[XP] Muis en toetsenbord reageren helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Als ik Windows XP (sp2) opstart dan geeft de muis/toetsenbord bij het laadproces wel een teken van leven maar als ik een account moet kiezen dan geeft ie helemaal geen teken van leven meer.
Het probleem ligt echt aan Windows zelf aangezien ik nu via Knoppix (linux op cd) dit topic open.
En de muis werkt prima bij Knoppix maar bij Windows blijkbaar dus niet.

Heb al de search doorgespit maar ik kon geen oplossing vinden. Heb al F8,Bios veranderen etc geprobeerd maar nog steeds geen teken van leven.

Muis en toetsenbord zijn allebei draadloos en gaan via USB, geen ps/2 beschikbaar op de pc

Wat zou het kunnen zijn en wat kan ik eraan doen?

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om ,als je de accounts moet kiezen, de usb stekkers eruit te trekken en opnieuw te plaatsen?

Heb je verder trouwens iets aan je pc veranderd waardoor dit mogelijk ontstaan is?

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:52:
Heb je al geprobeerd om ,als je de accounts moet kiezen, de usb stekkers eruit te trekken en opnieuw te plaatsen?

Heb je verder trouwens iets aan je pc veranderd waardoor dit mogelijk ontstaan is?
Dat eerste heb ik geprobeerd maar zonder effect.

Ja, ik heb de drivers van videokaart,mobo,brander ge-update.

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je misschien nog ergens een foutmelding ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:59:
Krijg je misschien nog ergens een foutmelding ?
Nee, was het maar zo dan had ik die error op kunnen zoeken.

Verwijderd

Heb je soms een Packard Bell PC??

Die heb ik ook, en die vertoont ook altijd problemen met de muis/toetsenbord als ik hem niet in dezelfde USB poort stop dan waarin is geïnstalleerd (of eigenlijk: waarin hij het wel deed 8)7 )

Misschien moet je ze dan maar allemaal even proberen ;)

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:13:
Heb je soms een Packard Bell PC??

Die heb ik ook, en die vertoont ook altijd problemen met de muis/toetsenbord als ik hem niet in dezelfde USB poort stop dan waarin is geïnstalleerd (of eigenlijk: waarin hij het wel deed 8)7 )

Misschien moet je ze dan maar allemaal even proberen ;)
Naja is vast het proberen waard....en nee het is geen Packard Bell ;)

*edit* Ik heb het geprobeerd maar nog steeds geen teken van leven.

[ Voor 7% gewijzigd door Mad. op 03-02-2005 22:28 ]

Verwijderd

In veilige modus werkt het ook niet?

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:35:
In veilige modus werkt het ook niet?
Ik heb het in veilige modus weer geprobeerd en het werkt nog steeds niet.

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:18
Heb je toevallig niet nog ergens een ps/2 toetsenbord en/of muis liggen? Dit lijkt mij een driver probleem. want zonder toetsenbord en muis kom je niet erg ver in windows. Aangezien je ok aangeeft dat het niet in veilige modus werkt, je kunt ook nog de go-back functie gebruiken (als die nog aanstaat).

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
cossy nl schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:53:
Heb je toevallig niet nog ergens een ps/2 toetsenbord en/of muis liggen? Dit lijkt mij een driver probleem. want zonder toetsenbord en muis kom je niet erg ver in windows. Aangezien je ok aangeeft dat het niet in veilige modus werkt, je kunt ook nog de go-back functie gebruiken (als die nog aanstaat).
Ik heb zelfs nog 2 ps/2 muizen en 1 toetsenbord maar geen ps/2 poort :/

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:18
sorry :X fout gelezen, en je hebt ook geen converter voor ps/2->usb? (heeeeel mischien?)

[ Voor 4% gewijzigd door cossy nl op 03-02-2005 23:04 ]

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ik heb hetzelfde probleem ook ooit gehad toen ik stuurprogramma's voor muis en toetsenbord had verwijderd in apparaatbeheer. Muis en toetsenbord gaven geen kick in XP (wel in 98 wat er toevallig ook op stond). Ik kan je jammer genoeg niet zeggen dat ik het toen opgelost heb anders dan een andere windowsinstallatie te gebruiken

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Fart schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:06:
Ik heb hetzelfde probleem ook ooit gehad toen ik stuurprogramma's voor muis en toetsenbord had verwijderd in apparaatbeheer. Muis en toetsenbord gaven geen kick in XP (wel in 98 wat er toevallig ook op stond). Ik kan je jammer genoeg niet zeggen dat ik het toen opgelost heb anders dan een andere windowsinstallatie te gebruiken
Ja van wat ik in de search zag had niemand er een oplossing voor. En als ze er een oplossing voor hadden gevonden dan stond er niet bij wat ze hadden gedaan om het op te lossen

@ cossy nl: Nee, helaas heb ik dat niet.

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
*kick*

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
kick.....

Verwijderd

Misschien moet je hier even kijken:
hier dus
When you start Microsoft Windows XP as usual, the mouse and keyboard
may not respond.

