[SG] Nieuw plaatjes beleid?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Topicstarter
Aanvulling op de SG-richtlijnen: Plaatjes resizen

Is het niet handiger om dit beleid forumbreed te gaan voeren ipv alleen daar :? Dit brengt verwarring lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mee eens :)

Kan me alleen voorstellen dat dit iets van een pilot is, zal nl. extra energy kosten in den beginne

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

André schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:36:
Aanvulling op de SG-richtlijnen: Plaatjes resizen

Is het niet handiger om dit beleid forumbreed te gaan voeren ipv alleen daar :? Dit brengt verwarring lijkt me.
Dat zou ik ook makkelijker vinden ja. Het is logisch lijkt me dat het resize script alleen bedoelt is om de layout te beschermen en niet de modem-users. Plaatjes moeten gewoon goed geresized worden door de users, ook qua grootte. En dat kan best forum breed ja. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

De lijm is nog niet droog of er staat al een LA topic ;)

In de HK is het ingevoerd omdat er teveel "even" een veel te groot plaatje werd gepost. Ook topics waar standaard veel pics in voorkomen bevatten veel te weinig echte thumbs. In SG valt dat nog wel mee, maar ook daar vinden we als GC-crew het belang van niet te grote pics belangrijk. Dit forumbreed invoeren is een mogelijkheid, maar ik vraag me af of het verwijder c.q. ver"linken" overal gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Nu online

André

Analytics dude

Topicstarter
SmartDoDo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:44:
De lijm is nog niet droom of er staat al een LA topic ;)
Tja :P
In de HK is het ingevoerd omdat er teveel "even" een veel te groot plaatje werd gepost. Ook topics waar standaard veel pics in voorkomen bevatten veel te weinig echte thumbs. In SG valt dat nog wel mee, maar ook daar vinden we als GC-crew het belang van niet te grote pics belangrijk. Dit forumbreed invoeren is een mogelijkheid, maar ik vraag me af of het verwijder c.q. ver"linken" overal gaat werken.
Het is misschien wel een mooie pilot/testcase voor de rest van het forum. Eventueel kan crisp ook gewoon zijn script uitbreiden met een size-check die een plaatje automatisch op display:none zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Mjah... maar je moet niet gaan overdrijven. Als iemand een pic post, ik in dit geval, van 0,1 MB, dan verwacht ik niet dat deze onder de noemer valt zoals vermeld in de policy van G5rene. Dan ben imho aan het mierenneuken. Als het een topic betreft waarbij elke post uit zo'n pic bestaat, prima, maar in dat geval was dat absoluut niet zo. Als iemand een pic post van 600 kb, grijp lekker in, maar ga niet overdrijven en laat die pic lekker staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 03-02-2005 23:04 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet handiger om dit beleid forumbreed te gaan voeren ipv alleen daar
Ik weet niet beter of dit is al beleidstechnisch ingevoerd zolang het in de global Faq staat. Natuurlijk kan het verschillen hoe strak ieder subforum hiermee omgaat (1 groot plaatje in de topicstart van een HK topic is wat anders als >30 plaatjes in een FG/CME showtopic), maar in CME is dat iig altijd al aan de orde geweest.

Kortom: zoals Han in feite ook beschrijft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:42
euhm nu zie ik dat mensen als ze een te groot plaatje krijgen een rode balk krijgen, en dat als ze die niet zelf omzeilen de crew er een link van gaat maken :?
Is het niet gewoon veel handiger om ipv te groot -> rode balk te parsen, te groot -> geen thumb maar link te parsen? zo heb je 100% uitsluitsel dat er te grote pics in staan, en hoeft de crew niets handmatig te veranderen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me nou een prima plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Maverick schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:19:
euhm nu zie ik dat mensen als ze een te groot plaatje krijgen een rode balk krijgen, en dat als ze die niet zelf omzeilen de crew er een link van gaat maken :?
Is het niet gewoon veel handiger om ipv te groot -> rode balk te parsen, te groot -> geen thumb maar link te parsen? zo heb je 100% uitsluitsel dat er te grote pics in staan, en hoeft de crew niets handmatig te veranderen?
Dat heeft geen zin aangezien dat client side moet gebeuren.
Dan haal je alsnog de pic binnen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 09:02

Hmail

Doet ook maar wat.

justmental schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:21:
[...]

Is er geen mogelijkheid om te controleren of de pic die gepost word te groot is? Ik ben niet zo'n php-nerd, maar ik verwacht dat er wel een functie voor is die de grootte checkt, en als het plaatje te groot is dat dan in de post-variabele de [img]-tags er uitgehaald worden.
Dus niets client-side :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
justmental schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:21:
[...]

jup, maar je haalt dan 0,0bytes meer binnen dan met die rode balk, dus ik zie het nadeel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een server-side check houdt wel in dat ALLE plaatjes eerst door de server gedownload moeten worden. Ik denk niet dat de serverluitjes daarop zitten te wachten (om nog maar te zwijgen van de users die moeten wachten op de roundtrip van submit message, queue check, download pic, check pic, change message, preview message etc.). Bij sommige (takketrage) hosts die ik tegenkom duurt het minstens 3 seconden voordat er een bit binnenkomt, laat staan de laatste om te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:03:
Mjah... maar je moet niet gaan overdrijven. Als iemand een pic post, ik in dit geval, van 0,1 MB, dan verwacht ik niet dat deze onder de noemer valt zoals vermeld in de policy van G5rene. Dan ben imho aan het mierenneuken. Als het een topic betreft waarbij elke post uit zo'n pic bestaat, prima, maar in dat geval was dat absoluut niet zo. Als iemand een pic post van 600 kb, grijp lekker in, maar ga niet overdrijven en laat die pic lekker staan.
Ik neem aan dat het je om Han in "ijskrabbers, opgelet" gaat. Ik zie dat ik de pic heb verwijderd volgens de policy, echter maak ik er gewoonlijk een link van. Of een te grote pic nu 100kb of 2MB is zie ik niet altijd en dat is ook niet iets waar we specifiek naar gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Is de breedte voor de tweakers template hetzelfde als in Silver/Paars ? Ik maak zelf namelijk nooit gebruik van de tweakers template...(dus krijg ook geen waarschuwing hier..)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Glashelder schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:05:
Is de breedte voor de tweakers template hetzelfde als in Silver/Paars ? Ik maak zelf namelijk nooit gebruik van de tweakers template...(dus krijg ook geen waarschuwing hier..)
de oude template was iets breeder 600px ofzo, de nieuwe kan je je plaatje max 575px breed maken. Het lijkt me het handigst om dat ook gewoon aan te houden ook al gebruik je een andere template ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:47:
Bij sommige (takketrage) hosts die ik tegenkom duurt het minstens 3 seconden voordat er een bit binnenkomt, laat staan de laatste om te checken...
En dat is alleen een straf voor de mensen met een slome hostplek, of met grote plaatjes. Misschien helpt dit juist extra met beseffen dat hun plaatje op een slome server staat.
Dat de t.net servers meer werk hebben is wel een goede reden.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 13:47

vooghel

Cunning linguist

Erkens schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:09:
[...]

