Adresboek outlook beveiligen (alleen-lezen) mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• AKF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 14:37

AKF

Life is hilariously cruel

Topicstarter
Iemand vroeg mij van de week hoe het adresboek in outlook te beveiligen is, zodat mensen wel adressen eruit kunnen halen, maar zelf niets toe kunnen voegen of wissen. Ik ben hier al even naar op zoek, maar heb nog niks gevonden.
Weet iemand of dat überhaupt wel mogelijk is?

Het gaat hier om een bedrijfsnetwerk waarvan het adresboek op de server staat, en iedereen vanaf z'n werkstation dat kan openen. Het is alleen niet de bedoeling dat ze er aanpassingen in gaan doen.

A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say. "That's dynamite, baby."

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dûh, maak dat adressenbestand op file niveau read-only

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• AKF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 14:37

AKF

Life is hilariously cruel

Topicstarter
Ok, laten we er voor het gemak van uitgaan dat ik niet veel verstand van outlook heb ;)
Het adresbestand bestaat al, het is gewoon het adresboek van outlook. Hoe maak ik em dan read-only?
Bij eigenschappen voor alleen-lezen kiezen werkt niet, dan schrijft-ie nog steeds vrolijk adressen erbij.

A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say. "That's dynamite, baby."

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:52
"het adresboek staat op de server"

Welke server? Exchange ?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ga naar het adresboek op de server (.wab bestand), geef niemand schrijfrechten, opslaan.

We are shaping the future