The mouse and keyboard may not respond if you start Windows in Safe
mode.
Lijkt me wel jouw probleem, het is me alleen niet duidelijk of het hier om PS/2 of USB gaat. :?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 18:47 ]

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:45:
Misschien moet je hier even kijken:
hier dus

[...]

Lijkt me wel jouw probleem, het is me alleen niet duidelijk of het hier om PS/2 of USB gaat. :?
Ok zo gezegd zo gedaan zou je zeggen maar ik loop tegen een probleempje op.
Het laatste gedeelte van het copyen wil niet lukken. Hij geeft de error file/folder not found

Terwijl ik toch echt alles heb gedaan wat er staat. :?

Verwijderd

Domme vraag misschien: Weet je zeker dat je Windows map wel op c:\ staat ;)

En die spatie die er in staat hoort er volgens mij niet in te staan :/

C:\ Windows\repair\system --> C:\Windows\repair\system

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 15:17 ]

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:01:
Domme vraag misschien: Weet je zeker dat je Windows map wel op c:\ staat ;)

En die spatie die er in staat hoort er volgens mij niet in te staan :/

C:\ Windows\repair\system --> C:\Windows\repair\system
Ja dat weet ik heel zeker :P

En die spatie heb ik ook weggelaten, maar nog steeds gaf ie een error.

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
kickje

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
kick

Verwijderd

Staat in je bios wel de ondersteuning aan voor usb en hid apparatuur?
Hope it helps :)

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:22:
Staat in je bios wel de ondersteuning aan voor usb en hid apparatuur?
Hope it helps :)
ja die staan aan maar het probleem is er nog steeds.

Verwijderd

Ik zit maar wat te denken :z hoor, en ik heb geen id of het werkt, maar ik kwam nog op de volgende ideën:

- laatst werkende configuratie starten
- opstarten zonder muis / toetsenbord, helemaal afsluiten, en dan weer mét muis en toetsenbord booten
- alleen 1 van de twee apparaten inpluggen
- ander merk USB toetsenbord/muis er in doen

Verder zou je kunnen proberen via Remote Desktop in te loggen op je computer (moet je wel WinXP Prof. op die computer hebben staan, en je moet natuurlijk kunnen beschikken over een 2e computer), en dan de muis/toetsenbord drivers te deïnstalleren :)

Dit laatste is maar een idee, ik weet namelijk niet of je wel bij de apparaatbeheer e.d. van een externe computer kunt komen :/

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:05:
Ik zit maar wat te denken :z hoor, en ik heb geen id of het werkt, maar ik kwam nog op de volgende ideën:

- laatst werkende configuratie starten Al paar keer gedaan, zonder resultaat
- opstarten zonder muis / toetsenbord, helemaal afsluiten, en dan weer mét muis en toetsenbord booten Al tevergeefs geprobeerd
- alleen 1 van de twee apparaten inpluggen Gaat via de ontvanger, dus beide zijn auto. aangesloten
- ander merk USB toetsenbord/muis er in doen Ik heb geen zin om een nieuw toetsenbord en muis te kopen

Verder zou je kunnen proberen via Remote Desktop in te loggen op je computer (moet je wel WinXP Prof. op die computer hebben staan, en je moet natuurlijk kunnen beschikken over een 2e computer), en dan de muis/toetsenbord drivers te deïnstalleren :) Helaas heb ik er Home op staan
Naja ik heb echt alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken en wat anderen konden bedenken.
Gelukkig heb ik een oplossing gevonden (althans dat denk ik).
Ik ga even van de week een USB>>Ps/2 converter kopen en dan mijn andere muis en toetsenbord aansluiten op de pc in de hoop dat de pc die wel herkend en automatisch de drivers installeert.
Ik zal van de week wel ff update posten. :)

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10-2025
Heb een vergelijkbaar probleem sinds gisteren. Terwijl ik in Windows XP bezig was, gaf XP de melding dat een of andere programma *.exe niet meer werkte dus ik drukte vanzelfsprekend op beeindigen. Vervolgens deed in eerste instantie mijn muis het niet meer. Dus ik rebooten, en bij het inlogscherm doet nog de toetsenbord het noch de muis. Vervolgens in Veilige Modus geprobeerd maar daar deed ie het ook niet. Andere muis geprobeerd, maar dat wil ook niet werken, andere en zelfde usb poort geprobeerd wilde ook niet werken.

Het betreft een Logitech MX-518 Gaming Grade muis (2 weken geleden aangeschaft) en een Cherry USB toetsenbord, XP Pro (legaal). Drivers van toetsenbord en muis waren al geinstalleerd. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10-2025
Het is me toch met een oude toetsenbord gelukt om in Windows te komen via Veilige modus. Bij apparaatbeheer zag ik dat er iets fout was bij de USB controller hub. Vervolgens sturingsprogramma geinstalleerd en toen deed ook muis het weer. Hij herkende daarna alle apparaten weer. Het is wel kut zeg om met alleen een keyboard in windows xp te moeten navigeren.
Pagina: 1