wat doet t.net aan beveiliging ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47
Een rare vraag natuurlijk, inzage geven in je beveiliging is nou niet echt iets wat je graag doet...

Ik bedoel deze vraag dan ook meer uit het oogpunt van hoe jullie je linux bakken etc. voorzien van anti-xxxxx zaken.. Gebruiken jullie een iptables firewall, iedere week een andere pass voor root, altijd de nieuwste kernels/apache/mysql etc etc..

Jullie (nouja, het serverpark) zijn voor menig tweaker een voorbeeld in vele vormen. Wellicht dat door inzage in jullie beveiliging een en ander voor ons ook makkelijker kan zijn :)

Dit ook natuurlijk omdat er in de FAQ nix over linux staat :p

hoop trouwz niet dat deez op slot moet omdat het google werk zou kunnen zijn...:(

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat T.net niet heel graag al haar beveiligingsmaatregelen op straat gooit. Je moet het de hackers niet te makkelijk maken he. ;) Security by obscurity...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Passwoord van de root server van T.net = Hk0N2iN

Probeer maar :+ Kun je alle files hacken en cracken wat je maar wilt!

Maar wat is je doel van dit topic dan eik precies?

[ Voor 19% gewijzigd door Nik op 03-02-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

proller schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:19:

Maar wat is je doel van dit topic dan eik precies?
Ik denk dat de TS wil leren van beveiliging van grotere en belangrijke servers, om later zelf toe te kunnen passen. Ik weet alleen niet of t.net dat wel zo graag wil delen :) Als je weet hoe ze beveiligd zijn, weet je ook of er mogelijke exploits te vinden zijn. Dus ik denk dat dit topic niet heel goed gaat lukken, maar je weet het natuurlijk nooit ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
wat meer info over linux beveiliging, mss ook als toevoeging voor de faq...
had mss toch btr niet dr over kunnen beginnen....

@DaJaN:
dat snap ik en dat heb ik ook niet voor nix in de SP gezet ;)

@Wolkje:
zo moet je het idd een beetje zien ja (8>

[ Voor 13% gewijzigd door nzyme op 03-02-2005 21:23 ]

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 21:29

Tux

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:17:
Ik denk dat T.net niet heel graag al haar beveiligingsmaatregelen op straat gooit. Je moet het de hackers niet te makkelijk maken he. ;) Security by obscurity...
Security by obscurity is no security ;)

Ik denk dat de beveiliging van de Tweakers.net vooral gebaseerd is op het draaien van een (iptables) firewall en het up-to-date houden van de software. Kernel updates alleen doen als er noodzakelijke updates in zitten, want als je bij elke wijziging opnieuw gaat compilen hou je niet veel uptime meer over voor de servers denk ik. En als iets eenmaal stabiel draait ben je natuurlijk ook wel voorzichtig met nieuwe versies.

[ Voor 7% gewijzigd door Tux op 03-02-2005 21:23 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Tux schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:22:
[...]

Security by obscurity is no security ;)
Ach ja, da's een kreet die je vaak hoort maar die eigenlijk kan noch wal raakt. Stap 1 in elke aanval is het verzamelen van informatie. Door deze info te posten (en sommige mensen doen dit inclusief versienummers etc) maak je het wel heel makkelijk. Je moet die regel meer lezen als "je moet de beveiliging niet laten afhangen van de ' geheimheid' van een systeem / informatie".

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 21:29

Tux

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:25:
[...]

Ach ja, da's een kreet die je vaak hoort maar die eigenlijk kan noch wal raakt. Stap 1 in elke aanval is het verzamelen van informatie. Door deze info te posten (en sommige mensen doen dit inclusief versienummers etc) maak je het wel heel makkelijk. Je moet die regel meer lezen als "je moet de beveiliging niet laten afhangen van de ' geheimheid' van een systeem / informatie".
Als een hacker achter informatie over een systeem wil komen, komt hij daar waarschijnlijk toch wel achter. Het schrikt hoogstens scriptkiddies een beetje af :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
ik vraag dus ook echt niet om versie nummers of andere info van die soort !

