AVI container format

Pagina: 1
Acties:

• MeaMea
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-01 21:46
He,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand hem kan beantwoorden.
Ik ben een beetje aan het spelen met video encoding. Echter het probleem dat ik heb is het afspelen van een video file in bijvoorbeeld Windows Media Player of quicktime.
Kan iemand mij vertellen hoe video file containers in elkaar zitten.
Dus bijvoorbeeld de AVI file container. Om daar een H263 geencodeerde film in the zetten zal je een container moeten hebben. Maar de opbouw van hoe zo een file container in elkaar steekt kan ik nergens vinden.
Hopelijk kan iemand mij er aan helpen.

Thnx

Arjan

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Al gezocht? Is vast loads aan info over te vinden. belijk anders de code van de gratis lib avifile ofzo, zal vast wel wat nuttig in staan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40

Caveman

whahoehaha

Als je kijkt naar het programma Graphedit en de uitleg daarvan weet je precies hoe avi's en andere aanverwanten zijn opgebouwd. Het geeft je een visuele voorstelling van de opbouw en welke componenten gebruikt worden om het te coderen en decoderen. Het was voor mij iig heel verhelderend.... gewoon ff Graphedit in google toetsen en er gaat een wereld voor je open ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Caveman op 04-02-2005 11:23 . Reden: typo ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:34
Op msdn is ook superveel te vinden over het maken en coderen van avi's. Zoek maar eens naar AVIFileOpen op msdn. Als het goed is vindt je een hele api vol met functies om te spelen met multimedia spul.

• MeaMea
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-01 21:46
Wow jullie antwoorden snel. Had ik niet echt verwacht, vandaar de lange reactie tijd.
Thnx voor de tools. Kan ik een even flink aan de slag:P
Andere vraag Als je een RTP stroom hebt in een file.
Hoe kan je die weer over het netwerk gaan streamen want ik kan geen server vinden die er niet probeerd alsnog in te pakker. Het is nu al een correcte stream RTP/H263 dus.