Toon posts:

[Emailclient] Met aparte directory voor mailopslag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een emailclient waarbij ik de directory waar de emails worden opgeslagen zelf in kan stellen. Ik wil namelijk als 'data'-directory voor m'n client mijn D-schijf gebruiken. Tevens moet er een ingebouwd spam-filter in zitten die netjes alle spam eruit filtert. Bestaat er zo'n client? Ik draai trouwens Windows XP.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 11:28 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57
Ik draai hier Thunderbird op een USB stick. Die start ik met een snelkoppeling naar:

thunderbird.exe -Profile "\thunderbird\profile"

Tussen de haakjes kun je natuurlijk iedere map opgeven.
Bij mij staat die map ook gewoon in die Thunderbird-map, want normaal gaat dat richting Local Settings. Nu heb ik altijd een mailclient op m'n stick bij me.

Punctuality is the politeness of kings

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55
Microsoft Outlook 2003 & Outlook Express kunnen het ook hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan Outlook? Ik bedoel dan de versie die bij Office 2003 zit, geen Express dus. Is dit gewoone en kwestie van een instelling of moet ik de complete registry-entry gaan wijzigen? Of gaat dit met een nieuwe install van m'n c-schijf (waar outlook op staat)?

En nog iets: de agenda-functie van outlook. Deze kan gebruik maken van LDAP ofzo? Waar worden deze gegevens (dus de agenda-gegevens) opgeslagen? Kan ik deze op mijn Windows 2000 server opslaan? Zodat ik ze altijd beschikbaar heb? Ik moet er denk ik even bij vermelden dat ik géén Active Directory op m'n server heb geinstalleerd... en ook niet van plan dit te doen.

Verwijderd

ik gebruik al sinds enkele jaren de Calypso e-mail client, vooral vanwege de filteropties die je niet moet gaan zoeken in Outlook (express) ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:28:
Maar hoe kan Outlook? Ik bedoel dan de versie die bij Office 2003 zit, geen Express dus. Is dit gewoone en kwestie van een instelling of moet ik de complete registry-entry gaan wijzigen? Of gaat dit met een nieuwe install van m'n c-schijf (waar outlook op staat)?
Ja dat kan in de registry , ja dat kan via je settings.
En ja dit zul je zelf moeten instellen. Maar standaard komt het in Docs & Settings terecht.
(Hint, tweak die naar een andere plek)
En nog iets: de agenda-functie van outlook. Deze kan gebruik maken van LDAP ofzo? Waar worden deze gegevens (dus de agenda-gegevens) opgeslagen? Kan ik deze op mijn Windows 2000 server opslaan? Zodat ik ze altijd beschikbaar heb? Ik moet er denk ik even bij vermelden dat ik géén Active Directory op m'n server heb geinstalleerd... en ook niet van plan dit te doen.
Waarom zou je dat willen, daar is LDAP toch niet voor ?
Al je dingen binnen outlook komen in je pst terecht.

Maar dit soort antwoorden kun je zelf ook heel eenvoudig vinden, als je een beetje zoekt. :+

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

MS hierover.
http://office.microsoft.c...tance/HA011265401033.aspx
Wat je ook kan doen is zoeken naar de *.pst mappen op de HD en deze verplaatsen naar een andere locatie.
Wanneer je daarna Outlook opstart, vraagt Outlook om de locatie van het postbestand.
Moet werken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Oh sorry, ik bedoelde eigenlijk IMAP. Zijn er freeware-IMAP servertjes die dus op mijn windows-server de mail bewaren (en misschien als webmail aanbieden?) en ook nog eens compatible zijn met de de agenda-functionaliteiten van Outlook? Zou namelijk helemaal top zijn!
Pagina: 1