Gisteren heb ik mijn 6260(zwart) + Route 66 + GPS Bluetooth binnengekregen (besteld bij de belcompany).
Tot mijn grote verbazing heeft de Nokia GPS ontvanger ook eenzelfde accu als de telefoon zodat de GPS ontvanger compleet wireless kan werken (had ik niet gezien bij de aankoop, dus dat is een welkome feature). Dus gps navigatie is prima mogelijk op de voet of fiets. Er zit voor de GPS ontvanger wat materiaal bij om hem om je nek te kunnen hangen of in een extra huisje op je fiets te monteren.
Er zit netjes een autolader bij die voor de GPS ontvanger en telefoon gebruikt kan worden. Als je dus lang in de auto zit, laat je de lader gewoon elke paar uur wisselen tussen 1 van beide apparaten (mochten de accus leeg zijn).
Op het eerste gezicht geeft het hele setje meteen een aardige indruk.
Wel ondervind ik wat 'cosmetische' nadelen:
* Het accu klepje van de 6260 krijg je lastig open als er geen accu inzit. (vooral als je maar weinig nagel hebt, mijn vrouw moest er aan te pas komen om 'm open te krijgen)
* Het accu klepje van de GPS ontvanger gaat nog vervelender open. Brute krachten hielpen niet, vrouwlief moest er weer bijkomen...
* De telefoon zelf voelt wat 'breekbaar' aan. Of hij dat is heb ik nog niet uitgeprobeerd en was ik niet van plan. Nu nog even op zoek naar een passend telefoon jasje.
Alles kan stuk.