[Java Application Server] Kan hierin ook gewoon HTML draaien

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een HTML site met PHP, nu wil ik deze omzettennaar Java, maar op koste termijn moet deze gewoon draaien. Ik heb dus een index.html.

Nu heb ik in de docs van Java zitten kijken en hier hebben ze het alleen over Jar, war etc.

Weet iemand hoe dit toch kan?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt HTML prima in een webapp verstoppen, ja. PHP echter niet.

Het komt er op neer dat je een Web Application moet maken en dan op de goede plek je HTML files.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• BSeB
Jha, dan maak ik dus een JSP met daarin een include naar de INDEX, die via een rsp word teruggestuurd naar de aanvrager, waardoor de hele achterliggende pagina via de HTML geladen kan worden.

Terzijde: dat de PHP niet werkt is niet erg.

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 16:41

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Heb hier even gekeken naar Tomcat, maar deze heeft in de directory "Webapps" zijn applicaties staan. Gewoon in een directory, dit kunnen idd ook archives zijn. (Jar, war, sar, noem maar op zijn allemaal rar archives) Binnen die directory kunnen gewoon html, jsp, images, etc staan.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• BSeB
Ja, dat snap ik, maar als ik de deployment tool gebruik kan ik alleen de java bestanden selecteren en geen HTML

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er bestaat een servlet-versie van php, bij PHP zelf meegeleverd meen ik (nouja, je moet hem nog wel compilen). Dat zal vast geen verblindende performance opleveren, maar het is mogelijk.

Wellicht is het echter handiger om je set-up dusdanig in te stellen dat php via, bijv, apache wordt uitgevoerd en de webapps via de App-server. Voor apache zijn diverse modules beschikbaar om die integratie vrijwel naadloos te maken.
BSeB schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:44:
Ja, dat snap ik, maar als ik de deployment tool gebruik kan ik alleen de java bestanden selecteren en geen HTML
Dan staan de html-bestanden wellicht niet op de goede plek?
In de WEB-INF-dir horen alleen zaken voor de webapp te komen, niet de resource-files als html, jsp etc. Die horen in de webroot zelf (die dir waar WEB-INF zelf ook in staat) te staan.

[ Voor 37% gewijzigd door ACM op 03-02-2005 22:47 ]

Verwijderd

je kan alle java requests ook doorlinken van apache naar tomcat zodat je en php en JSP/Servlets op je server kan draaien. Daarvoor gebruik je de tomcat java connector:

http://jakarta.apache.org...rs-doc/config/apache.html
en dan bij de

"Assigning URLs to Tomcat" sectie kijken, daar kun je extensies doormappen naar tomcat.
zo kun je plaatjes, PHP ,static HTML etc laten 'serveren' door Apache terwijl tomcat enkel de java load te verwerken krijgt. Op die manier kun je misschien alles beetje bij beetje rustiger/makkelijker migreren.

[offtopic]
Als je al perfect opgemaakte HTML bestanden ('templates') hebt kun je misschien even kijken naar Tapestry waar je met enkele eenvoudige jcwid tags in je html code heel wat flexibiliteit toevoegt. Dat kan je wel wat werk uitsparen denk ik zo. (als je dan toch een MVC framework moet leren...als je al een ander kent is dit natuurlijk enkel van toepassing in dien je nieuwsgierig bent naar Tapestry:))

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 08:42 ]

• BSeB
Is Tomcat dan tegenwoordig net zo geadvanceerd als Application Server van Sun.

Btw, ik wil dus geen PHP toepassingen meer in mijn site hebben. Dit omdat ik me wil concentreren op 1 taal en niet meer op script talen.

Ik denk dat XML, CSS, HTML en Java voldoende is om me mee bezig te houden.
Pagina: 1