Toon posts:

[Ati Radeon 9600 XT] low fps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel vaak counterstrike :source alleen de fps werken vaak niet mee. Ik speel nu met ongeveer 70 fps met drops naar 30. Ik heb al van alles geprobeerd met drivers en mijn bios maar niks werkt. 4x agp 8 x agp het maakt allemaal niks uit. Ik speel cs:s op de laagste instellingen op 1200 x 1024.Ook in catalyst staat alles op z'n laagst.

Met need for speed underground heb ik ook veel last gehad van de lage fps. Volgens mij presteerd mijn computer dik onder zijn kunnen.

Mijn specs:
Windows XP Home SP2
ASUS P4P800S
Ati Radeon 9600 XT 128 mb
p4 2.8 ghz
1024 mb werkgeheugen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hey TS :),

1200x1024? Dat is niet echt een gangbare resolutie voor zover ik weet? Probeer eens 1024x768 en/of 800x600. Kijk ook even in je ATI control panel of je geen (AA)FS aan hebt staan, dat werkt ook nogal tegen. Je kunt ook de kleur naar 16 bit forcen in die menu's, veel succes, laat het weten :) .

De meeste mensen deugen!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 12:58
Ik vind 70fps met drops naar 30 nou niet echt laag, ook al heb je alles laag staan. Ben er iig niet zo van overtuigd dat je systeem zoveel beter zou moeten presteren.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:42

MicroWhale

The problem is choice

volgens mij kan die kaart gewoon niet meer aan op die resolutie. misschien helpt het om van 24 naar 16 bits kleuren te schakelen als je per se op deze resolutie wilt spelen. Anders is 1024x768 een prima alternatief. Kun je ook wat AA en andere shit aanzetten.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wat voor drivers gebruik je? Het viel mij op dat NFSU2 na het installeren van de nieuwste drivers opmerkelijk sneller draaide in de 'middelste' grafische setting (radeom 9800se). Daarvoor speelde ik hem altijd een stapje lager.
Bij CS:source heb ik heel af en toe ook wel es een uitschieter naar zo'n 30fps. Maar dat is helemaal afhankelijk van aantal spelers op de server en hoeveelheid actie in beeld. Ook kan het soms komen omdat er nog wat bugjes in zitten. Zo had je ook in de map aztec dat ie bij het water soms extreem vertraagde. Dat is volgens mij opgelost, maar er zullen nog genoeg van zulk soort vergelijkbare bugs in zitten denk ik.

Kijk anders nog even met 3dmark wat voor score je haalt. Dat is vaak ook wel een goede indicatie of er niet iets mis is.

Verwijderd

Topicstarter
(AA)FS staat niet aan. 16 bit forcen werkt ook niet. 1024 of 1280 maar niet zoveel verschil. iets van 10 fps en als ik dan die AA aandoe dan trekt ie het helemaal niet. Als ik hem op 1024 zet is alles erg wazig, ligt dit nou aan mijn beeldscherm ofzo? ik heb een samsung syncmaster 172N.

Verwijderd

Topicstarter
CATALYST versie 05.1
2D-versie 6.14.10.6505

ik heb net 3dmark03 test gedaan met de volgende opties:
Game test 1 t/m 4
resolution: 1024 x 768
Anti-anliasing: none
Texture filtering: optimal
Max anisotrpy: 4
vertex shaders: optimal

score 3945

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 13:10 ]

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het kan aan SP2 liggen dat je hebt geïnstalleerd. Bij het spel Medal of Honor zijn er verhalen bekend (en ik heb het zelf ook gemerkt) dat als er opeens iets meer moet worden gerenderd, dat je een enorme FPS drop hebt. Toen ik middels systeemherstel SP2 er weer afgegooit had, werkte alles weer prima.

Dus ik zou zeggen: Probeer SP2 er af te gooien via systeemherstel en probeer het dan nog eens :) Tenzij het ook al zo was toen je SP1 had, dan heeft het dus een andere oorzaak.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
je 3dmark score is iig prima, daar zal het niet aan liggen, dat je met css een niet al te hoge framerate haalt is volgens mij gewoon normaal voor die kaart

het is natuurlijk niet echt meer een super snelle kaart, zelf heb ik een 6800LE en heb daarmee soms ook nog framedrops tot rond de 40 fps

wil je een betere framerate in css neem dan gewoon een snellere kaart

Verwijderd

ik heb dus exact hetzelfde probleem, ik haal alleen met moh:aa wel 300 fps soms. en zakt hij terug naar 20 a 30.

Ik ga is even proberen met Systeemherstel en dan SP2 eraf!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 07:49
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:47:
Als ik hem op 1024 zet is alles erg wazig, ligt dit nou aan mijn beeldscherm ofzo? ik heb een samsung syncmaster 172N.
1280x1024 is idd de native-reso van je scherm.
voor 1024x768 gaatie interpoleren wat het "wazige" beeld veroorzaakt.
de "halve" reso is ook scherp > 640x384, maar dan zal je wel wat AA nodig hebben om dat er weer gelikt uit te laten zien :+ ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:47:
ik heb dus exact hetzelfde probleem, ik haal alleen met moh:aa wel 300 fps soms. en zakt hij terug naar 20 a 30.

Ik ga is even proberen met Systeemherstel en dan SP2 eraf!
heb ik met mohaa ook met me 6800GTo (flink overgeklokt) zamen met me intel pentium 3.4
ik haal 300-400 en op open stukken 200-250 soms dropt hij wat maar (70) dat word flink minder als ik minder achtergrond programma's heb draaien...
zal denk bij jullie wel niet zo zijn maar zet ff alle programma's uit die je verder nog hebt draaien...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1