Toon posts:

bios start niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik probeer een nieuw systeem op te starten. Ik heb een asus P4P800 SE moederbord met een P4 3Ghz socket 478 CPU, 2x 256 Mb geheugen en een asus V 9570 video kaart.

Als ik nu de pc voor de eerste keer start gaat alles draaien, geen piepjes de leds op het keyboard gaan branden ik hoor de harde schijf even draaien maar de bios start niet, het monitor scherm blijft zwart.

Het gekke is dat als ik alles op een Asus P4P800 moederbord zet het wel werkt.

wie weet hier meer van?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Even bios jumperen?

Zoveel verschil kan dat bord toch niet hebben, anders zou ik vermoeden dat het bordje zijn beste tijden heeft gehad.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb je juper al verzet en het bord is nieuw uit de doos

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer es met alleen mobo+proc+vid+mem te starten. Doet ie het dan wel? Zo ja, een voor een alles weer aansluiten en je bent er zo achter.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Niet per ongeluk de P4 12V stekker vergeten aan te sluiten ?

Verwijderd

Topicstarter
Ook al gedaan.
als ik zonder geheugen opstart hoor ik wel de bekende piepjes.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:24:
Niet per ongeluk de P4 12V stekker vergeten aan te sluiten ?
zit er ook op

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Reset de bios es met de schroenendraaier methode :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Uit jouw laatste zin kan ik dus opmaken dat je ieder aanwezig component al hebt getest? Dan lijkt het me vrij simpel en kan het moederbord doodverklaard worden.

1 klein detail wat mogelijk is doch onwaarschijnlijk is dat je CMOS reset jumper verkeerd staat, dan wil hij zulk soort dingen ook wel eens doen (of hij gaat compleet niet aan). Maar aangezien dit een nieuw mobo betreft lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk en kan je mobo gewoon naar de RMA afdeling.

Verwijderd

Topicstarter
Met de jumpers in de "verkeerde" stand gaat hij inderdaat helemaal niet aan.

de batt. er fisiek uithalen had ik ook al gedaan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het gekke is dat als ik alles op een Asus P4P800 moederbord zet het wel werkt.
Dan is er dus iets mis met je mobo, logisch niet? Verdiep je je op dat punt in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Ik kan ook niet uit je topicstart afleiden of je ook maar van de troubleshooter hebt gebruikt, wat weldegelijk in het PMG Beleid van je wordt gevraagd. Hierdoor krijg je zinloze heen en weers vragen over dingen dat je natuurlijk al lang hebt gedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.