de oude template was iets breeder 600px ofzo, de nieuwe kan je je plaatje max 575px breed maken.
Niet lang meer:
crisp schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:46:
[...]
2) De contentarea voor posts wordt verbreed naar 600 pixels (gelijk aan de oude layout). Hiermee wordt de gehele breedte echter wel iets groter dan 800 pixels.

Tot zover deze mededeling :)
:)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:51:
Ik zie dat ik de pic heb verwijderd volgens de policy, echter maak ik er gewoonlijk een link van. Of een te grote pic nu 100kb of 2MB is zie ik niet altijd en dat is ook niet iets waar we specifiek naar gaan kijken :)
Als je er naar kijkt dan verwacht ik wel dat je het goed doet. En je hebt de link weldegelijk verwijdert hetgeen mij zeer verbaasde. Maar goed, of je nu de link verwijdert of enkel de link laat staan, het was mega overdreven. Het kan toch nooit zo zijn dat jullie blindelings gaan modden op die rooie balk en niet kijken naar de situatie of de grootte van de pic. Als je gaat ingrijpen d.m.v. een edit en een modbreak dan verwacht ik weldegelijk dat je eerst kijk of het wel waard is om zoiets te doen.

Wat verwacht men nou? Dat iemand voor een enkele pic in de Huiskamer iets eerst gaat resizen en op de eigen webspace gaat zetten? Dergelijke topics zijn dat gewoon niet waard. Zo'n topic is na een dag weer weggezakt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

helaas ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Hoezo helaas? Dat geldt toch alleen voor die specifieke template? Het maakt niet uit wat de uiterste breedte is, ze worden netjes geresized naar de grenzen van de layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:42:
[...]

Hoezo helaas? Dat geldt toch alleen voor die specifieke template? Het maakt niet uit wat de uiterste breedte is, ze worden netjes geresized naar de grenzen van de layout.
Erkens in "Ode aan het oude paars"
en die specifieke template, laat dat nou net de enige zijn die ik kan gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Erkens schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:44:
en die specifieke template, laat dat nou net de enige zijn die ik kan gebruiken 8)7
Da's inderdaad voor jouw geval jammer. Kan me indenken dat je er van baalt...

Nu opsuikeren! :P :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:14:
[...]
Ik weet niet beter of dit is al beleidstechnisch ingevoerd zolang het in de global Faq staat. Natuurlijk kan het verschillen hoe strak ieder subforum hiermee omgaat (1 groot plaatje in de topicstart van een HK topic is wat anders als >30 plaatjes in een FG/CME showtopic), maar in CME is dat iig altijd al aan de orde geweest.
Dit is volgens mij ook de beste manier:
de Global Faq geeft de buitenlijnen van het beleid aan, en is er om te voorkomen dat bepaalde dingen in een bepaald forum wel als prettig worden ervaren, maar in een ander forum weer bestraft worden. Het is om te voorkomen dat iemand die meer post in een specifiek forum, als hij een keertje een post in een ander forum opeens andere 'mores' zou moeten aanleren...

Maar de uitwerking van het beleid, hoe moderatoren ermee omgaan is eigenlijk voornamelijk een terrein van de specifieke forums en Hoofdgroepen, en daar is ook het punt waar het meest direkte contact met gebruikers over dat beleid is.

Daarom is het geheel niet slecht als regels ook binnen een specifiek forum uitgelegd worden via stickies, en men ook uitlegd hoe precies men ermee omgaat (in dit geval ook dat nog geen 'overtreding' is, maar wel iets dat men graag anders ziet).
Je krijgt zeker geen OW voor een plaatje dat te groot is plaatsen, maar wel kan ik me voorstellen dat in specifieke, zeer 'plaatjesgevoelige' threads, zoals bv 'post hier je desktop', bepaalde SGD-threads, of in FG men bij mensen die herhaaldelijk die regel negeren wat strenger wordt; maar juist dan is het ook goed als men per forum direkt naar de gebruikers ook hun uitvoering van dat beleid uitlegt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:34:
[...]

Als je er naar kijkt dan verwacht ik wel dat je het goed doet.
Zoals je in Aanvulling op de FAQ: Plaatjes resizen kunt lezen heb ik enkel het beleid uitgevoerd en is er dus niets mis mee. Wat ik meestal doe is niet geheel verwijderen maar er een link van maken, iets minder ingrijpend dan wat ik volgens de policy uit zou moeten voeren :) Om
Het kan toch nooit zo zijn dat jullie blindelings gaan modden op die rooie balk en niet kijken naar de situatie of de grootte van de pic. Als je gaat ingrijpen d.m.v. een edit en een modbreak dan verwacht ik weldegelijk dat je eerst kijk of het wel waard is om zoiets te doen.
Reguliere edit en modbreaks worden zeker niet zomaar gezet. Echter was deze pic te groot gezien de waarschuwing onderop en dan is een edit het gevolg. Als je vind dat we ieder plaatje wat te groot is ook nog eens op filesize gaan nakijken moet ik je teleurstellen :) Daarbij mogen we verwachten dat mensen in de HK snappen dat ze netjes een thumb neerzetten.
Wat verwacht men nou? Dat iemand voor een enkele pic in de Huiskamer iets eerst gaat resizen en op de eigen webspace gaat zetten? Dergelijke topics zijn dat gewoon niet waard. Zo'n topic is na een dag weer weggezakt.
Dan post je hem niet ;)
Je krijgt zeker geen OW voor een plaatje dat te groot is plaatsen
Inderdaad, het plaatsen van een te grote afbeelding heeft voor een user totaal geen gevolg behalve een mogelijke edit of trash van de post. Het zou wat anders zijn wanneer iemand opvalt door het stelselmatig overtreden van de policy, dan wordt hij/zij er wel op aangesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:14:
[...]
Reguliere edit en modbreaks worden zeker niet zomaar gezet. Echter was deze pic te groot gezien de waarschuwing onderop en dan is een edit het gevolg. Als je vind dat we ieder plaatje wat te groot is ook nog eens op filesize gaan nakijken moet ik je teleurstellen :) Daarbij mogen we verwachten dat mensen in de HK snappen dat ze netjes een thumb neerzetten.
dus het komt hieropneer dat een 600kb jpeg die 1000pixels hoog is en 400 breed blijft staan, en een 30kb jpeg die 10 pixels hoog is en 700 breed weggehaald wordt? applausje voor het beleid :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:14:
Zoals je in Aanvulling op de FAQ: Plaatjes resizen kunt lezen heb ik enkel het beleid uitgevoerd en is er dus niets mis mee.
Jawol mei herr... 8)7

