Probleem met NF3-250 en ATI 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:47
Ik heb gisteren mijzelf een upgrade aangeschaft:

Chaintech ZNF3-250 PRO moederbord
AMD athlon 64 3400+ clawhammer met 1mb cache
MDT 1024 MB DDR pc 400/3200 geheugenbankje
Antec Sonta Lifestyle met 380 Watt voeding

Dit samen met de spullen die ik al had:

Zallman CNPS7700-Cu
ATi 9800 Pro 128 mb
200 gb Maxtor
80 gb Maxtor
16 x NEC 3500A
DVD Rom (Samsung)

Nou ik heb inmiddels alles ingebouwd, maar krijg het spul niet aan de praat. In 1e instantie starte de BIOS gewoon op en ook windows (met problemen, door nieuw hardware). Maar meteen waren al strepen in beeld. Dit duidde op een probleem van de grafische kaart. De 9800 pro zit rechtstreeks op de voeding aangesloten.

Later gaf de frontdrive van het moederbord aan dat de VGA kaart defect zou zijn. Dit getest in een andere PC, bleek niet het geval. VGA kaart en AGP slot schoongespoten met lucht. Het lijkt dus wel of de VGA kaart defect is, wat niet het geval is (werkt immers perfect in een andere PC). De ATI heeft het ook altijd perfect gedaan in mijn vorige PC.

De drive waar ik het zojuist over heb is bijgeleverd bij het moederbord en omvat o.m. USB, firewire, line in en uit, en een display waar foutcodes op worden aangegeven (Chaintech Front Panel Cbox).

Wat is nou het probleem van deze set? M.a.w. wat is er stuk of niet aangesloten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hollanda op 04-02-2005 03:20 ]

Verwijderd

Heb je al een andere kaart geprobeerd? Misschien dat je AGP poort rot is.

• Hollanda
Ik durf het niet aan, misschien maak ik de kaart wel kapot door hem in dit systeem te draaien.

Maar morgen (straks) ga ik wel een oude kaart halen en deze proberen.

Ik heb trouwens de BIOS ook al gereset, maar dit mocht ook niet helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Hollanda op 04-02-2005 03:24 . Reden: typefoutje ]

• Zenix
  • Laatst online: 15:45

Zenix

BOE!

had mijn broer ook. Maar dan met ATI Radeon 9600Pro 128mb, en een dfi lanparty ut nf3250gb
Kwamen gelijk strepen als die em aandeed. Hij moest hem 5 min laten opwarmen en dan laten rebooten en dan werkte ie. De ATI Radeon 9600Pro 128mb deed het wel perfect in 2 andere pc's
Sinds een maand heeft ie een Nvidia 6800 en daar gaat alles wel vlekkeloos mee.
Btw Fast write etc en alles was goed ingesteld vooor de vga ( iets van 20 verschillende instellingen in bios van agp 2 4 8 xp) etc maar nix helpte. Dus ik dacht dat die 2 gewoon niet zo goed samen gingen.

Dus ik zou het ook niet weten

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 04-02-2005 03:57 ]

• Hollanda
Mijn BIOS wil niet eens opstarten (ik krijg geen beeld)..............de PC 5 minuten aan laten staan zou dus wel moeten werken?

Edit: net geprobeert (5 minuten) nu krijg ik nog steeds geen beeld, maar wel foutmelding 25, welke niet in het boekje staat.

[ Voor 44% gewijzigd door Hollanda op 04-02-2005 13:38 ]

• Hollanda
Nou een MX400 AGP kaart geprobeert en ik krijg weer beeld. Nu even Windows opnieuw installeren en dan de BIOS updaten en kijken of mijn ATI 9800 Pro het dan wel doet....

• Hollanda
Bij mijn broertje even een MX440 geprobeerd, ging perfect, alles werkte weer. Alles startte meteen op. Alles in de BIOS op default gezet, ATI er weer in, werkte perfect. Windows geinstalleerd, paar keer opnieuw opgestart, ging perfect.

Kom ik thuis, denk even de rest installeren, doet ie weer niks (geen beeld, geen piepjes, niks). Foutmelding 26 (VGA kaart).

Het probleem ligt dus puur bij de Grafische kaart, maar ik heb natuurlijk geen zin om deze om te ruilen voor een oude. Board is uiteraard compatibel met deze kaart, zou dus gewoon moeten werken.

Mijn 9800 Pro is een Connect3D.

[ Voor 11% gewijzigd door Hollanda op 04-02-2005 19:02 ]

• Hollanda
Na heel veel proberen, bleek de batterij het probleem te zijn. Tenminste, dat vermoed ik, ik heb de pc nu wel al diverse keren opnieuw opgestart, maar hij heeft nog niet uitgestaan.
Pagina: 1