Toon posts:

Windows vindt de NEC ND 3520a niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe PC. Een met een Asus A7V8X-X moederbord, een Asus DVD reader en een NEC ND 3520a dual layer RW. Ik had nog een versie van Windows XP Professional liggen, dus ik hoefde geen OEM versie van XP Home aan te schaffen. De bios ziet de NEC ND 3520a wel. Maar Windows heeft er duidelijk meer moeite mee. Volgens de computerzaak ligt het aan de installatie van de programma's die ik er op heb gezet. En daarmee is voor hun de zaak afgedaan. Volgens hun zeggen deed hij het wel bij hun in de zaak... Dus ligt het aan mij.... Als ik bij Windows onder apparaat beheer kijk dan geeft Winows aan dat de NEC ND 3520a is uitgeschakeld (code 22). Een poging om hen in te schakelen mislukt met de mededling dat Windows dat niet kan.

Is er iemand die mij kan helpen om mijn NEC ND 3520a toch nog aan de praat te krijgen?

Bij voorbaat dank,

Wackie

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

OM FAQ / Beleid

Dat al gelezen? :)

Verder kun je natuurlijk eens proberen op een andere ide aansluiting te zetten , apparaat in windows verwijderen en reboot , firmware flashen etc :)

Raku

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 17:21

Snijkoek

Metal up your ass

Andere kabel geprobeerd? Misschien een gammele controller chip. Probeer hem eens op een ander moederbord zou ik zeggen.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

Smarron

The bend

Snijkoek schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:30:
Andere kabel geprobeerd? Misschien een gammele controller chip. Probeer hem eens op een ander moederbord zou ik zeggen.
Of iets simpeler. Ontkoppel je Asus DVD-reader en koppel je NEC daar eens aan.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Bedankt voor al jullie goede raad. Ik heb de brander eerst verwijderd uit het apparaatbeheer en daarna via nieuwe hardware opnieuw laten detecteren. En voila Windows vond hem dit keer wel!

Nogaals bedankt voor al jullie tips,

Wackie

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

HM... toevallig toch geen probleem met master / slave drives :) ? Jumpers op de juiste plaats? Wel blij dat het gelukt is natuurlijk, maar toch nieuwsgierig... Heb je de Asus DVD-lezer eruit gehaald?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

d8 in erste indtantie oko dat probleem met master/slave te hebben maar dat zit goed, heb nu alle soorten windows update en dergelijke gehad, maar hij wordt gewoon neit goed herkend. De dvdspeler wordt nu herkend en heeft als maximale brandsnelheid 2.4x.... Waaarom werkt hij neit gewoon goed? ( bij sp1 was max snelheid 6.1x en zonder alles elke x handmatig instellen en dan is de maximale snelheid 8x )

Ook zo leuk dat bij service pack 2 nero niet werkt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:39:
d8 in erste indtantie oko dat probleem met master/slave te hebben maar dat zit goed, heb nu alle soorten windows update en dergelijke gehad, maar hij wordt gewoon neit goed herkend. De dvdspeler wordt nu herkend en heeft als maximale brandsnelheid 2.4x.... Waaarom werkt hij neit gewoon goed? ( bij sp1 was max snelheid 6.1x en zonder alles elke x handmatig instellen en dan is de maximale snelheid 8x )

Misschien ns een firmware update doen?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:39:
:? Volgens mij is dit weer zo'n onzinnge 'zie-je-wel-sp2-zuigt' rant. Nog nevernooit problemen gehad met Nero (welke versie dan ook) onder SP2.
Pagina: 1