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Tux schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:27:
[...]

Als een hacker achter informatie over een systeem wil komen, komt hij daar waarschijnlijk toch wel achter. Het schrikt hoogstens scriptkiddies een beetje af :P
Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Ik benadrukte alleen maar de "leegheid" van die kreet. Het gaat in de beveiliging niet alleen om technische (it)beveiliging maar ook om procedures. Dat zijn gewoon dingen die je niet zo maar op tafel zou moeten leggen. Je eigen zwakheden aangeven is altijd dom.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-02-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hellraizer schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:15:
Een rare vraag natuurlijk, inzage geven in je beveiliging is nou niet echt iets wat je graag doet...

Ik bedoel deze vraag dan ook meer uit het oogpunt van hoe jullie je linux bakken etc. voorzien van anti-xxxxx zaken.. Gebruiken jullie een iptables firewall, iedere week een andere pass voor root, altijd de nieuwste kernels/apache/mysql etc etc..
Op een debian machine:

-Elke dag apt-get update en upgrade gebruiken om via apt geinstalleerde packages up to date te houden
-Subscription op debian-security mailing list om zo zelf gecompiled pakketten up to date te houden
-Kernel's altijd up to date houden
-Enkel debian stable draaien
-Telnet server verwijderen, enkel SSH gebruiken
-FTP server verwijderen, enkel SCP gebruiken
-Root login alleen vanaf local mogelijk maken (dus niet via SSH)
-Users die root rechten nodig hebben deze laten verkrijgen door het draaien van sudo
-Bij kernel exploits waar nog geen patch voor beschikbaar is SSH access beperken tot de admin group en de rest van de gebruikers buiten houden
-Met iptables de meeste poorten dichtgooien
-Via een cronjob dagelijks scannen op rootkits
-php in safe mode draaien
-phpinfo() disablen
-Apache signature uitzetten
-Userpasswords elke maand veranderen
-Root password van +30 karakters, bij niemand bekend, ligt in een kluis
-Via een cronjob elk uur een hash van het rootpassword vergelijken met de shadow file
-Logcheck draaien om rare events op te merken
-Systraq draaien om rare wijzigingen in configs te signaleren
-Elke aanval consequent melden bij CERT
-Nagios server controle uit laten voeren op bereikbaarheid van de server
-Plaatsing in een afgesloten en beveiligde ruimte

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoewel "security by obscurity" IMHO geen fatsoenlijke security is, betwijfel ik of de heren serveradmins daar al te veel over kwijt willen.

Een algemene discussie in B&V lijkt me ook leuk trouwens (als de BV mod het goed vindt dan).

Maar stap 1 hebben ze genomen: zorgen voor kennis bij de users \o/ <--- en ja dan vooral ook de mensen met de l33t3 knopjes :+

Anyhow, BV --> LA omdat ze hier vast niet lezen. Of het daar open blijft of er een "mind your own business" slot komt is aan hen B)

[ Voor 68% gewijzigd door F_J_K op 04-02-2005 09:25 . Reden: Duidelijker als ik er gewoon onder quote :+ ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:30:
[...]

Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Ik benadrukte alleen maar de "leegheid" van die kreet. Het gaat in de beveiliging niet alleen om technische (it)beveiliging maar ook om procedures. Dat zijn gewoon dingen die je niet zo maar op tafel zou moeten leggen. Je eigen zwakheden aangeven is altijd dom.
Dat bedoelde ik ook. Een uitspraak als "iptables gebruiken we niet want blabla" (probleem met configuratie oid) werkt als stroop... :)

