Laptop scherm doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 13:18

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Mensen.

Ik heb problemen met mijn laptop scherm. Als ik hem dicht wil doen dan krijg ik allemaal verticale strepen. Veelal zwart/wit. Als hij gewoon open is heb ik er geen last van maar ben bang dat dit wel gaat gebeuren. Weet iemand hoe dit komt/hoe dit op te lossen is?

Ik heb een Toshiba tecra 8200. Pentium III 850mHz

Ik heb al gezocht maar kon niets vinden wat me kon helpen.

Alvast bedankt

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk zelf bij een computer bedrijf in 2e hands laptops en computers , mag de naam natuurlijk weer niet vermelden ;) maar daar doe ik de R.M.A.'s
Als ik zo geval binnen krijg dan probeer ik meestal als eerst de schroefjes van het scherm aan te draaien , scheelt bij een laptop heel veel , en druk het scherm is samen kijken of dat verandering geeft.
Zo ja , dan weet je dat het dus aan de contactjes ligt.
En dan kan je beter een nieuwe laptop kopen want dat repareren is best duur , zeker van Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
ik vrees dat het scherm overleden is. heb er nu constant strepen op en uit elkaar schroeven heeft niet het gewenst resultaat gehad. :(

Waar kan ik een los scherm kopen? of is dat niet handig

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dit soort problemen zijn vaak opgelost door het reseaten van de lcd kabel.

moet je (bij de meeste notebooks) even de strip boven het toetsenbord verwijderen en daarna het toetsenbord. soms alleen het toetsenbord. die strip is meestal een kliksysteem

daarna moet je zien waar de lcd kabel uit het scherm loopt en waar hij de computer in gaat, daar haal je hem even los en duw je hem weer vast

probeer dat eerst maar eens, praten we daarna over nieuwe schermen :)

check ook effe met een externe monitor of het misschien niet de videokaart is, anders vervang je het verkeerde onderdeel

[ Voor 14% gewijzigd door Pixal op 18-02-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de connector van je lcd scherm aan de achterkant ook los gehad ?

Meestal is dat de boosdoener , even loshalen en terug zetten werkt
in een hoop gevallen wel .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
heb het scherm losgekoppeld. Er zaten blijkbaar 2 connectoren aan het scherm. Eentje voor de voeding mag ik aannemen en een strip-connector. Heb deze beide losgekoppeld en wederom vastgemaakt. (dus enkel aan het scherm kant) heb het gedaan toen die uit was en daarna geen verandering na aansluiten, ook een keer gedaan toen laptop aan stond (ohhhhhhhhhhh, gevaarlijk!!!), maar toen zag ik wel dat de rest van het scherm wat zwart was wel leven had, want er kwam beeld op, maar helaas als de connector er weer helemaal in is krijg ik onmogelijk goed beeld.

Moet ik anders de complete laptop loshalen en de connector even aan de andere kant misschien proberen???

Trouwens, heb een externe monitor aangesloten en die gaf goed beeld, dus video-kaart is goed. Gelukkig!

Als iemand tips heeft, hoor ik die graag

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

tja, toshiba he.. bellen en hopen dat je over een paar maanden een nieuw scherm hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07 18:26

Emiel1984

Made in NL

mmniet schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:33:
,,,,,ook een keer gedaan toen laptop aan stond (ohhhhhhhhhhh, gevaarlijk!!!), maar toen zag ik wel dat de rest van het scherm wat zwart was wel leven had, want er kwam beeld op, maar helaas als de connector er weer helemaal in is krijg ik onmogelijk goed beeld.
Lijkt erop dat er dus iets met de connector aan de hand is.. probeer is met alcohol schoon te maken.. niet nat maken!! maar doek waarop je alcohol hebt gedaan er een aantal keer langsheen wrijven + de "trip-connector"

ALs je scherm het inmiddels t wel weer doet of de laptop helemaal is overleden even melden :) aub dan weten we dat

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1