Toon posts:

3Com EtherLink 10 ISA Combo (3c509b)in PNP mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc met ADSL , doordat deze nieuwe pc steeds in de standby gaat moet hij staat naar de computerboer.
Nu het probleem, ik heb een oude computer met Win98SE erop en een netwerkkaart ISA(zie titel),als ik de kaart onder Dos configureerd wordt de kaart in systeem/hardware herkend zonder uitroepteken of rood kruis. Als ik ping naar mijzelf met 127.0.0.1 krijg ik antwoord 4 packets verzonden en 4 packets ontvangen, als ik IPconfig doe krijg ik de melding IP-ConfiguratieFatalefout. Ik ben al een week bezig maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb de kaart op UTP-staan en gebruik de kabel van de nieuwe pc.

Wie heeft ervaring met ISA-Netwerkkaart installeren op Win98SE met
aansluiting dmv UTP-ADSL. De kaart wordt herkend in Systeem/Apparaatbeheer
maar ik krijg hem niet aan de praat.

Joost

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ipconfig heet onder windows 98 winipcfg. Haal de foutmelding, of de enlgese versie hiervan eens door google heen. Heb je tcp/ip wel geconfigureerd op die kaart?

[offtopic]
(win98 opgraden naar iets recenter als mogelijk?)
[/offtopic

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Het zou voor jou wel handig zijn om de etherdisk te downloaden van je 3c509b kaart.
Je kan ze hier downloaden: http://support.3com.com/i...ls/nic/3c509/3c5096.1.htm

Een veel voorkomend probleem met deze kaarten is dat niet de juiste poort is geselecteerd op kaart. Dus hij denkt dat hij de BNC/Coax moet gebruiken in plaats van je UTP. Hij staat in dit geval dan op handmatig in plaats van automatisch. Met de etherdisk, zie link hierboven, kun je geavanceerde instellingen doen, waaronder dus ook het makkelijk switchen tussen de verschillende netwerkpoorten.

Verwijderd

Topicstarter
De kaart stond op automatisch maar dan disabled hij de PNP en zet duplex Disabled.
Ik heb de kaart onder Dos geconfigureerd.
NIC-Configuration:
I/O Base Address n/a
Interrupt Request Level n/a
Boot Prom disabled (zit er niet op)
Transciever Type On-board TP (RJ-45)
Network Driver install. Windows op OS/2 Client
Maxium Modem Speed 38.400 Baud
Plug and Play Capabillity Enabled
Full Duplex Enabled

De bestanden had ik ook gehaald maar die helpen ook niet.

Joost

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En ook makkelijk die PnP functie uitzetten. Die 3com isa nic met PnP wil wel eens bokken met andere wisselende IRq's van PnP insteekkaarten.

Zet die kaart gewoon op irq5 en adress 300h.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Doordat ik PNP uit zet verdwijnt ook de netwerkkaart uit hardware. Staat wel nu op irq5 en adress 300h, maar nu geen kaart herkenning.

Joost

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Misschien een kortzichtig idee, maar kan je niet beter denken om Win2000 Pro op dat bakkie te zetten? Wil waarschijnlijk best als je er nu nog Win98 op draait kwa systeemeisen. Drivers met die kaart werken namenlijk bij mij goed onder Win2000 en ook is hij beter met IRQ's ed.

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy_NL op 04-02-2005 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zal ik aan denken. Maar het kan natuurlijk toch aan mij liggen en dan weer ergens Win2000 vandaan te halen, twouwens Win2000 staat niet bij de drivers.

joost

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Misschien zitten er dus al drivers in Win2000.
En mail me effe, 'k heb nog een vraagje aan je.
Pagina: 1