[DVD] Extensie

Pagina: 1
Acties:

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 12:01
Goedeavond

Na avonden lang video bewerken zijn mijn vader en ik eindelijk klaar. Alleen er is een probleem. Wij gebruiken het programma Adobe en het boek van Adobe.

Nu hebben we in totaal 110 video files en nog een zooi audio files. Het is totaal 27 GB, vrij veel dus. Na dit gedaan te hebben zijn we nu bezig met samenvoegen van alles naar een DV-AVI bestand. Worden de bestanden nu gelijk gecomprimeerd? Of is alles nog groter geworden? De duurt maar 1 uur en 9 minuten.

Nu had ik ergens gelezen dat je geen DV-AVI kan lezen in je DVD-speler. Moeten we nu het DV-AVI converteren naar VOB? We gebruiken nero 6. Je kan kiezen uit VCD, Mini DVD, de laatste lijkt mij de beste optie.

Verder zei een vriend van mij als je wilt converten van DV-AVI naar VOB dat je minimaal een week bezig bent.

ps: Ik weet niet of het hier goed staat...

Rob Versteeg

Verwijderd

ALs je een DVD wil branden die op elke DVD speler afspeeld zul je vob's moeten maken.
Ik doe dat met tempgenc en niet met nero omdat ik dan meer controle heb hoe het eruit komt te zien. kan dan wat randen en de zijkant wegknippen en zelf het begin en het eind bepalen. MIschien kan dit met nero ook maar dat weet ik niet.

Tempgenc maakt een Mpeg2 bestand. De kwaliteit die je kiest hangt af van de kwaliteit die je hebt kan wel een 288 * 350 omzetten naar 720 * 576 met variabele bitrate, maar dit kost je allen maar erg veel tijd soms wel 5 uuur per 1 uur viedeo. Als je het dan lores houd met constante bitrtate ben je het snelst.

Daarna moet je met met author programma omzetten naat vobs. Dit programma laat je het start menu en de track menus maken en tevens kan je dan de chapters of hoofdstukken indellen.
Met dit programma kan je dus ook net zoveel mpeg2 film op 1 dvd combineren als je wilt mat een maximum van 4.4GB per single layer dvd. Waar de rest blijft weet ik nait maar 4.4 is het maximum.

IK gebruikt hier twee programma's dus maar er zijn er ook die dit beide kunnen. Maar ik vindt dit beter kan dan per stap de kwaliteit controleren en dan tijdig instellingen veranderen
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 21:56 ]

• Wackmack
Hmm wat jij noemt kan ook allemaal wel met Adobe maar ik heb dus wel VOB. Volgens mij gaat het comprimeren/converten echt lang duren. Ik ben wel blij dat het een snelle pc is. Over 2 uur is het klaar met converten en is het 1 bestand.

Verwijderd

JE kan ook als al je films goed zijn ze in een batch proces verwerkings proces zetten. Kan je computers terwijl je slaapt en daarna werkt elke dag 8 bestanden doen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
offtopic:
Je gebruikt geen Adobe, je gebruikt Photoshop, Illustrator, Premiere ed. Zo maak je het er niet duidelijker op, zeker ook ivm. mensen die hetzelfde probleem opzoeken. Je zegt toch ook niet dat je Microsoft gebruikt?

[ Voor 39% gewijzigd door sdomburg op 03-02-2005 23:01 ]

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 10:19

Collaborator

You! Cake or Death?

sdomburg schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:59:
offtopic:
Je gebruikt geen Adobe, je gebruikt Photoshop, Illustrator, Premiere ed. Zo maak je het er niet duidelijker op, zeker ook ivm. mensen die hetzelfde probleem opzoeken. Je zegt toch ook niet dat je Microsoft gebruikt?
in dit geval wel.. wat voor soort OS gebruikt je? linux of MS? (XP/2k maakt verder niet uit in de meeste gevallen zoals deze)
adobe heeft maar 1 echt videobewerkingsprogramma, dus logischerwijs is het dan premiere :)

This space is occupied

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Het is inderdaad meer iets richting Software Algemeen. :)

/move

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

DV-avi is heel iets anders als een VOB file, een dvd speler kan echt geen dv-avi lezen, zelfs niet een dvd speler die divx ondersteund.
Als je een "echte" dvd wilt maken zal je het moeten omvormen naar een mpeg2 en dan zal je de dvd moet autheren (vobs en ifo's maken). Er zijn wel programma's die dat in 1 keer kunnen bv. canopus procoder. DV-avi zijn behoorlijk grote bestanden, dat gaf je al aan, dat komt omdat er bijna geen compressie in de DV codec zit.
Als je veel controle wilt over hoe alles eruit moet komen te zien raad ik aan om het eerst om te vormen naar een MPEG2 (of meerdere mpegs), het genoemde tmpgenc kan dat heel goed, maar er zijn er nog meer. en dan de mpegs met een dvd auther programma een dvd ervan maken, bv dvd-lab is een hele fijne. Dan kun je er ook nog een mooi menutje bij maken enzo.. :)
op www.dvdhelp.com of doom9 staat heel veel uitleg hoe een dvd te maken. Het is eigenlijk niet anders dan een divx of een xvid naar dvd te zetten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Wackmack
Het samenvoegen is gelukt! Het is nu nog maar 14GB en de film duurt 1 uur en 9 min. Ik hoorde dat het verstandig is dat ik nu een dual layer schijfje haal. Of ik moet hem comprimeren maar dan gaat de kwaliteit wel achteruit he. Ik kijk wel even. Alvast heel erg bedankt.

En ja het programma was Adobe premiere.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 11:05
Adobe premiere kan direct van avi naar dvd in een handeling.
Premiere kan ook dvd's branden namelijk.
File --> Export --> Eport to DVD
P.S. Mini dvd's worden lang niet door alle settop dvd spelers ondersteund.

[ Voor 13% gewijzigd door pinojo123 op 05-02-2005 10:47 ]

Pagina: 1