Ik heb de kans gekregen om bij een bedrijf een aantal oudere documenten om te zetten van Word 97 en Excel 97 naar het nieuwe Office XP. De kans bestaat dat in de toekomst meer wensen naar bovenkomen als duidelijk wordt wat er mogelijk is, maar in eerste instantie is het eigenlijk het vergemakkelijken van het invullen van bijv. een standaard brief, zoals een offerte voor een bedrijf waar enkel een paar gegevens afwijken van de andere brieven. Wat ik wil proberen is dat als men deze standaard brief opent (bijv. een offerte voor een bedrijf) dan men dan een 'wizard' krijgt; een window waar men alle gegevens in kan vullen en automatisch op de juiste plek worden geplaatst in de brief. Ook wil ik bijvoorbeeld een automatisch genererend referentienummer invoegen in het document e.d.
Weet iemand hoe dit 'gebruik' in Word en Excel heet?? Ik bedoel.. ik weet dat dit soort dingen mogelijk zijn, maar welke zoektermen kan ik bijv. in Google gebruiken voor een kennismakingscursus hierover o.i.d., of weet iemand goede boeken en/of sites hierover? En is het gebruik van Macro's te ver gezocht (?), of kan het vrij simpel geimplementeerd worden in een Word en/of Excel document en is het voor Word en Excel erg afwijkend; kan het sowieso wel met Excel?
Alvast bedankt!
Weet iemand hoe dit 'gebruik' in Word en Excel heet?? Ik bedoel.. ik weet dat dit soort dingen mogelijk zijn, maar welke zoektermen kan ik bijv. in Google gebruiken voor een kennismakingscursus hierover o.i.d., of weet iemand goede boeken en/of sites hierover? En is het gebruik van Macro's te ver gezocht (?), of kan het vrij simpel geimplementeerd worden in een Word en/of Excel document en is het voor Word en Excel erg afwijkend; kan het sowieso wel met Excel?
Alvast bedankt!