Maar ik geef ook expliciet aan dat het beleid zo krom is als wat. En zoals jij het stelt is het ook super zwart/wit, geen marge. Een rode omkadering is per definitie fout en levert een modbreak op. Er wordt dus totaal niet gekeken naar de situatie en of de pic met de grootte van 10kb of 1000 kb wordt overschreden. Modden is niet letterlijk de FAQ hanteren zoals jij omschrijft, het is anticiperen naar de situatie en dus niet zwart/wit modden. Want dan ben je onbewust aan het mierenneuken en wek je alleen maar onbegrip.
Als je vind dat we ieder plaatje wat te groot is ook nog eens op filesize gaan nakijken moet ik je teleurstellen :)
Rechtermuisknop, eigenschappen... Tjonge jonge, ja, dat is me een werk. Je weet van te voren dat het in het leven roepen van nieuwe richtlijnen werk met zich mee brengt. En het extra werk wat jij zo zwaar wil laten lijken stelt eigenlijk geen reet voor.
Daarbij mogen we verwachten dat mensen in de HK snappen dat ze netjes een thumb neerzetten.
En ik mag verwachten van een moderator dat hij of zij goeie afwegingen kan maken, modereert met feeling en inzicht en niet enkel de FAQ als strakke bijbel hanteert. Het zijn immers richtlijnen.

Nogmaals, ik kan helemaal inkomen in het feit dat in een topic wat pics als leidraad heeft er streng wordt gekeken, hulde daarvoor. Maar ik verwacht gewoon dat er ook met een knipoog wordt gekeken naar situaties waarin a) de pic een minimale overschrijding heeft en/of b) in een topic staat waar bijna geen enkele pic staat er ook wat minder strak gemod wordt.

Immers, een 'plaatjestopic' laden met tientallen pics die wel binnen de normen vallen duurt veel langer dan een topic laden waarin enkele pics staan die ietsjes die norm overschrijden. En daar is het allemaal om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Nu online

André

Analytics dude

Topicstarter
Dus als ik een groot plaatje post ala dit (2048*768):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50977/full.gif

Dan is het fout? Ook als is hij maar 2240 bytes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

André schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:20:
Ja... want je bent dan te lui om zelf te resizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Belachelijk dus. Ik ben helemaal voor het idee iets te doen aan te grote plaatjes (hoewel het met breedband tegenwoordig volgens mij niemand echt meer stoort) maar dit is gewoon niet de manier. hetzelfde zou zijn al de politie bonnen voor te hard rijden uit zou delen door te meten hoe veel rondjes je wielen draaien, zonder te kijken naar de maat ervan. mensen met grote wielen ontlopen de dans, en mensen met kleine wielen worden onterecht de dupe.
Nu maak ik mijn pics (die ik zelf ook host, dus vandaar) altijd een png die ik zo klein mogelijk maak, in termen van bestandsgroote, hier steek ik veel tijd in, maar iemand die een bitmap van het net trekt en hier post terwijl hij binnen de lijnen valt ontspringt de dans.

maw, goede bedoelingen, maar de verkeerde maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Maverick schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:22:
[...]

dus het komt hieropneer dat een 600kb jpeg die 1000pixels hoog is en 400 breed blijft staan, en een 30kb jpeg die 10 pixels hoog is en 700 breed weggehaald wordt? applausje voor het beleid :z
Nee, een te grote pic in filesize valt waarschijnlijk wel op. Dan zou er alsnog wat aan gedaan worden.
Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:06:
En zoals jij het stelt is het ook super zwart/wit, geen marge. Een rode omkadering is per definitie fout en levert een modbreak op.
Ik stel het te zwart wit ja, zo werkt het ook niet :) Overigens is een modbreak iets heel anders en dat wordt ook niet gebruikt.
Rechtermuisknop, eigenschappen... Tjonge jonge, ja, dat is me een werk. Je weet van te voren dat het in het leven roepen van nieuwe richtlijnen werk met zich mee brengt. En het extra werk wat jij zo zwaar wil laten lijken stelt eigenlijk geen reet voor.
Zo heel zwaar is het niet, maar je snapt zelf ook wel dat het begint bij goed posten door de users. Nu leg je het probleem simpelweg bij de crew, dat vind ik een verkeerde redenatie.
En ik mag verwachten van een moderator dat hij of zij goeie afwegingen kan maken, modereert met feeling en inzicht en niet enkel de FAQ als strakke bijbel hanteert. Het zijn immers richtlijnen.
Waar zie je mij de FAQ als bijbel en als strikte grens hanteren? En zelfs al zou ik dat doen, dan nog is daar in veel situaties weinig verkeerd aan.
Maar ik verwacht gewoon dat er ook met een knipoog wordt gekeken naar situaties waarin a) de pic een minimale overschrijding heeft en/of b) in een topic staat waar bijna geen enkele pic staat er ook wat minder strak gemod wordt.
Minimale overschrijdingen worden niet ge-edit. Pics die net over de grens zijn worden niet verwijderd dus gaat deze argumentatie niet op :)

[afbeelding]

Hoe verneukt ziet het forum eruit met zo'n pic? Juist, ook dat is dus niet de bedoeling ;)
Maverick schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:27:
maar iemand die een bitmap van het net trekt en hier post terwijl hij binnen de lijnen valt ontspringt de dans.

