). Tweak anders eens wat meer in de properties van het WDM device, m'n TV-Tuner, ook zo'n soort apparaat, heeft een heel control panel in z'n driver properties zitten.

offtopic:
Overigens spel je m'n naam als CABAL:

Computer
Assisted
Bio-engineered
Artificial
Liveform

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 13:04 ]

• NEOeo
waarom moet ik bij de videorecorder een svideo signaal instellen als het via scart is aangesloten op de videorecorder?

het is zo aangesloten van vcr naar pc:
scart - svideo - asus splitter - asus videokaart.

en ik heb alleen de standaart nvidia driver properties en ik kan daar niks over svideo vinden...

[ Voor 20% gewijzigd door NEOeo op 04-02-2005 13:08 ]

Verwijderd

SCART is geen videostandaard, scart is een aansluiting waar verscheidenen standaarden over heenkunnen, waaronder geluid in 2 kanalen, composite, RGB, s-video, het kan allemaal over scart heen!. Wat jij nu doet is een scart blokje in je videorecorder steken, en daar een s-video kabel insteken. Weet dat arme ding veel, voor het zelfde geld is hij aan het uitzenden in composite mode, en ja, dan krijg je meestal zwart beeld als de PC s-video verwacht. Hoe heb je het geluid aangesloten?

• NEOeo
moet geluid dan apart???

en het is niet alleen zwart er staat ook bij dat er geen signaal word ontvangen....

ik zal de handleiding van de vcr ff zoeken.............. 8)

Verwijderd

Yup, geluid moet bij s-video apart.

1. De naam: s-VIDEO. alleen beeld.

2. videokaart = geen geluidskaart.

• NEOeo
goed ik heb nu alles aangesloten met svideo en composite.

maar ik krijg nog steeds geen signaal...
ik heb van alles geprobeert in te stellen op de video recorder maar niks lijkt te helpen!

moet ik misschien ergens de svideo in van de videokaart inschakelen ofzo?
zo ja hoe en waar?

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
Zorg je er wel voor dat je in je software je instellingen verander, ik neem aan dat hij nog op TV-tuner staat maar je zou 'm op S-video of op Composite moeten zetten
Pagina: 1