Toon posts:

Sata schijf met af en toe een bijgeluid....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sata WD120GB van een paar maanden oud, vertoont zo af en toe het volgende verschijnsel:
Tijdens het werken in Windows, maakt deze schijf héél enkel en op ongeregelde momenten, een soort van "klak" geluid. (Alsof hij in de 'parkeerstand' wil springen, maar dan iets luider)
Nou ben ik van mijn overige IDE schijven (eveneens van WD) in 't geheel geen bijgeluiden gewend en heb ik -om ergens te beginnen- maar een aantal testtooltjes van Western Digital op deze schijf losgelaten.
Het resultaat daarvan was dat er geen enkele onregelmatigheid werd gevonden en de schijf dus alle testen goed heeft doorlopen.
De kabels heb ik even los gehad en opnieuw aangesloten, waarna ik dacht dat het verholpen was
omdat ik een paar dagen niets meer hoorde. Vanmorgen vroeg echter weer -kort na elkaar- twee× datzelfde geluid.
Het lijkt mij dus niet te horen, maar omdat Windows zelf vlekkeloos blijft werken en ik ook geen enkele (fout)melding o.i.d. krijg, is het wellicht een wat lastig verhaal om mee aan te komen. Graag wat meningen....

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Klikken is geen goed voorteken!
Je S.M.A.R.T status mag wel goed zijn en je hebt geen bad sectors maar dat betekent niet dat jouw printplaatje/koppen goed werken.
Voor de zekerheid je data backup en een low-level format doen, als je het dan nog hebt RMA naar WD doen ! :P
Evt. naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht en een nieuwe vragen, sommige winkels hebben daar geen problemen mee (Mycom bijv.)
Succes :)

[ Voor 24% gewijzigd door HyperDevil op 04-02-2005 07:54 ]

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:02

N0 0B

cxb1=N#

ik heb eveneens dit probleem gehad met een 160GB WD schijf. op het laatst startte hij zelfs helemaal niet meer op. na de ultimate boot cd te draaien met een aantal tests bleek dat er een bad sector zat in een programma dat ik vaak draai. dat werd gefixed en windows xp opnieuw geinstalleerd, alles deed het weer.

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle antwoorden....
Ik zal maar eens contact opnemen met m'n dealer