Toon posts:

Linux installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem met windows xp.
Nu wil ik suse 9.2 linux erbij installeren.
Mijn eerste harde schijf is verdeeld in een C, D, E partitie.
Op C staat windows xp en D,E zijn data.
Nu heb ik een tweede harde schijf bij geplaatst i.v.m. data opslag.
Na dat ik het syseem laat booten op de suse dvd gaat alles goed tot Yast met de melding komt dat hij geen harde schijf kan vinden en moet ik de installatie afbreken.
Heeft dit soms met de raid controller te maken dit probleem had ik ook al toen ik xp ging installeren.
Heeft iemand een oplossing.
Ik had de tweede schijf gepartitioneerd in een linux ext 3 en een swap partitie.
En mijn mainbord is een Asus P4P800 delux

B.V.D.

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Welke schijf hangt aan welke controller ? Gebruik je de raid controller als gewone SATA controller, of heb je echt een raid configuratie ? Hoe meer details, des te beter het antwoord :).

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Je kan de schijf die je voor Linux in gedachten hebt beter ongepartitioneerd laten, dat doet de installer wel voor je. Of had je dit ook al gedaan :?? Ik kan uit je verhaaltje niet halen waarmee je gepartitioneerd hebt.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn 1 Western Digital 120Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache harde schijf en een 2 Western Digital 160Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache die als slave hangt.
Hij is dus niet denk ik in raid geschakeld.
Ik kreeg wel een tip om mijn raidcontroller uit te zetten in de bios maar kan je dat ongestraft doen.
Ik had het gepartioneerd met partition magic maar nu weer terug gezet naar Nfts.
Eerste schijf drie partitie een c waar xp opstaat een d,e als data,
Tweede een O: 10 Gig( leeg) en N: 150 Gig voor data.

Ik hoop dat dit voldoende info is

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1 topic lijkt me wel voldoende: Linux installeren
Voor de rest zou een duidelijkere topictitel, en wat meer aandacht voor taalgebruik niet misstaan (leestekens in een zin helpen heel erg de leesbaarheid te verbeteren).

Dit topic is gesloten.