NOFI voor Kees, ACM en moto-moi natuurlijk aangezien zij zich er natuurlijk nooit zo af zouden maken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
F_J_K schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:37:
Hoewel "security by obscurity" IMHO geen fatsoenlijke security is, betwijfel ik of de heren serveradmins daar al te veel over kwijt willen.
Kan ik inkomen, maar aan de andere kant . . . google :?
Een algemene discussie in B&V lijkt me ook leuk trouwens (als de BV mod het goed vindt dan).
_O_
Maar stap 1 hebben ze genomen: zorgen voor kennis bij de users \o/ <--- en ja dan vooral ook de mensen met de l33t3 knopjes :+
die snap ik niet :?
Anyhow, BV --> LA omdat ze hier vast niet lezen. Of het daar open blijft of er een "mind your own business" slot komt is aan hen B)
we zullen zien he :) iig ist mij best :p

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 16:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat wij zoal aan beveiliging doen is wel redelijk af te leiden uit posts die wij her en der doen, opzich is het geen geheim wat wij allemaal doen. Het is redelijk standaard; firewalls, ip-restricted access, passes van een fatsoenlijke lengte etc. In grote lijnen is het zo dat we zeker niet vergeten aan security te doen, maar we willen het geheel ook werkbaar houden.

standaard quote:
The only system which is truly secure is one which is switched off and unplugged, locked in a titanium lined safe, buried in a concrete bunker, and is surrounded by nerve gas and very highly paid armed guards. Even then, I wouldn't stake my life on it. -Gene Spafford

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:35:
[...]

Op een debian machine:

-Elke dag apt-get update en upgrade gebruiken om via apt geinstalleerde packages up to date te houden
-Subscription op debian-security mailing list om zo zelf gecompiled pakketten up to date te houden
-Kernel's altijd up to date houden
-Enkel debian stable draaien
-Telnet server verwijderen, enkel SSH gebruiken
-FTP server verwijderen, enkel SCP gebruiken
-Root login alleen vanaf local mogelijk maken (dus niet via SSH)
-Users die root rechten nodig hebben deze laten verkrijgen door het draaien van sudo
-Bij kernel exploits waar nog geen patch voor beschikbaar is SSH access beperken tot de admin group en de rest van de gebruikers buiten houden
-Met iptables de meeste poorten dichtgooien
-Via een cronjob dagelijks scannen op rootkits
-php in safe mode draaien
-phpinfo() disablen
-Apache signature uitzetten
-Root password van +30 karakters, bij niemand bekend, ligt in een kluis
-Via een cronjob elk uur een hash van het rootpassword vergelijken met de shadow file
-Logcheck draaien om rare events op te merken
-Systraq draaien om rare wijzigingen in configs te signaleren
-Elke aanval consequent melden bij CERT
-Nagios server controle uit laten voeren op bereikbaarheid van de server
-Plaatsing in een afgesloten en beveiligde ruimte
Als IT-auditor zeg ik: _/-\o_ Ik zou willen dat al mijn klanten op deze manier met security omgingen.

Tijd voor een security-audit op het t.net serverpark? :+

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

crisp

Devver

Pixelated

Als je wilt dat gebruikers hun wachtwoord op een post-it gaan schrijven en op hun monitor plakken dan moet je dat vooral doen ja ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

mail pasta {apeding} tweakers [punt] net even voor een leuke topicstart ;)
die snap ik niet :?
Users van je systeem die nadenken schelen IMHO behoorlijk in je beveiliging. Als ik mijn password zou laten slingeren en half GoT een uurtje mijn knopjes en banrechten had, zou het best een chaos worden. Beveiliging stopt niet bij de firewall en de juiste patches ;)

Niet dat dat nooit fout is gegaan bij een mod, maar toch :+

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 04-02-2005 09:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lol dus eigenlijk spreekt deze meneer zichzelf ook weer tegen. Ik blijf erbij 100% security bestaat niet!
Als IT-auditor zeg ik: _/-\o_ Ik zou willen dat al mijn klanten op deze manier met security omgingen.
Dan ben je wel een slechte auditor. Sinds wanneer dient een auditor te geloven wat men zegt? Inspecties en controles, daar draait het om. Zo maar geloven wat de klant zegt is de doodsteek voor een goede audit.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 04-02-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
mail pasta {apeding} tweakers [punt] net even voor een leuke topicstart ;)
uhm... kzou t graag doen maar waar moet de discussie pcies over gaan dan :?
[linux beveiling - pros/cons] :?
Users van je systeem die nadenken schelen IMHO behoorlijk in je beveiliging. Als ik mijn password zou laten slingeren en half GoT een uurtje mijn knopjes en banrechten had, zou het best een chaos worden. Beveiliging stopt niet bij de firewall en de juiste patches ;)
ah, mooi. Die snap ik :p agreed :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