maw, goede bedoelingen, maar de verkeerde maatregel.
Zoals ik hierboven al aangeef is dat niet correct. Pics die voldoen aan de huidige 575 breedte maar belachelijk groot aan filesize zijn worden ook aangepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:47:
[...]
Zoals ik hierboven al aangeef is dat niet correct. Pics die voldoen aan de huidige 575 breedte maar belachelijk groot aan filesize zijn worden ook aangepakt :)
ja, maar te brede pics die klein zijn in filesize ook, daar gaat het net om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:47:
Het is zo krom als de nete en volgens mij lullen we allemaal op de verkeerde golflengte. Het is natuurlijk belachelijk dat wanneer het forum beschikt over het automatisch resizen van een plaatje, je ook nog eens zelf moet gaan doen. Doe je dat niet dan komt er een lelijke rooie rand er omheen en word je post ge-edit. Echter wanneer ik een plaatje post die veels te groot is qua Kb's, hetgeen het eigenlijk om gaat, want dat is nog het enige wat overlast geeft, gebeurt er niks... want daar moet je als crew dan maar net tegenaan lopen... Het is echt goed bedoeld, maar de plank wordt gewoon finaal misgeslagen. Laat het auto-resizen lekker z'n werk doen en pak enkel de pics aan die qua Kb's gewoon dooddoeners zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:01:
[...]
Laat het auto-resizen lekker z'n werk doen en pak enkel de pics aan die qua Kb's gewoon dooddoeners zijn.
Als dat laatste geautomatieerd kan, prima. Ik denk dat we het daar wel over eens zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:17:
Als dat laatste geautomatieerd kan, prima. Ik denk dat we het daar wel over eens zijn :)
Zucht... leuk dat je delen uit mijn post trekt. Maar het gaat er mij om dat je pics die qua Kb's goed zijn maar enkel qua afmeting niet juist zijn, gewoon met rust laat aangezien ze toch automatisch geresized worden. Lekker simpel, iedereen tevreden en minder modwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:20:
[...]

Zucht... leuk dat je delen uit mijn post trekt. Maar het gaat er mij om dat je pics die qua Kb's goed zijn maar enkel qua afmeting niet juist zijn, gewoon met rust laat aangezien ze toch automatisch geresized worden. Lekker simpel, iedereen tevreden en minder modwerk ;)
Niet geheel. Als poster zijnde doe je iets niet goed, je verneukt de layout nog steeds maar het lijkt erop dat dat tegenwoordig niet meer uitmaakt. Jammer als mensen zo'n instelling hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:26:
[...]
Niet geheel. Als poster zijnde doe je iets niet goed, je verneukt de layout nog steeds maar het lijkt erop dat dat tegenwoordig niet meer uitmaakt. Jammer als mensen zo'n instelling hebben.
Euhm het maakt ook niet uit want er zit een autoresizer in de forumsoftware? Dit is toch achterlijk, laten we een nieuwe feature inbouwen, maar als iemand het gebruikt dan editten we z'n post 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]
Ik ben het nu eigenlijk wel met Han eens, als de layout niet verneukt wordt, en de afbeelding qua kb's goed is waarom zou je dan alsnog moeten resizen? Je kunt het wel op instelling gooien, maar er is niemand die er last van heeft. (alleen mensen die de oude template nog gebruiken, dat is dan niet anders dat is het nadeel van oud spul gebruiken).

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dat is toch reinste mierenneukerij? :X
Er heeft toch niemand last van? Daar is toch die auto-resize voor in het leven geroepen? Nu is het er en dan ga je vervolgens weer werk op de hals halen wat compleet overbodig is. En je argumenten komen wel heel slap over hoor, sorry. Je doet iets niet goed.... kom op, wees eens reëel, volgens mij kun je beter de gehele policy nog eens goed overwegen in plaats van op een krampachtige manier proberen te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, zonder moderatoren te willen afvallen, ik vind persoonlijk ook dat er wat betreft het modden op te grote plaatjes gewoon gemod zou moeten worden op de intentie en voornamelijk ingegrepen moet worden bij afbeeldingen die duidelijk een te grote filesize hebben en daardoor storend zijn...

Dat is de belangrijkste reden van het beleid, omdat anders mogelijk de indruk ontstaat dat met die resizer, er helemaal geen reden meer is om thumbs te plaatsen en zo mogelijk juist het 'lui neerplempen' van veels te grote afbeeldingen gepromoot zou kunnen worden ...
daar zou vooral op gelet moeten worden en tegen opgetreden, dus niet de intentie van het beleid zelf uit het ogen verliezen...

Aan de andere kant hoop ik ook wel dat gebruikers zelf inzien dat een edit in de vorm van een plaatje eventjes verwijderen en omzetten in een gewone link, een hele kleine ingreep is, die gewoon in dienst staat van het forum, en niet als een persoonlijke 'correctie' moet worden gezien.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Idee: in plaats van een rode rand met die waarschuwing maak je van de IMG-tag een URL-tag.

Nou dat was moeilijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

BlueAce schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:04:
Idee: in plaats van een rode rand met die waarschuwing maak je van de IMG-tag een URL-tag.
Waarom? Als het plaatje toch al automatisch geresized wordt? Waarom dan nog een rooie rand er omheen of een aanpassing naar een URL-tag? Laat het gewoon lekker zo...
Nou dat was moeilijk! :P
Te moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:07:
[...]

Waarom? Als het plaatje toch al automatisch geresized wordt? Waarom dan nog een rooie rand er omheen of een aanpassing naar een URL-tag? Laat het gewoon lekker zo...
HTML resize is verre van perfect. Ten eerste de grootte van het plaatje die ongewijzigd blijft (de reden waarom post nu worden ge-edit geloof ik?), ten tweede wordt het plaatje ongelooflijk lelijk samengeperst.
Te moeilijk :P
Bull shit.

