Waarom moeten oude koeien per definitie 'dood' / dicht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:36
Waarom is dit topic gesloten bv:
[rml][ Alg] gestoord door programmeren?[/rml]

Oké, het is wel een oud topic, maar in dit geval geeft dat toch helemaal niet ?
Het is geen oplossing voor een probleem dat 2 jaar geleden gepost is, en waar de TS nu dus hoogstwaarschijnlijk niet meer zit op te wachten, het is ook geen topic waar er een 'zinloze' kick aan gegeven is, het is een 'algemeen' (leuk) topic, en ik vind dat het moet kunnen om dergelijke topics nog eens op te rakelen.

(En het ergste van al vind ik dan nog dat er dan zo iemand langs komt, die ik anders nog nooit in P&W heb gezien en die gewoon - nadat Henk_DE_man een 'ontopic bijdrage' geleverd heeft - een beetje zeggen 'Deze is bijna bejaard'.).

[ Voor 22% gewijzigd door whoami op 04-02-2005 08:40 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Moet helemaal niet 'per definitie' dicht, dat zou jij als ex-mod toch ook moeten weten? :)
Waarom deze specifiek dicht moest snap ik ook niet helemaal, de reactie van Sine verwijderen was wellicht nuttiger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topics waarin iemand na 3 jaar met een oplossing komt, mogen (van mij ;)) wel dicht, maar dit is juist een algemeen topic.
Die kunnen mijn inziens geen oude koe worden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Klopt, oude koeien hoeven zeker niet per se per direct dicht: sommige oude topics krijgen om wat voor reden dan ook weer relevantie, of zijn zoals whoami zegt wel leuk om weer eens op te rakelen.

Bovendien worden loze kickposts regelmatig gewoon getrashed en een PM gestuurd, wat ACM hierboven al zegt :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Remy schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 08:58:
Bovendien worden loze kickposts regelmatig gewoon getrashed en een PM gestuurd, wat ACM hierboven al zegt :)
Neehoor, dat bedoel ik niet helemaal :)
Er is namelijk niet echt een loze kickpost nu, althans de kick is on-topic en het is zoals al genoemd een algemeen topic. De reactie van Sine is echter die waar whoami over valt: "En het ergste van al vind ik dan nog dat er dan zo iemand langs komt, die ik anders nog nooit in P&W heb gezien..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ja snap ik, ik bedoelde zelf gewoon loze kickposts in het algemeen, niet die in dat topic :>

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je in zo'n geval beter zou kunnen doen is het topic door middel van een commando wel open laten, maar een lage prioriteit geven tov de andere topics zodat hij boven de gesloten topics in de lijst komt te staan en dus verdwijnt in de top van de topiclijst. Dan blijft het topic in ieder geval voor de toekomst nog open voor hergebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
ACM schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 08:54:
't Moet helemaal niet 'per definitie' dicht, dat zou jij als ex-mod toch ook moeten weten? :)
Daarom vroeg ik het me ook af, waarom ie dicht was.
Ik ging ook van die veronderstelling uit, maar de sluitmessage van Kees laat wel vermoeden dat 'oud topic -> dicht' blijkbaar nog steeds de te handhaven regel is. :)
Waarom deze specifiek dicht moest snap ik ook niet helemaal, de reactie van Sine verwijderen was wellicht nuttiger geweest.
Dat vind ik ook. :)

[ Voor 26% gewijzigd door whoami op 04-02-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Indien het om een "ik heb dit probleem ook" post gaat, dan splits ik het post en de eventuele reacties daarop gewoon richting een nieuw topic :) Wanneer het om een kansloze kick gaat, zoals "ik heb dit probleem ook", maar dan zodanig waardeloos dat het niet topic-waardig is naar de (sub)forum-richtlijnen en overbodige HK-achtige replies, dan wordt het topic gewoon gesloten. Wanneer de TS zelf de oplossing na enkele weken/maanden post, dan laat ik het vaak open. Wanneer iemand anders de oplossing aandraagt, dan hangt het af van de niveau/vindbaarheid van de oplossing. Bijvoorbeeld wanneer men last heeft van 100% CPU usage bij HDD-acties en iemand post dan de oplossing "zet je DMA aan", terwijl dit heel makkelijk in de FAQ/search te vinden is. In zo'n geval gaat het topic gewoon dicht. Wanneer het om een puur ervaringen / discussie topic gaat, zoals discussieren over Dual Xeon bakken en Stille Harddisks, dan hangt dat ook van de kick af. Veelal wordt in zo'n geval een eventuele nutteloze kick gewoon getrashed. Wanneer de kick weldegelijk toegevoegde waarde heeft, dan laat ik het lekker lopen :)

Dat is iig "mijn" beleid. Veel andere mods houden deze ook zo ongeveer aan :)

In het topic dat kees had gesloten worden er wel erg veel "oude koe"-replies gepost. In zo'n geval zou ik ook eerder de neiging hebben om het topic gewoon dicht te mikken, omdat de discussielijn/sfeer toch al verpest is. De kickpostert kan/mag vaak wel gewoon een nieuw topic starten met daarin de relevante discussiepunten.

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 04-02-2005 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
BalusC schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:19:
In het topic dat kees had gesloten worden er wel erg veel "oude koe"-replies gepost.
1tje toch maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, ik zie er 2, da's al 2 te veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!