Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bug] FireFox voelt ReactID's aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24
Wát?

Nou, een paar weken geleden heb ik mijn e-mailadres veranderd, nieuw wachtwoord, meteen weer terugveranderd en dan maar inloggen. Maar helaas verliest GoT telkens de sessie, oftewel, elke keer opnieuw inloggen.

Cookies zou je zeggen, maar zowel IE6 als FF geven dezelfde problemen en cookies verwijderen hielp niet. Cookies verlopen ook pas op datum, niet bij het afsluiten. Ook Norton Internet Security zit niet in de weg en standaard Firewall ook niet.

Nu zat ik net telkens sessie's te beginnen en te beëindigen, en cookies controleren. Wat blijkt nou, als ik inlog krijg ik bijvoorbeeld ID 123. FireFox afsluiten, opnieuw opstarten en kijken wat er in de cookie staat: 123. Dan ga ik naar GoT en mag ik inloggen. Vóórdat ik inlog, maar als GoT geladen is, zie ik bij de Cookies ID 456. Heel leuk :) Dus ik log in met naam en wachtwoord, ga naar Logout en zie daar dus zowel 123 als 456, gekoppeld aan mijn vaste IP-adres.

Dus, de sessie bestaat al voordat ik op Login heb gedrukt. Op die manier had ik, voordat ik alle sessies beëindigde, dan ook een stuk of 30 verschillende sessies.

En helaas moet ik dus nog steeds telkens opnieuw inloggen.

Is hier nog wat aan te doen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig een RSS feed of XML feed van GoT die je gebruikt in FireFox? Haal die eens weg dan :)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

Zoefff

❤ 

Lijkt hetzelfde probleem als [rml][ bug?] Om het half uur / uur uitgelogd[/rml] en Blijf niet ingelogd . Probeer idd eens live bookmarks te verwijderen uit FireFox als je die gebruikt :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik gebruik helemaal niets... maar 't verwijderen ervan helpt tot nu toe wel :)

Er was trouwens toch ingesteld zijn dat die rss-feeds eerst controleren of er al een sessie loopt. Blijkbaar niet :?

Bedankt iig :)

Ik wist niet eens dat ik een RSS-feed aan had staan 8)7

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-11 13:38

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
reactid's worden afaik eerst aangemaakt, als je dan inlogt wordt er een userid aan gekoppeld, maar dat weet ik niet zeker ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:30:
reactid's worden afaik eerst aangemaakt, als je dan inlogt wordt er een userid aan gekoppeld, maar dat weet ik niet zeker ;)
Klopt; ook als je niet ingelogd bent krijg je toch een sessie. Die is o.a. nodig voor de lampjes en rode mapjes. Die sessie heeft echter geen userid totdat je inlogt waardoor ook je preferences en rechten aan de sessie gekopppeld kunnen worden.
Na het inloggen krijg je echter wel een ander sessie-id, mede omdat je sessie-id als challenge wordt gebruikt. Elke inlog poging wordt er dus sowieso een nieuw sessie-id gegenereerd.*

* dat is althans de theorie en zo gaan we het op Tnet wel invoeren. React heeft geloof ik nog wel wat bugjes op dat punt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 03-02-2005 23:40 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.