[ Voor 11% gewijzigd door BlueAce op 04-02-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

BlueAce schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:10:
[...]HTML resize is verre van perfect. Ten eerste de grootte van het plaatje die ongewijzigd blijft (de reden waarom post nu worden ge-edit geloof ik?),
Ja, en er wordt juist beargumenteerd dat het beleid is dat er gemodereerd moet worden op basis van bestandsgrootte.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

BlueAce schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:10:
HTML resize is verre van perfect. Ten eerste de grootte van het plaatje die ongewijzigd blijft (de reden waarom post nu worden ge-edit geloof ik?), ten tweede wordt het plaatje ongelooflijk lelijk samengeperst.
Je zit bijna goed... Het probleem is juist dat plaatsjes die niet te groot zijn qua KB's, maar te groot qua breedte/hoogte, ook worden aangepakt. Dat terwijl die automatisch worden geresized. zodat niemand daar verder nog last van heeft. En als je dan werkelijk waarde hecht aan het feit of het plaatje wel mooi wordt geresized, dan dien je het gewoon zelf te doen.
Bull shit.
Stierenstront heeft niks met deze discussie te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RM-rf schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:52:
Overigens, zonder moderatoren te willen afvallen, ik vind persoonlijk ook dat er wat betreft het modden op te grote plaatjes gewoon gemod zou moeten worden op de intentie en voornamelijk ingegrepen moet worden bij afbeeldingen die duidelijk een te grote filesize hebben en daardoor storend zijn...
Met andere woorden, bekijk ieder plaatje door "rechtermuisknop, properties". Ik kan de intentie echter niet echt plaatsen, tenzij je een reply als ""Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt" <-- Wat een flauwekul... zo werkt het ook prima.. :| " bedoelt, dan is de intentie inderdaad verkeerd ;)

/me SmartDoDo vraagt zich af waarom er überhaupt een waarschuwing onder het plaatje komt te staan als de meerderheid hier al aangeeft het totaal geen probleem te vinden dat pics te groot zijn. Dan had er ipv die waarschuwing gewoon een scriptje oid moeten werken wat de filesize bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind persoonlijk ook dat er wat betreft het modden op te grote plaatjes gewoon gemod zou moeten worden op de intentie en voornamelijk ingegrepen moet worden bij afbeeldingen die duidelijk een te grote filesize hebben en daardoor storend zijn...
Precies, om deze reden laat ik de GIF plaatjes van <16 kleuren schema's in CME dan ook vaak staan, zodat mensen tenminste in 1 oogopslag kunnen zien waarom het gaat, aangezien de filesize in dat soort gevallen erg klein is (zoals ook in bovenstaand 1 [rode] kleuren plaatje als voorbeeld werd aangehaald). Het verschil tussen 'te groot plaatje waarschuwing' van een kleine GIF of grote JPG is in principe al vlot te zien - en in die gevallen waar dat niet direct te zien is zal zo'n plaatje imo echt geen extra hinder opleveren aangezien de verschillen daarvoor te klein zijn.
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van het noemen van harde grenzen (zoals bijv. 236KB is goed en 237KB is te groot) omdat het ook erg afhankelijk is van de snelheid van de host voordat een plaatje irritant traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:30:
[...]

Met andere woorden, bekijk ieder plaatje door "rechtermuisknop, properties". Ik kan de intentie echter niet echt plaatsen, tenzij je een reply als ""Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt" <-- Wat een flauwekul... zo werkt het ook prima.. :| " bedoelt, dan is de intentie inderdaad verkeerd ;)
Daar komt het wel op neer, maar ik kan me niet voorstellen dat als je je als moderator crisp lief aankijkt hij er niet voor kan zorgen dat je een mouseoverkrijgt met de filesize zodat je bij twijfel meteen kan zien hoe groot een plaatje is. :)
Want nu geef je het als argument dat het te veel werk is om het allemaal na te kijken, laat ze dan helemaal met rust, ik zie de politie nog niet iedereen die op de a4 een bon geven met het argument; "ja, als we iedereens snelheid moeten meten zijn we te veel tijd kwijt, en nu doen we iig iets" :)

[ Voor 21% gewijzigd door Maverick op 04-02-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:30:
/me SmartDoDo vraagt zich af waarom er überhaupt een waarschuwing onder het plaatje komt te staan als de meerderheid hier al aangeeft het totaal geen probleem te vinden dat pics te groot zijn. Dan had er ipv die waarschuwing gewoon een scriptje oid moeten werken wat de filesize bekijkt.
Omdat de meerderheid, waaronder ik ook, problemen heeft met het feit dat er pics worden gepost die qua Kb's te groot zijn. Dat zijn de doodoeners en dienen te worden aangepakt, dat is iedereen zich wel van bewust. Echter slaat het te ver door wanneer ook de pics worden aangepakt die qua afmeting (l/h/b) te groot zijn terwijl deze automatisch worden geresized. Dat is waar het hier om gaat. Dus ja, de oplossing, indien mogelijk, is naast de automatische resizer een script draaien die de filesize bekijkt. Zijn de aantal Kb's te groot -> pic kan niet worden gepost of er wordt automatisch een URL tag gezet ipv een IMG tag. Afmeting te groot -> automatisch geresized. Klaar, probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maverick schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:45:
[...]

Daar komt het wel op neer, maar ik kan me niet voorstellen dat als je je als moderator crisp lief aankijkt hij er niet voor kan zorgen dat je een mouseoverkrijgt met de filesize zodat je bij twijfel meteen kan zien hoe groot een plaatje is. :)
De filesize is niet bekend bij de browser ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:35:
[...]

De filesize is niet bekend bij de browser ;)
Waar denk je dat de filesize vandaan komt als je met de rechtermuis op een afbeelding klikt en dan eigenschappen kiest?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

P_de_B schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:40:
[...]

Waar denk je dat de filesize vandaan komt als je met de rechtermuis op een afbeelding klikt en dan eigenschappen kiest?
ok, zeg ik het anders, met javascript kan je die niet opvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Nu online

André

Analytics dude

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:41:
[...]

ok, zeg ik het anders, met javascript kan je die niet opvragen ;)
code:
1
document.getElementById("bla").fileSize;

IE only ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

[afbeelding]

Extreem voorbeeld, maar IMO valt dat wel mee. De hele resize regel is in eerste instantie in het leven geroepen om de layout heel te houden en werkt bovendien als waarschuwing dat je niet 3MP foto's gaat plaatsen. Dat jij een gifje maakt van 2048x768 en aantoont dat dat ver onder de 100kB kan blijven, gefeliciteerd, maar dit is niet echt een real life situatie he? ;) Als een plaatje gepost wordt wat 2k pixels breed is, heeft dat een reden. 9 van de 10 keer zal het om een foto gaan en een foto van 2k pixels breed is bijna altijd groter dan 100kB. Laat ik het dan zo zeggen: er bestaat een duidelijk verband tussen aantal pixels (en dus ook breedte) en de filesize van een plaatje.

