[XP] Vreemde waarden in register

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
(misschien is de topictitel niet duidelijk en kan een mod deze aanpassen?)

Een computer met WinXP Pro NL, alle updates geïnstalleerd, behalve SP2. Norton AV en ZoneAlarm om de boel dicht te houden. Ik heb geprobeerd de search en google te gebruiken, maar die doen allebei moeilijk als je zoekt op “SD/” of “%43” o.i.d., dus dat heb ik maar opgegeven.

Als ik als administrator inlog en in het register kijk, zie ik onder HKEY_CURRENT_USER 43 “mappen” staan, waarvan de namen allemaal beginnen met SD/2|¢ (de namen zelf zijn nog een stuk langer). In die mappen zitten registersleutels die blijkbaar allemaal dezelfde waarde hebben: “res://%43%3a%5c” (ook de waarde gaat nog ff door, maar hij bestaat uit een groot aantal combinaties van een %-teken met twee (schijnbaar) willekeurige karakters erachter). Ik weet niet goed hoe ik dit uit moet leggen, maar volgens mij stelt de combinatie van het %-teken en de twee opvolgende karakters een soort ascii-code voor anders dan een letter of een cijfer (dus een “/” of een “&” enz.). Als iemand ook de naam van die codering heeft….

Ik heb de hele zaak gescand met Ad-aware, SpyBot, Spybouncer en HijackThis en hij geeft geen foutmeldingen op deze sleutels. Wel vind ik iets als “DSO Exploit”, maar ik heb vanmorgen een post gelezen (http://www.safer-networking.org/en/contact/bugs.html) waaruit bleek dat dat een bug in Spybot zou zijn, dus dat geloof ik eigenlijk wel.

Wat betekenen deze sleutels en kunnen ze kwaad? :?

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...