Toon posts:

[redhat 9] Kan niet meer inloggen na activeren ldap support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

I probeerde vandaag mijn pc in een windows domein te hangen door in principe gebruik te maken van samba en kerberos... Omdat ik hier geen goeie how-to van kon vinden voor redhat (tips are welcome) heb ik om wat te proberen ldap geactiveerd..

Nu kan ik helemaal niet meer inloggen op de box. Ik heb op de search van tweakers gevonden dat als je de lilo bootloader gebruikt je bij het booten init=/bin/bash kan opgeven zodat je kan debuggen, dit is helaas niet mogelijk met de bootloader die ik gebruik.

Ik kan wel met een cd een resque sessie starten. Echter weer ik dan niet wat ik verder moet doen. Ik weet niet hoe ik op de command line ldap weer kan disablen, en eventueel ervoor kan zorgen dat ik weer kan inloggen. (Misschien is alleen ldap disablen niet genoeg?).

Ik ben pas 2 dagen bezig met linux, so please bear with me here for a sec :)

Ik heb in de system-auth file alles wat met ldap te maken had eruit gegooid, maar dit hielp niet. Als ik inlog krijg ik de melding: user authentication failed.

Dit gebeurd zowel met het root account als het useraccount wat ik lokaal heb aangemaakt.

Ik kan ook niet met ssh inloggen op de machine. Dan krijg ik de melding: connection reset by peer.

Kan iemand me een beetje opweg helpen ?

Mocht je toevallig ook nog een goeie tutorial hebben liggen voor authenticatie middels de samba client en kerberos in redhat naar een 2000 DC dan hoor ik ook graag van je :) Ik kreeg het maar niet voor elkaar om op de machine in te loggen en de authenticatie vanuit de dc te laten verlopen.. handmatige configuratie van de smb.conf en de krb5.conf file mocht niet baten.. overigens zag ik ook op vele forums verschillende configs hiervoor... ik zie door de bomen het bos niet meer, but I guess that's a linux thing :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 23:33 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:07
Bij grub kan je gewoon de kernel boot line aanpassen door een entry te selecteren en dat ding te bewerken met "e". Vervolgens tik je init=/bin/bash achter je kernel gevalletje en boot je de boel.

edit: andere mogelijkheid is rebooten met rescue CD en /etc/nsswitch.conf en de diverse /etc/pam.d/* files te ontdoen van ldap vermeldingen.

[ Voor 30% gewijzigd door _JGC_ op 03-02-2005 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Met de cd geboot, rescue disk, en alle ldap vermeldingen uit de system-auth file verwijderd loste het probleem op.