[iPod] Bugs in firmware bij uitzetten en nr uitzoeken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Ik heb al een behoorlijk tijdje de iPod 20GB van de vierde generatie (ja, die met clickwheel), heb hem windows-geformatteerd en de laatste firmware erop staan. Niet dat die versie van firmware er toe doet, want de vorige versie, die meegeleverd was bij de iPod, had hetzelfde euvel.

En dan nu: het euvel! Ongeveer 3 op de 10 keer dat ik mijn iPod wil uitzetten, door de play-knop ingedrukt te houden reageertie alsof ik één keer op de select-knop heb gedrukt. Ik krijg dus het search-balkje te zien. Houd ik de play-knop langer dan drie seconden ingedrukt dan verschijnt het rating-menuutje. Als ik dan de knop los laat gaat mijn iPod op pauze. Het maakt niet uit waar ik op de knop druk, al is het op het uiterste randje of midden in.

Volgende probleem: Soms (ik gok 1 op de 10 keer), als ik een nummer uit zoek d.m.v. Muziek > Artiest > Album > Nummer, dan slaat hij deze direct over en begint met het volgende nummer. Ook als shuffle aan staat. Ik moet dan weer terug naar het vorige nummer gaan om het nummer te draaien wat ik uitgekozen heb. Bij sommige nummers (bijv. Elements van Stratovarius) doet hij het zelfs constant! Bij andere nummers de ene keer wel, de andere keer (als ik exact hetzelfde doe) niet.

Ik heb gezocht, maar ik krijg mijn zoek-termen niet dusdanig verfijnd dat ik een nuttig antwoord kan vinden. Er valt namelijk veel te zeggen over "iPod" "probleem" "bediening" en/of "uitzetten".

Ik heb er niet direct problemen mee, en kan er mee leven. Toch zit het een beetje dwars. Heeft iemand dit probleem ook meegemaakt (of, het liefste, een oplossing)?

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Helaas, geen oplossing maar wel wat solidariteit: ik heb een 20 GB van de tweede generatie, en ik kan je vertellen dat dit model ook last heeft van het automatisch overspringen naar het nummer dat komt na het nummer dat je hebt geselecteerd om af te spelen. Het gebeurt af en toe en ik vond het niet ergerlijk genoeg om het verder te onderzoeken. Wel triest dat de huidige generatie er nog steeds last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Gewoon even opsturen naar Apple, dmv service request? Je bent hem wel even kwijt dan, maar de service van Apple is wel super. Maar als je er weinig last van hebt, lekker laten zitten. Ik heb last ervan dat mijn clickweel soms vast lijkt te zitten, kwa klikken. Heb dus ook een 4th gen 20 gig. Dan moet ik even hard drukken, en doet hij het weer, hij klemt een beetje. Maar dit euvel is het me niet waard om mijn iPod een tijdje kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Topicstarter
Symsonic schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:53:
Maar dit euvel is het me niet waard om mijn iPod een tijdje kwijt te zijn.
Je slaat de spijker op z'n kop. Mijn iPod is me gewoon teveel waard! O+ Anders mail ik ze wel even...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet niet of je je hierdoor beter of slechter zal gaan voelen, maar ik heb op mijn 4G iPod 20GB het probleem niet. Heb het net een aantal keer geprobeerd maar kan t niet nabootsen hier (gelukkig).

:D/-<