Toon posts:

[webcam]mogelijkheden mbt beveiliging/observatie

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Namens anderen stel ik deze vraag.
Zij willen low budget, als in goedkoper dan conventionele camera security, 1 of meerdere lokaties in een gebouw kunnen observeren.
Nu kwam de suggestie: "Wat zouden we eventueel met webcams kunnen?

-Aan wat voor opzet zou je moeten denken?
-Is het mogelijk meerdere webcams aan 1 systeem te hangen?
-Wordt het systeem daar zwaar mee belast?
Zo ja welke onderdelen zijn van belang?
-Kan er voor b.v. 8 uur aan beeldmateriaal opgenomen worden? Is de interval daar makkelijk van te bepalen?
-Wat zou een efficiënte manier van registreren zijn zodat er ook op een efficiënte manier beeldmateriaal opgevraagd kan worden?
-Wireless ja of nee? maximale kabellengte?
-Welk type cams zijn hier voor geschikt (dat de kwaliteit dusdanig is dat b.v personen geidentificeerd kunnen worden)

De vragen hoeven niet letterlijk beantwoord te worden.
Het gaat meer om het feit dat ik wel ideeen heb voor een mogelijke opzet maar dit niet definitief kan maken omdat ik op het gebied van webcams absolute leek ben.
Dus de vraag is eigenlijk richting de kenners van webcams:
Hoe zouden jullie dit invullen?

(sidenote: ik ben degene die de technisch kant moet gaan realiseren)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 12:31 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

ik heb een keer met Gothca! ( een prog), getest

elke keer als er beweging was werd het opgenomen incl tijd/datum

was een zeer handig progje :)

en ik kan op een 120GB schijf 8 uur uincompressed avi opnemen incl geluid, dus denk dat j e met webcam kwaliu zonder sound wel 40 uur ofzo red? of meer

[ Voor 35% gewijzigd door Night89 op 04-02-2005 11:33 ]

Met Vriendelijke Groet,

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ken je de camera's die je direct op je netwerk kunt aansluiten? b.v:

http://www.tomsnetworking.com/network/20020923/index.html

Het verschil in traditionele cameras ligt vooral in de bekabeling. Of je draadloos wilt ligt er vooral an hoe moeilijk de bekabeling aanleggen zou zijn. Draadloos brengt echter weer nieuwe problemen mee (kwaadwillende mensen die camer's storen?)

/EDIT: als je HK access hebt: free demo: 8)

google vindt open (web) cams.

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 04-02-2005 16:42 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
NightRaider schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:31:
en ik kan op een 120GB schijf 8 uur uincompressed avi opnemen incl geluid, dus denk dat j e met webcam kwaliu zonder sound wel 40 uur ofzo red? of meer
Hoe groot zou een bestand dan ongeveer worden als je 8 uur beeld zonder sound hebt?
leuk_he schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:38:
Ken je de camera's die je direct op je netwerk kunt aansluiten? b.v:

http://www.tomsnetworking.com/network/20020923/index.html

Het verschil in traditionele cameras ligt vooral in de bekabeling. Of je draadloos wilt ligt er vooral an hoe moeilijk de bekabeling aanleggen zou zijn. Draadloos brengt echter weer nieuwe problemen mee (kwaadwillende mensen die camer's storen?)
Ok dan, ziet er interessant uit, zo maar eens even lezen :)

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Ik heb er ook niet zoveel verstand van, maar ik weet wel dat er ook WLAN camera's bestaan.
Linksys heeft een tweetal van die camera's in hun assortiment. Kan ook via ehternet-kabel aan bijv. router bevestigd worden. Ik heb zelf de WVC54G:
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=38&prid=650
Er is ook nog een 54B versie:
http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=38&prid=566

Beeldkwaliteit is vrij goed, aantal FPS ook. Weet niet of dit bijv. verlaagd kan worden om schijfruimte te besparen. Kleuren zijn beetje bruinig, maar misschien ligt dat aan de vreemde belichting bij mij.

Je kan zo'n camera een vast IP adres geven of via DHCP.
Volgens mij kunnen ze wel continu opnemen, maar grootte van 8 uur durende opname weet ik niet.

Heeft uiteraard wel een powerplug nodig voor stroomvoorziening.

Op m'n laptop heb ik wel wat client software moeten installeren (programmatje om te kunnen viewen bijv.), maar hoe zwaar het het systeem belast weet ik niet. Ik denk niet zo heel erg, want die Linksys die ik heb doet zelf alle processing en verstuurt in principe alleen een stream over het netwerk (denk ik).

Eerste configuratie van de camera wordt aangeraden om dit eerst via een kabeltje te doen (dus eerst ff verbinden met je pc/laptop). Verdere configuratie van de camera kan via een web-interface, waarbij je inlogt op de camera.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door eduardtee op 04-02-2005 16:21 . Reden: Toevoeging over software-install. ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik van die linksys op kan maken is dat ie alleen streams verstuurt die je via een browser kan bekijken, is er ook de mogelijkheid om naar je HD te recorden?

Is het trouwens mogelijk om van meerdere IP cams naar HD te recorden?
De mooiste oplossing zou zijn dat iig 1 cam gescheduled naar HD zou recorden.

Wat ik alleen nog een beetje mis in dit topic zijn suggesties mbt hoe de webcam kenners dit vraagstuk in zouden vullen.
Maar zeker bedankt voor de reactie dusver, waardevolle info.
Pagina: 1