[XP] .net passport verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fok83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-03 23:44
Voor wanneer je je .net passport wilt verwijderen uit windows en dit niet lukt via "Gebruikersaccounts" - "Netwerkwachtwoorden beheren". Ik heb even zitten zoeken en het antwoord gevonden, ik kon het hier op GoT niet vinden en zal het bij deze dus posten:

Je kunt iig beginnen met het uit het register verwijderen van de bij het passport behorende mailadressen.

Dit is de oplossing:

Stap 1: Open "Deze computer" -> klik "Extra" -> "Mapopties" -> tabblad "Weergave" -> verwijder het vinkje bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" -> klik op "Ja" bij de popup die vervolgens verschijnt -> zet een vinkje bij "De inhoud van systeemmappen weergeven" -> selecteer de optie "Verborgen bestanden en mappen weergeven" -> klik op "Toepassen" en vervolgens op "OK".

Stap 2: Dubbelklik op de C-schijf -> open de map "Documents and Settings" -> klik op de map met jouw naam (of wat voor een naam je je Windows hoofdaccount ook hebt gegeven) -> open de map "Application Data" -> open de map "Microsoft" -> open de map "Credentials" -> open de map met het lange nummer -> verwijder het bestandje "Credentials" met shift/del.

Stap 3: Draai "Stap 1" eventueel terug -> start Windows opnieuw op.

That's it.

Nadat Windows opnieuw is opgestart kun je eventueel via "Netwerkwachtwoorden beheren" controleren of de "missie" is geslaagd, als het goed is zijn alle passports daar (en dus ook van je systeem) verdwenen.

Succes,

Fok83.

Verwijderd

Eindelijk een oplossing.... ik kreeg mn .net passport eerst niet weg... thanx... k heb t net effe getest.. t werkt bij mij... ;)
meteen die hele wachtwoord-onthouden-en-lekker-automatisch-aanmelden-shit van MSN verholpen... :)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 16:51
Misschien is het ook handig om deze link te vermelden :)