Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waterkoeling opstart en afsluit Elektronica

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik heb een paar vragen
  • eerst wil ik mijn pomp als eerste aan gaan dan mijn pc. doormiddel van 1 knop.
  • als de pomp uitval dan mot mijn pc meteen uit. dus mot een goedkoop flow meter in zitten.
  • als ik in xp mijn pc uitzet dan wil ik ook graag 1 a 2 min mijn WC laten doorlopen
kan jullie mij ff helpen .... thx

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
Voor dat laatste punt heb ik laatst wat gezien. Dat heette cooling after (dacht ik), daarmee bleven je fans draaien zodra je op de knop drukte. Dus misschien als je daar wat aan mod of misschien kun je dat kreng zo wel ergens tussen stouwen, dat het dan wel werkt.

Dan zou je voor het uitvallen van je pompje ook een ding kunnen plaatesen die kijkt of je fan uitvalt.
Aleen heb jij dan je pomp ipv je fan. Misschien dat die op de pulsjes werkt van het tacho signlaa., maar dat lijkt me niet, want niet alle fans hebben tacho signaal.

Vroeger kon je die dingen gewoon bestellen bij Perfect Systems, maar ik zie je nu niet meer staan.

[EDIT]
was dingetje vergeten

[ Voor 44% gewijzigd door k0ewl op 04-02-2005 02:52 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

je zou een vertraagd afvallend relais kunnen gebruiken die je aanstuurt middels het 12 volt signaal van de voeding

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
# eerst wil ik mijn pomp als eerste aan gaan dan mijn pc. doormiddel van 1 knop.
Relais aan je voeding knopen en tussen je pomp. PC krijgt bij het inschakelen stroom, dus pomprelais schakelt en pomp gaat werken
# als de pomp uitval dan mot mijn pc meteen uit. dus mot een goedkoop flow meter in zitten.
Koop een flowmeter, ik heb geen waterkoeling dus ik weet niet of die dingen juist stroom geven of niet, wanneer ze geen flow detecten, maar je zou dan gewoon een relais eraan kunnen hangen, en aan de uitknop van je voeding (Flow stopt, flowmeter geeft pulse, relais schakelt, voeding gaat uit, pc dus ook). Indien de flowmeter dan juist geen stroom geeft hang je er een
invert-poortje tussen

# als ik in xp mijn pc uitzet dan wil ik ook graag 1 a 2 min mijn WC laten doorlopen
Hmm, deze is een beetje vervelend :) Je kunt namelijk wel een dikke condensator parallel over je pomp hangen (condensator is een buffer, slaat stroom op, en geeft dit als er geen andere stroom beschikbaar is). Wanneer je echter dit samen met je andere schakelingen aansluit werkt schakeling 2 (direct de pc uitschakelen als er geen flow is) niet meer, want de pc loopt dan nog vrolijk 2 min. op de condensator, maar wanneer je het relais van schakeling 2 voor de condensator knoopt zal het denk ik wel werken

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

icegodd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 02:31:
[..]
kan jullie mij ff helpen .... thx
Nee, want GoT werk niet op die manier:
[FAQ]De algemene FAQ[/FAQ]:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Dit topic is gesloten.