Hoe dan ook: het resizen opzich gebeurt vanwege de layout, dat we zulke grote plaatjes niet willen heeft meer te maken met de grootte in kB's en da's nu eenmaal moeilijk te checken (blijkbaar, ik weet daar ook niet veel vanaf).

Overigens: In GC hanteren we vooral het beleid van intentie, die pic hierboven heeft niemand last van, al is hij 2k pixels breed, maar als het een interessant plaatje was geweest ipv een groot rood vlak, had je er toch echt op moeten klikken om te zien wat het is. Daarom zou ik alsnog voor een linkje gekozen hebben denk ik :) En wat dat betreft zou ik persoonlijk toch voor een automatisch-naar-linkje-omzet-script kiezen ipv een resize script met iedere keer handmatig een edit voor een nieuw plaatje. Het enige wat je met dit plaatje aantoont is dat er uitzonderingen zijn, maar laten we wel wezen: de meest geposte plaatjes zijn foto's en die gaan doorgaans niet net over de 600px breedte heen, maar ruim over de 1000 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 04-02-2005 17:15 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Afbeeldingslocatie: http://maverick.dynasoft.nl/pics/gotbeter.png

hier een reallife situation, heb dit plaatje hier al eens gepost. 25kb groot.

Maverick in "Het logo"

nu deze
Afbeeldingslocatie: http://www.applematters.com/images/031.jpg
geen rode randjes, 70kb (random voorbeeld btw)

[rml]Poekoek in "[ iPod]iPod shuffle*"[/rml]

dus grootte heeft weinig te maken met breedte als er mensen zijn die png's van hun pics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik blijf erbij dat het uitzonderingen zijn. Ik weet zeker als je de 100 laatst geposte plaatjes pakt die geresized zijn en die die al meteen goed waren qua formaat, de 100 geresizede plaatjes groter (qua kB's) zijn in totaal dan die die al een 600px breedte hadden :)

Overigens vergelijk je appels met peren: een 256 kleuren plaatje vs een full color foto 8)7 Probeer ook 's een 1024x768 contrastrijke foto met JPEG postwaardig te maken op 25kB ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 04-02-2005 17:18 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Grrrrrene schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:17:
Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik blijf erbij dat het uitzonderingen zijn. Ik weet zeker als je de 100 laatst geposte plaatjes pakt die geresized zijn en die die al meteen goed waren qua formaat, de 100 geresizede plaatjes groter (qua kB's) zijn in totaal dan die die al een 600px breedte hadden :)
En dat wil zeggen? "goh meneer, u krijgt een boete voor te hard rijden" "maar ik reed 30" ja, maar gemiddeld rijd 90% van de mensen te hard, dus iedereen krijgt een bekeuring"

juist :{
Overigens vergelijk je appels met peren: een 256 kleuren plaatje vs een full color foto 8)7 Probeer ook 's een 1024x768 contrastrijke foto met JPEG postwaardig te maken op 25kB ;)
Ik vergelijk appels met peren? Jullie gooien de alles wat groen is op 1 hoop en verkopen het als een appel, zonder te kijken of het misschien een peer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Maverick schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:21:
[...]

En dat wil zeggen? "goh meneer, u krijgt een boete voor te hard rijden" "maar ik reed 30" ja, maar gemiddeld rijd 90% van de mensen te hard, dus iedereen krijgt een bekeuring"
Hier maak je een verkeerd vergelijk. We editten niemand omdat andere users de fout ingaan. Jij krijgt een edit in je post wanneer je een te grote pic post, te groot in filesize maar mogelijk ook in imagesize :)
Het gaat voornamelijk om de filesize, deze is na te gaan maar dat betekend wel dat een moderator in een topic de properties van (soms veel) plaatjes moet nagaan. Waarom moet een moderator dat doen terwijl het de user is die voor een nette post moet zorgen?

Nu ja, kan altijd gebeuren dat je dat over het hoofd ziet en dan kan het gebeuren dat je image ver"linkt" wordt. Nix aan de hand verder.

Ik blijf erbij, let er gewoon op dat een pic netjes op het forum past en niet te groot is :) En thumbs maken is meer een mentaliteitsvraagstuk lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Basszje

Reisvaap!]

Maverick schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:21:
Ik vergelijk appels met peren? Jullie gooien de alles wat groen is op 1 hoop en verkopen het als een appel, zonder te kijken of het misschien een peer is.
En waarom denk je dat dat is :? Met jou beredenatie kan je wel alles beredeneren. Bijvoorbeeld dat met geld betalen overbodig is in de maatschappij. Want *ik* zou er wel voor gaan werken. Tja dat 99% van de mensen dat niet doet is niet mijn probleem. Boehoe, scheve maatschappij. Pff

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:30:
[...]
Hier maak je een verkeerd vergelijk. We editten niemand omdat andere users de fout ingaan. Jij krijgt een edit in je post wanneer je een te grote pic post, te groot in filesize maar mogelijk ook in imagesize :)
Het gaat voornamelijk om de filesize, deze is na te gaan maar dat betekend wel dat een moderator in een topic de properties van (soms veel) plaatjes moet nagaan. Waarom moet een moderator dat doen terwijl het de user is die voor een nette post moet zorgen?

Nu ja, kan altijd gebeuren dat je dat over het hoofd ziet en dan kan het gebeuren dat je image ver"linkt" wordt. Nix aan de hand verder.

Ik blijf erbij, let er gewoon op dat een pic netjes op het forum past en niet te groot is :) En thumbs maken is meer een mentaliteitsvraagstuk lijkt me.
waarom zit er dan in godsnaam een resize feature in het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En thumbs maken is meer een mentaliteitsvraagstuk lijkt me.
Mjah... ik ga elke pic die ik in de HK wil posten resizen qua afmeting en die op mijn eigen webspace zetten :X

Dat is toch gewoon onhandig. Je post een pic in een topic die hooguit drie dagen active is. Daarnaast heeft niemand er last van omdat deze pic automatisch wordt geresized. Als je hier over gaat vallen dan haal je je niet alleen veel werk op de hals dmv de controle daarop maar ben je ook pietlullig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Basszje

Reisvaap!]

Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:34:Mjah... ik ga elke pic die ik in de HK wil posten resizen qua afmeting en die op mijn eigen webspace zetten :X
Je *hoeft* geen plaatjes te posten hoor.
Dat is toch gewoon onhandig. Je post een pic in een topic die hooguit drie dagen active is. Daarnaast heeft niemand er last van omdat deze pic automatisch wordt geresized. Als je hier over gaat vallen dan haal je je niet alleen veel werk op de hals dmv de controle daarop maar ben je ook pietlullig bezig.
Nee waarom. Het is handig voor archief. Maar als jij een pagina ophaalt van 25 users dan is dat al 25x +/- 100 kb ( user icons ) + de tekst + oversized plaatjes omdat mensen te lui zijn om even een plaatje fatsoenlijk te maken.

Controle is makkelijk zat door die lelijke rode balk onder het plaatje.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:34:
[...]

Mjah... ik ga elke pic die ik in de HK wil posten resizen qua afmeting en die op mijn eigen webspace zetten :X
Geef je hier nu blijk van de typische "pleur 'm effe neer :P " redenatie waar we eigenlijk niet op zitten te wachten? ;) Ik begrijp je wel, even een pic posten is heel niet zo vreemd en ook wel logisch in HK :)

Dat is ook waar het veel fout gaat, mensen die net te makkelijk "even" een of meerdere te grote pics posten en een goede indicator is de picgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga elke pic die ik in de HK wil posten resizen qua afmeting en die op mijn eigen webspace zetten :X
Zo'n extreem verzoek vind ik dat nog niet eens, zeker als je ziet hoeveel plaatjes er gewoon gedeeplinkt worden met alle gevolgen van bandbreedte problemen voor de hoster in sommige topics. In dat geval is het maken van een linkje net zo makkelijk, kost geen eigen webspace en kan dan ook gelijk de hoster wat ontzien omdat niet voor elke pageview weer dat plaatje wordt opgevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

André schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:45:
[...]

code:
1
document.getElementById("bla").fileSize;

IE only ;)
dat IE dat kan is best, maar daardoor niet te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Basszje schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:36:
Je *hoeft* geen plaatjes te posten hoor.
Sorry, maar dat is nou typisch een antwoord voor iemand die geen goed onderbouwt tegenargument kan verzinnen.
Nee waarom. Het is handig voor archief.
Welk archief? Je praat niet over een CME project maar over een HK topic dat na enkele dagen naar de eindeloze bodem zakt.
Maar als jij een pagina ophaalt van 25 users dan is dat al 25x +/- 100 kb ( user icons ) + de tekst + oversized plaatjes omdat mensen te lui zijn om even een plaatje fatsoenlijk te maken.
Usericons zijn niet van toepassing hier in deze discussie. Als je niet over genoeg bandbreedte beschikt heb je die sowieso uitstaan. Daarnaast gaat mijn voorbeeld nog steeds over een topic waarin weinig plaatjes staan en dus zo'n plaatje geen dooddoener is. Daarnaast, als je dan toch grenzen wilt opzoeken, kan ik zat voorbeelden aandragen waarin de zelfde load wordt veroorzaakt door geaccepteerde afmetingen als het voorbeeld wat jij wist te bedenken.
Controle is makkelijk zat door die lelijke rode balk onder het plaatje.
En dat is dus zwart/wit modden, puur op rooie balken. En ik blijf er bij, een plaatje met een normale grootte qua KB's die automatisch geresized wordt, wie heeft daar nu last van? Je kan ook te ver zoeken...
SmartDoDo schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:39:
Dat is ook waar het veel fout gaat, mensen die net te makkelijk "even" een of meerdere te grote pics posten en een goede indicator is de picgrootte.
De HK is juist de plek waar zoiets moet kunnen. Ga je dat tegenwerken dan zullen bepaalde topics een stuk minder leuk worden. Juist omdat je even snel wat kunt posten maakt de HK leuk. En ik ben het ook wel met jullie eens dat wanneer men plaatjes post die qua bestandsgrootte buitensporig zijn, een super irritant item is, maar ga daar niet iedereen voor straffen. Ontzie de users die wel pics posten met een vroome bestandsgrootte maar die net niet binnen de afmeting valt. Waarom niet? Moet je dan voor die paar cm die automatisch geresized worden zoveel handelingen meer plegen waardoor de lol er gewoon helemaal af gaat?

[ Voor 25% gewijzigd door Han op 04-02-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:46:
En ik blijf er bij, een plaatje met een normale grootte qua KB's die automatisch geresized wordt, wie heeft daar nu last van? Je kan ook te ver zoeken...
Niet geheel correct, er zijn toch wel mensen die resizen uit hebben staan om uiteenlopende redenen. Simpelweg geen rekening willen houden met deze groep vind ik niet getuigen van een net postgedrag. Ik heb er zelf iig last van.

Waarom zou filesize wel een probleem zijn en picgrootte niet? Zorg er gewoon voor dat beiden acceptabel zijn. Is dat te moeilijk dan post je die pic maar niet of maak er een link van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

crisp

Devver

Pixelated

Maverick schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:34:
[...]
waarom zit er dan in godsnaam een resize feature in het forum?
Om te voorkomen dat plaatjes die net iets breder zijn dan de forumlayout toelaat meteen de layout om zeep helpen, of (in het geval van IE) dat het plaatje dan toch nog geheel zichtbaar is.
De waarschuwing krijg je ook pas vanaf 800 pixels breedte.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
crisp schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:52:
[...]

Om te voorkomen dat plaatjes die net iets breder zijn dan de forumlayout toelaat meteen de layout om zeep helpen, of (in het geval van IE) dat het plaatje dan toch nog geheel zichtbaar is.
De waarschuwing krijg je ook pas vanaf 800 pixels breedte.
ok, fair enough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dat was ons allang duidelijk :P

Maar dat is het zelfde als webicons... Klagen dat je er last van hebt terwijl je er iets tegen kunt doen door simpelweg een vinkje te zetten in je prefs? Noem mij eens een goede reden waarom je auto-resizen uit zou zetten?
Waarom zou filesize wel een probleem zijn en picgrootte niet?
Omdat het forum de bestandsgrootte niet aanpast en het formaat qua hoogte en breedte wel.
Zorg er gewoon voor dat beiden acceptabel zijn. Is dat te moeilijk dan post je die pic maar niet of maak er een link van :)
Omdat wanneer het formaat acceptabel is maar 0,9 % wordt geresized, de pic alsnog wordt verwijdert omdat het een dooddoener zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
knip

knip
Is dit niet op te lossen door Crisp voor Modjes de filesize onder een afbeelding neer te plempen? Moet niet al te veel werk zijn, lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 01:55:
[...]