F_J_K schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:25:

Niet dat dat nooit fout is gegaan bij een mod, maar toch :+
wel toch :? Is een keer in de MED verteld: ReactID misbruik en de gevolgen
Hellraizer schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:38:
[...]

uhm... kzou t graag doen maar waar moet de discussie pcies over gaan dan :?
[linux beveiling - pros/cons] :?
Ik denk dat je het beter algemener aan kan pakken :)
Waarom alleen over Linux, terwijl er meer OS'sen zijn :)
Zoiets: Hoe een site als Tweakers.net beveiligen, lijkt me een goede titel

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 04-02-2005 10:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
mss wel ja, maar tging juist meer om linux omdat de windowskant (neemikaan) wel in de faq is te vinden....

dan mss beveiliging voor NON-Windows systemen :? ?

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

't Grappige is, dat de laatste tijd de linux-systemen (over de rest kan ik niks zeggen) dusdanig veel veiliger geworden zijn, dat ik eigenlijk maar weinig (niets?) hoor van gehackte systeem-level zaken. Maar ik heb diverse exploitable zaken in allerlei php-applicaties (phpbb bijv.) gezien, met complete systeem-toegang aan toe...
En php in 'safe_mode' zetten is maar deels een oplossing om de risico's daarvan te verkleinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

crisp schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:06:
[...]

Als je wilt dat gebruikers hun wachtwoord op een post-it gaan schrijven en op hun monitor plakken dan moet je dat vooral doen ja ;)
Inderdaad, famous facts ;) Extreem strong security kun je alleen in hele kleine groepen aan hele verantwoordelijke personen opleggen. Op een domain van 5000 users very strong passwords vereisen en na 24 dagen nieuw password dat niet mag lijken op de vorige hangt de hele toko vol me gele briefjes inderdaad, dat doe je alleen als extreem toegewijde sysadmin :)
Lees z'n zin nog eens ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Er is me geloof ik door ACM uitgelegd dat het veiliger is om je PHP-bestanden te symlinken (oid) ipv ze in een 'gewone' directory te plaatsen. Zo konden stoute mensen minder schade aanrichten. Het fijne weet ik daar niet meer van, maar toentertijd klonk het heel logisch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:13:
[...]
Dan ben je wel een slechte auditor. Sinds wanneer dient een auditor te geloven wat men zegt? Inspecties en controles, daar draait het om. Zo maar geloven wat de klant zegt is de doodsteek voor een goede audit.
Hoho, dit was de opzet. Het bestaan (zien of het inderdaad zo werkt) en de werking (heeft het op deze manier een langere tijd gefunctioneerd?) heb ik niet getoetst. Geloof nooit een systeembeheerder >:)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rafe schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:08:
Er is me geloof ik door ACM uitgelegd dat het veiliger is om je PHP-bestanden te symlinken (oid) ipv ze in een 'gewone' directory te plaatsen. Zo konden stoute mensen minder schade aanrichten. Het fijne weet ik daar niet meer van, maar toentertijd klonk het heel logisch. :P
Ik denk dat het iets met klokken en klepels is :P

Ik zal wel iets verteld hebben over het uit je webroot plaatsen van zoveel mogelijk van je files, omdat in geval van een configuratieprobleem apache php als plain text serveert en je niet wil dat mensen dan je files kunnen bekijken. Het gebruiken van symlinks helpt daar in principe niet tegen, want die kan apache in principe gewoon volgen en dan heb je hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 29-09 07:57
Hellraizer schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:15:

Jullie (nouja, het serverpark) zijn voor menig tweaker een voorbeeld in vele vormen. Wellicht dat door inzage in jullie beveiliging een en ander voor ons ook makkelijker kan zijn :)

Dit ook natuurlijk omdat er in de FAQ nix over linux staat :p

hoop trouwz niet dat deez op slot moet omdat het google werk zou kunnen zijn...:(
Nah, het is veel simpeler. Yours truly komt je op je bek timmeren genadeloos corrigeren als je loopt te k*tten met t.net :) }) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 17:29
Bor_de_Wollef schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:13:
[...]

