Toon posts:

[DTS][MS-SQL][ACCESS] Meerdere tables met 1 query createn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Als backup voor een klant ontwerp ik momenteel een DTS package die de voor de desbetreffende klant relevante data ophaalt uit onze SQL DB en dmv activex een nieuwe access database met corresponderende bestandsnaam creeert.

Vervolgens wil ik met 1 query meerdere tabellen creeeren in die Access DB. Ik heb al verschillende syntaxes uitgeprobeerd, maar kom niet zover dat ik met 1 query de hele tabellen structuur in Access kan aanmaken. Dat terwijl ik een .sql file heb aangemaakt waarin iedere tabel icm de veldeigenschappen is gespecificeerd.

Heeft iemand tips over hoe je met 1 query meerdere tables create? Of is dit gewoonweg onmogelijk (wat ik me niet kan voorstellen) binnen Access?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
Waarom backup je een MS SQL database en plaats je die gegevens in een access DB ?
Waarom doe je geen 'gewone' backup?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikersgemak voor klant die geen SQL omgeving heeft draaien.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:58:
Gebruikersgemak voor klant die geen SQL omgeving heeft draaien.
Ken je MSDE?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik was me niet van een desktop versie bewust. Goede tip, neem ik zeker in overweging!

Maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag of er de mogelijkheid is met één enkele query een hele tabellen structuur te creeeren.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:03:
[...]

Maar dat geeft nog geen antwoord op mijn vraag of er de mogelijkheid is met één enkele query een hele tabellen structuur te creeeren.
In SQL Server kan je dat doen (dmv een batch), maar ik denk niet dat het in access kan.

https://fgheysels.github.io/

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
Nee, je kan niet in 1 query meerdere tabellen definieren (of ik mis wat functionaliteit)

create table blaat (...... directives)
create table blaat (........ directives)

zijn twee losse queries.

Je bedoelt wellicht in 1 batch? Dat zou toch mogelijk moeten zijn in/naar Access?

Trouwens, je kan toch meerdere batches maken in 1 DTS job? Afbeeldingslocatie: http://cavey.carnique.nl/images/forum/headscratch.gif

Verwijderd

Topicstarter
komakeef schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:09:
Nee, je kan niet in 1 query meerdere tabellen definieren (of ik mis wat functionaliteit)

create table blaat (...... directives)
create table blaat (........ directives)

zijn twee losse queries.

Je bedoelt wellicht in 1 batch? Dat zou toch mogelijk moeten zijn in/naar Access?

Trouwens, je kan toch meerdere batches maken in 1 DTS job? [afbeelding]
De assosciatie die ik maakte was die uit de tijd dat ik .sql files, waarin een complete MySQL tabel structuur werd gecreate, uitvoerde.

Ik had verwacht dat ook in een DTS package te kunnen doen, maar blijbaar dus niet. Dan moet ik maar aan het batchen slaan. Hebben jullie een voorbeeld klaarliggen of een lekkere link?
Pagina: 1