Toon posts:

Testen van een Maxtor SATA schijf met Powermax

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb 2 sata maxtor 80 gb in een raid 0 opstelling met als moederbord : MSI K8T Neo-FSR

Via de website van maxtor, kwam ik erachter dat powermax niet via k8t800 moederborden sata schijven kan controleren. Er staat dat als het je dan in een ander systeem moet hangen.

Wie o wie heeft weleens een maxtor sata schijf gechecked en welke controller heb je gebruikt?

ik vraag dit omdat 1 van mijn schijven 1 in de week een raar geluid maakt en andere programma checken naar mijn mening niet voldoende.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15

Barrycade

Through the...

Als het goed is heb je 2 controllers op je moederbord: 1 via de Via-chipset (K8T800) en 1 via de Promise controller.

Op welke van de 2 heb je je RAID aangesloten? Wellicht kan je ze wel uitlezen op de Promise controller????

Verwijderd

littlejoannes schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:43:
Als het goed is heb je 2 controllers op je moederbord: 1 via de Via-chipset (K8T800) en 1 via de Promise controller.

Op welke van de 2 heb je je RAID aangesloten? Wellicht kan je ze wel uitlezen op de Promise controller????
Ik kan me vergissen, maar volgensmij zit de RAID-controller op de VIA-Southbridge dus als hij niet door de eerste (VIA) heen kan komen dan komt hij al helemaal niet bij de tweede (Promise).

correct me if I am wrong

Verwijderd

Dat moederbord heeft geen S-ATA controller, maar alleen S-ATA RAID controllers. Je zult een moederbord moeten hebben wat een S-ATA controller heeft. Volgens S-ATA specificaties is S-ATA namelijk transparant met P-ATA. Intel's ICH5 controllers weet ik dat ze S-ATA ondersteunen, de ICH5-R ondersteunt daarnaast ook S-ATA RAID.

De nVidia nForce 3 ondersteunt ook S-ATA. Voor een operating system, dus ook powermax en DOS, verschijnen de S-ATA poorten dan gewoon als third, fourth, fifth en sixth IDE controller. In principe ook geen F6 meer nodig bij het installeren van een Windows-NT branch OS. Overigens kan de nForce3 ook een nV-RAID toepassen, nVidia's eigen unieke vorm van RAID: alle poorten, ook de P-ATA poorten, kun je instellen als zijnde RAID. Maximaal 8 apparaten in één array (4S-ATA, 4P-ATA). Dan heb je overigens wél F6 + driverflop nodig.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:35
Je kunt prima de testtool van Hitachi gebruiken, deze ondersteund alle controllers, no matter welke (S)ATA/(S)ATA RAID controller het is.
DFT kan alle HD's van alle merken checken en is gewoon erg goed te noemen

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Heb wel eens een maxtor s-ata schijf moeten testen met die tool..
Deed dat mbv. een Sweex pci s-ata kaartje met een silicon image chip erop.
Die werkt dus sowieso..

Deze dus: http://www.sweex.com/product.asp?pid=328

[ Voor 15% gewijzigd door Occy74 op 04-02-2005 21:23 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:43:

Ik heb niet de uitgebreide versie, mijne heeft alleen de via raid
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:01:
Dat moederbord heeft geen S-ATA controller, maar alleen S-ATA RAID controllers. Je zult een moederbord moeten hebben wat een S-ATA controller heeft. Volgens S-ATA specificaties is S-ATA namelijk transparant met P-ATA. Intel's ICH5 controllers weet ik dat ze S-ATA ondersteunen, de ICH5-R ondersteunt daarnaast ook S-ATA RAID.

De nVidia nForce 3 ondersteunt ook S-ATA. Voor een operating system, dus ook powermax en DOS, verschijnen de S-ATA poorten dan gewoon als third, fourth, fifth en sixth IDE controller. In principe ook geen F6 meer nodig bij het installeren van een Windows-NT branch OS. Overigens kan de nForce3 ook een nV-RAID toepassen, nVidia's eigen unieke vorm van RAID: alle poorten, ook de P-ATA poorten, kun je instellen als zijnde RAID. Maximaal 8 apparaten in één array (4S-ATA, 4P-ATA). Dan heb je overigens wél F6 + driverflop nodig.
Zeer handige info. Thanx i.i.g.
mad-dog schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:11:
Je kunt prima de testtool van Hitachi gebruiken, deze ondersteund alle controllers, no matter welke (S)ATA/(S)ATA RAID controller het is.
DFT kan alle HD's van alle merken checken en is gewoon erg goed te noemen
Dit gaat ik zeker proberen! Thanx
Occy74 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:22:
Heb wel eens een maxtor s-ata schijf moeten testen met die tool..
Deed dat mbv. een Sweex pci s-ata kaartje met een silicon image chip erop.
Die werkt dus sowieso..

Deze dus: http://www.sweex.com/product.asp?pid=328
Als het bovenstaande niet lukt schaf ik wel zo'n pci kaartje aan. Komt altijd van pas. Thanx

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 08:00 ]

Pagina: 1