Dat is wel heel makkelijk geconcludeert natuurlijk :) Ik zie namelijk nergens staan dat hij nu uit hoofde van zijn functie DaJan feliciteerd met zijn setup, alleen maar dat hij dat een geweldige setup zou vinden?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

zeef schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:19:
Nah, het is veel simpeler. Yours truly komt je op je bek timmeren genadeloos corrigeren als je loopt te k*tten met t.net :) }) >:)
Hej! En ik dan? Ik mag toch met jou mee? :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Paul Nieuwkamp schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:52:
[...]

Dat is wel heel makkelijk geconcludeert natuurlijk :) Ik zie namelijk nergens staan dat hij nu uit hoofde van zijn functie DaJan feliciteerd met zijn setup, alleen maar dat hij dat een geweldige setup zou vinden?
Zo lees ik het niet, maar goed, terug ontopic. Wat willen we als onderwerp voor het discussie topic? Alleen UNIX en Linux beveiliging of moet het breder worden? Het forum BV kan zowiezo wel wat imput gebruiken want verder als wat virussen (en av scanners) en wat adware komt het nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als er idd een topic komt over beveiliging in het algemeen, heb ik nog wel een aantal tipjes met betrekking tot het beveiligen van een Windows (web)server. Kort samengevat, hoe je er voor kan zorgen dat je je Windows installatie zonder firewall toch behoorlijk veilig rechtstreeks aan het internet kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Echt stappenplannen etc lijken me in een discussie topic niet echt op zijn plaats. Iedereen kan zelf wel een hardening tutorial opzoeken denk ik. Het lijkt me juist handig te discussieren over wat je nu wel en wat je nu niet doet en waarom. Hoe gaat men bv met backups om? Wat doe je als het systeem toch is gehacked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
idd, maar zou t toch liever vanuit linux oogpunt (lees: alles behalve windows :p) zien... JUIST omdat over windows zoveel bekend is, en daar al faq dingen over zijn. En mss is het ook wel een goed id om hier op GoT algemeen eens wat meer stappenplannen te posten ? Want er komen duizend en 1 dingen voorbij die niet in de faq staan maar wel overal op google en toch hier gevraagd worden . . . :?

@Bor_de_Wollef:
lijkt me ook wel wat idd, wat je met je solaris bak moet die gehacked is ofzow :p en dat beestje staan kpn sjit te regelen :? :p bv...

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-09 16:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
King_Louie schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:51:
Als er idd een topic komt over beveiliging in het algemeen, heb ik nog wel een aantal tipjes met betrekking tot het beveiligen van een Windows (web)server. Kort samengevat, hoe je er voor kan zorgen dat je je Windows installatie zonder firewall toch behoorlijk veilig rechtstreeks aan het internet kan hangen.
kan ik ook.. gewoon wel netwerkkabel erin, maar geen stroom erop.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kees schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:51:
[...]
kan ik ook.. gewoon wel netwerkkabel erin, maar geen stroom erop.
:D :'( :D

_/-\o_

Maar goed, zonder gein. Met IPSec, wat instellingen her en der en een beetje gezond verstand kun je een heel eind komen. Mijn Windows 2003 server hangt op deze manier al weer ruim een jaar zonder firewall aan het internet, en tot nu toe is er nog niets aan het handje.

[ Voor 41% gewijzigd door Victor op 06-02-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
offtopic:
wat doet i was je ip, dan zulle we daar s ff wat aan gaan doen :p

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1