VPN branch office & DNS

Pagina: 1
Acties:

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:21
Wij hebben een branch office in het buitenland, welke connectie maakt naar ons netwerk via VPN.
VPN wordt geregeld door een Watchguard Firebox hier, en een Watchguard SOHO in het buitenland.

Nu zou ik om allerlei redenen graag hebben dat de branch office users op servernaam kunnen connectie maken met onze machines.
Voor de moment pas ik alles aan via de hosts file, maar het is altijd een gedoe als daar een nieuwe machine geinstalleerd word om dat geinstalleerd te krijgen. En in mijn ogen niet echt professioneel. Vooral ook omdat de "computerman" geen woord engels kan.. en mijn kennis van hun taal is ook niet echt optimaal te noemen :)

Ik heb al zitten zoeken in deze topic:
VPN netwerk hoe de DNS te regelen?
maar daar is de situatie net wat anders. Wij hebben in het branch office geen server staan, de clients loggen lokaal aan op hun pc, en gebruiken dan citrix om aan onze DB te kunnen.

Wij staan aan de vooravond van een *major* migratie hier, en das een van de problemen die ik graag opgelost had gezien.

Ik ben niet te suf om zelf te zoeken, maar ik weet niet goed op welke termen ik moet zoeken.
Als mij iemand een hint kan geven bij ik die persoon dankbaar :)

Ohja.. misschien nog even vermelden dat de puters daar hun IP krijgen van de DHCP server in de soho

[ Voor 7% gewijzigd door StarWing op 03-02-2005 20:48 ]

Page intentionally left blank.

Verwijderd

Hoe is de DNS op het branchoffice geregeld ?
krijgen ze met de dhcp de watchguard als dns server mee ? (en heeft deze als DNS de DNS-servers van hun provider?)

Dan kun je denk ik op de SOHO een forwarder naar de DNS van de firebox op de hoofdlokatie maken (en deze zo instellen dat ie de DNS op je hoofdlokatie kan resolven (of als hoofd-DNS-server of met forwarder)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:21
De dns in het branch office is idd de dns van de provider, die de soho op zijn beurt dan uitdeeld naar de clienten toe.

Dus zou ik het zo moeten instellen dat de SOHO onze DNS server meegeeft als DNS server.

Bedankt !

Page intentionally left blank.

Verwijderd

StarWing schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:31:Dus zou ik het zo moeten instellen dat de SOHO onze DNS server meegeeft als DNS server.
niet voor alle DNS aanvragen - alleen voor de interne namen. Anders gaan je clients voor alle internet DNS aanvragen via de VPN naar je hoofdlokatie, wat behoorlijk bandbreedte kan kosten (afhankelijk van het internetgebruik natuurlijk)