[ISDN] Quatrovox II werkt niet na lijn onderbroken geweest

Pagina: 1
Acties:

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier in huis hebben we ISDN, alle telefoonspullen zoals NT1, quatrovox II, adsl-aplitter, modem etc staat allemaal op zolder ivm kantoortje wat daar zit.
Er loopt dus een lange telefoon draad door het huis vanaf de huisaansluiting in de huiskamer, naar de zolder, waar alles gebeurt.
Nu zijn we bezig met een verbouwing en is deze draad losgekoppeld geweest in de huiskamer om de draad gelijk mooi weg te werken. Hij is weer op de zelfde manier aangesloten overigens, zoals hij zat :+ .
Het probleem is nu dat de telefoon het niet meer doet, in gesprektoon bij bellen en gebeld worden. Mijn vader heeft er vandaag aan gewerkt en ik denk zelf dat het probleem wordt veroorzaakt door dat hij de draad heeft onderbroken zonder de apperatuur (QV II etc) uit te schakelen. Kan dit problemen veroorzaken?

Ik weet verder niet wat er aan de hand is, want ik kan momenteel niet in de woonkamer komen van wege de verbouwing. Maar het lijkt erop dat de draad goed is aangesloten want ADSL doet het wel, dit zit nl aangesloten voor de QV. Echter valt af en toe wel de internet verbinding (modem zegt: geen kiestoon) weg dus wat ook nog mogelijk zou kunnen zijn is dat de schroefjes niet goed zijn aangedraaid ofzo...
Op de Quatrovox II knippert het rode (onderste) lampje (in bedrijf) constant.

[ Voor 4% gewijzigd door DopdeDouwer op 03-02-2005 22:48 ]

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-01 22:12
resetten is vaak de oplossing: minimaal 30 sec. de spanning erhaf halen, en dan kijken of het weer werkt.

zoniet even bellen (0800-0407 = kpn storingsdienst)

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ok thank maar dat wwas het dus niet.
Vanmorgen gechecked en de draadjes waren dus niet goed aangesloten, ze zaten beide een schroefje te ver aangesloten :+ Lastig 2 draadjes aansluiten als je uit 5 schroefjes kunt kiezen 8)7 .
Wel stoer dat adsl het gewoon deed.

problem fixed, wel rustige dag gister zo zonder telefoon :z