[FC3] Kernel upgraded, error tijdens boot niet na reboot

Pagina: 1
Acties:

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de kernel van FC3 geupgrade van 2.6.9-1.667 naar: 2.6.10-1.760_FC3.
Ik heb dit gedaan d.m.v. de RPM's die op fedora.redhat.com stonden.

Als ik nu opstart met de nieuwe kernel 2.6.10-1.760_FC3 krijg ik de volgende melding:
Kernel panic - not syncing: drivers/ide/pci/piix.c:232: spin_lock(drivers/ide/id
e.c:c036e408) already locked by drivers/ide/ide-iops.c/1222
Als ik boot met de oude kernel 2.6.9-1.677 werkt alles goed.
Ook al ik na het booten met de oude kernel reboot, en dan de nieuwe kernel
gebruik om op te starten gaat het goed.

heeft iemand enig idee wat ik fout heb gedaan,
of hoe ik dit kan maken?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 19:41
Ik denk niet dat je zelf iets fout hebt gedaan.

Of de kernel doet iets heel erg fout, of de hardware doet iets heel erg fout.

Je zou even kunnen zoeken of er meer mensen zijn die iets dergelijks wel eens hebben gezien (wat voor hardware heb je precies?), en met memtest86 proberen of het iig niet aan het geheugen ligt. In principe wijzen kernel panics op bugs in de kernel of problemen met de hardware. Het feit dat het na een reboot wel werkt zou er op kunnen wijzen dat er iets raars gebeurt met de hardware. Of dat de nieuwe kernel gewoon iets niet goed initialiseert, wat natuurlijk een bug zou zijn.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan 't niet zo zijn dat hier 2 drivers met elkaar conflicten geven ofzo? Heb je misschien meerdere IDE-chipset-drivers aangevinkt? Of gewoon een standaard kernel? :?

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Ik kreeg in het begin ook not syncing errors, omdat ik door mn eigen domme fout GRUB op mn eigen houtje moest configureren... en ik vergat dus de initrd te vermelden in grub.conf. Misschien is die er niet, of verkeerd of zo? kijk eens in grub.conf of menu.lst.