Ik zit met het probleem dat binnen een jaar mijn tweede WD hardeschijf (160 GB SATA 7200 rpm, 8MB) op het punt staat te overlijden. Deze schijven heb ik altijd alleen gebruikt voor de opslag van bittorrent downloads. Mijn computer staat over het algemeen 24/7 aan, en staat dus ook continu te down/uploaden.
Nu zit ik er aan te denken om voor dit doeleind een nieuwe hardeschijf te halen, ook al heb ik nog garantie op de te overlijden schijf (voor de vervanging heb ik andere plannen
). Nu zat ik te denken aan een hardeschijf die 'slechts' op 5400 rpm draait. Nu gaat zich mij niet zo zeer om welke schijf ik zou moeten halen, maar vraag ik me af of een 5400 rpm schijf het langer volhoudt dan een 7200 rpm schijf 
Even voor de duidelijkheid:
m'n huidige hardeschijf wordt niet echt warm, en in m'n kast is voldoende koeling aanwezig. Ik vermoed dat m'n hardeschijven het dus begeven door het 24/7 aan staan, en het daarbij continu moeten lezen/schrijven.
Nu zit ik er aan te denken om voor dit doeleind een nieuwe hardeschijf te halen, ook al heb ik nog garantie op de te overlijden schijf (voor de vervanging heb ik andere plannen
Even voor de duidelijkheid:
m'n huidige hardeschijf wordt niet echt warm, en in m'n kast is voldoende koeling aanwezig. Ik vermoed dat m'n hardeschijven het dus begeven door het 24/7 aan staan, en het daarbij continu moeten lezen/schrijven.
Hier staat tekst