Toon posts:

[Keyboard] Reageert niet in DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Gisteravond heb ik de computer voorzien van een stroomkill (hij moest even snel uit). Vanmorgen wilde ik hem opstarten en gaf ie bij het booten van XP al meteen blue screen. Dus ik wilde even veilige modus proberen....mooi niet. Mijn toetsenbord reageert TOTAAL niet meer. Oud toetsenbord uit de kast gevist, maar ook die doet niks meer. Beide toetsenborden zijn USB. Heb ze ook al aangesloten met behulp van een PS/2 verloopstukje. No luck...

De ledjes gaan wel branden, maar zelfs na 50 keer op Num Lock duwen, er veranderde niets.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het enige dat ik me kan bedenken is een PS/2 toetsenbord proberen, maar ik vrees dat dat het ook niet is.

Please help?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kijk even in je BIOS of je moederbord usb apparaten primair ondersteunt, voor de rest zal je denk ik wel uit de voeten komen met een PS2 toetsenbord :Y)

Succes

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24
Hij kan moeilijk in z'n BIOS komen als z'n keybord het niet doet :D

Probeer eens je BIOS te resetten (jumpers, batterij, wat dan ook)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

NitroX infinity schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:34:
Hij kan moeilijk in z'n BIOS komen als z'n keybord het niet doet :D

Probeer eens je BIOS te resetten (jumpers, batterij, wat dan ook)
Als het ligt aan de legacy support kun je ook met een USB keyboard in je bios komen.
Dat werkt zelfs nog als je de USB poorten in de bios hebt uitgezet (ooit eens geprobeerd toen de OEM waar ik werkte USB muis en keyboard gingen leveren. Zelfs met alles in de bios uit kon je nog in de bios komen. Verder werkte het echter ook helemaal niet :P)