[CD corrupt] Kodak Cd te repareren?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:25
Beste Mede-Tweakers,

Mijn oom uit New Sealand is over... ;) _/-\o_ :) O-) :*) :9 :P
Hij had een Kodak Picture Cd meegenomen om aan ons foto's van hun daar te kunnen laten zien.
Heel leuk en aardig maar er is iets hard tegen de cd aangekomen en je kan nu op 1 stuk er doorheen kijken, als je hem opent (wat heel lang duurt) kan hij bijna niks lezen en geeft hij ook veel fouten.

Is het mogelijk met een programma de data die nog wel goed is ervanaf te halen ?
Al zijn het maar een paar foto's... als het maar iets is ?

Zijn er programma's voor ? zowjah welke ?

Ik geef toe ik heb wel gezocht maar niet heel erg goed.
Alvast bedankt

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-03 17:05

Nik

Hmm lastig, het stuk dat "doorzichtig" is, loopt dat met de sporen mee van de schijf of overdwars?

Ik denk zelf dat er weinig meer te redden valt, wat je wel zou kunnen doen is een kopie maken met bijvoorbeeld CloneCD, en dan op de aller laagste snelheid. vergeet niet de optie "leesfouten negeren" uit te schakelen. Zo heb je kans dan er nog íets van te lezen is, maar die kans is gewoon erg klein (helaas).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid. Kijk onder "Hoe krijg ik verloren gegane data (tracks) terug?" onder het onderdeel CD/DVD lezers/branders/media :)

• Daros
proller schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:03:
Hmm lastig, het stuk dat "doorzichtig" is, loopt dat met de sporen mee van de schijf of overdwars?

Ik denk zelf dat er weinig meer te redden valt, wat je wel zou kunnen doen is een kopie maken met bijvoorbeeld CloneCD, en dan op de aller laagste snelheid. vergeet niet de optie "leesfouten negeren" uit te schakelen. Zo heb je kans dan er nog íets van te lezen is, maar die kans is gewoon erg klein (helaas).
het is een gebrande cd, maar hij is maar 100 mb denk ik...
waar het "doorzichtige" stuk is denk ik 1 mm in het beschreven stuk...

• Daros
BalusC schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:06:
OM FAQ / Beleid. Kijk onder "Hoe krijg ik verloren gegane data (tracks) terug?" onder het onderdeel CD/DVD lezers/branders/media :)
Dit is meer voor NTFS heb ik al gekeken...
Dus daarom deze Post

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Huh? Leg eens uit? :)

• Daros
\

Heb een paar van die programma's gedownload maar die zijn allemaal voor HDDen kunnen geen CD lezen, ik heb er nu zelf al 1 gevonden... maare Serial nodig... dus nog even veder surfen..als je me begrijpt :9~

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees de FAQ en mijn reply eens beter:
Kijk onder "Hoe krijg ik verloren gegane data (tracks) terug?" onder het onderdeel CD/DVD lezers/branders/media.
OM FAQ / Beleid » CD/DVD lezers/branders/media » Hoe krijg ik verloren gegane data (tracks) terug?

Verder gaat dit dicht wegens gebrek aan inzicht, inzet en vooral de serialrequest :/ Check zodadelijk je mailbox.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 04-02-2005 10:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.