Is dit niet op te lossen door Crisp voor Modjes de filesize onder een afbeelding neer te plempen? Moet niet al te veel werk zijn, lijkt me...
Als je in IE kijkt naar de rode waarschuwingsbalk onder een te grote foto dan zal je zien dat daar de filesize al in staat. Helaas is dat in andere browsers clientside niet mogelijk via javascript.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Maar goed... wordt het huidige beleid, zoals deze door SmartDoDo wordt uitgevoerd, gehandhaaft of wordt de nadruk enkel gelegt op de bestandsgrootte?

Nogmaals een voorbeeld van een plaatje van maar 29kb die automatisch geresized wordt:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Merely/nummerweergave.JPG

Door de automatische resize is dat plaatje geen dooddoener meer. Hij valt prima binnen de layout en de filesize is absoluut modemvriendelijk (29kb). Het enige irritante aan dat plaatje is het overbodige rooie vlak.

[ Voor 56% gewijzigd door Han op 08-02-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De crew zelf is verdeelt over deze maatregel, ook onder de users heerst onvrede... Wat gaat er nu gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Han schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:13:
Door de automatische resize is dat plaatje geen dooddoener meer. Hij valt prima binnen de layout en de filesize is absoluut modemvriendelijk (29kb). Het enige irritante aan dat plaatje is het overbodige rooie vlak.
je zou kunnen kijken naar de hoogte/breedte verhouding om wel of niet zo'n melding weer te geven, net zoals dat ook bij de breedte gedaan wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... ik vind een maatregel enkel tegen de bestandsgrootte voldoende. Het gaat om de overlast, niet om de vertrokken layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:21:
De crew zelf is verdeelt over deze maatregel, ook onder de users heerst onvrede...
Binnen de crew is men vooralsnog niet verdeeld. Een pic die de lay-out verklooit of die aan filesize te groot is wordt mogelijk ge-edit.

Overigens vind ik het wat overtrokken om te spreken over onvrede onder de users, ik heb nog geen klachten gehoord over edit's en als ik de postings hierboven bekijk is het eerder een enkeling dan de meerderheid die er problemen mee zal hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Als iemand om zoiets pietluttigs mijn post zou editten dan zou ik boos worden.
Als het dan een foutje zou blijken te zijn zou er weer niks aan de hand zijn.

Maar dat is bij mij niet gebeurd, dus ik heb geen onvrede.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie ermee zit kan toch gewoon in zijn voorkeuren die image resize optie uitschakelen?

Er zijn altijd wel mensen die het oneens zijn met de functionaliteit. Je kunt niet overal voorkeuren voor gaan maken. Accepteer de image resizer zoals hij is, of gebruik hem gewoon helemaal niet.

Ik vind het zoals het nu is helemaal prima.

Het bewerken van de posts is natuurlijk een prima maatregel. Zie je zoiets als moderator, dan edit je het weg. Net zoals ongewenste linkjes, ongewenste afbeeldingen en ongewenste uitspraken. Bedenk goed dat de gebruiker zélf de situatie heeft veroorzaakt. Het is heel eenvoudig om te voorkomen, dus wie die moeite niet neemt moet het niet gek vinden als die plaatjes uit de post worden verwijderd.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Han schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:26:
Mjah... ik vind een maatregel enkel tegen de bestandsgrootte voldoende. Het gaat om de overlast, niet om de vertrokken layout.
Ik vind een plaatje die te groot is (in formaat) ook overlast geven, moet je nog een keer op klikken voordat het duidelijk wordt, terwijl als je zelf iets resized kan je het wel duidelijk krijgen doordat de meeste browser lelijk resizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen moeilijk alle moderators verplichten om MSIE6 te gebruiken (omdat dat de enige browser is die clientside ook de grootte weergeeft) ;)
Als hij minder dan 800px breed is heb je geen rode waarschuwing ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/51387/full.gif

Overigens een tip voor dergelijke screenshots: het plaatje is netto 795x137px en in JPG formaat. Dergelijke monochroom/greyscaleshots kun je veel beter efficient croppen en GIF of PNG gebruiken (alleen al in GIF halveert de filesize nog eens en blijft het plaatje scherper zonder specifieke JPG 'wolkjes'). Eigenlijk is die rode balk dus heel simpel te voorkomen (en met de hedendaagse free imagehosters is ook het hostprobleem niet eens meer een argument).

Maar goed, het is maar een voorbeeld (van plaatjes met een klein kleurenpalet) natuurlijk ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:31:
Binnen de crew is men vooralsnog niet verdeeld. Een pic die de lay-out verklooit of die aan filesize te groot is wordt mogelijk ge-edit.
willem169 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:36:
o en even tussendoor ik heb even schijt aan die thumbnails
en editen is voor mietjes
RM-rf schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:52:
Zo maar even wat quotes om aan te geven hoe ik daar bij kom. En ik blijf er bij, als je een post edit om zoiets pietlulligs dan ben je aan het mierenneuken. Helemaal als zoiets in de HK of A61 staat als enkel plaatje. Als het een foto-topic is, ala, maar een topic met hier en daar een pic die automatisch geresized wordt, so be it. Pak gewoon de file-size aan, laat dat resizen zitten, heb je meer tijd over en niemand heeft er last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:44:
Overigens een tip voor dergelijke screenshots: het plaatje is netto 795x137px en in JPG formaat. Dergelijke monochroom/greyscaleshots kun je veel beter efficient croppen en GIF of PNG gebruiken (alleen al in GIF halveert de filesize nog eens en blijft het plaatje scherper zonder specifieke JPG 'wolkjes'). Eigenlijk is die rode balk dus heel simpel te voorkomen (en met de hedendaagse free imagehosters is ook het hostprobleem niet eens meer een argument).
In het geval van een CME topic of een topic in FG kan ik je niks anders dan gelijk geven. Maar je gaat toch niet op de zelfde criteria modden als het om een enkel plaatje gaat in de HK of A61 :?
Die ga je namelijk niet resizen en zelf hosten. Dat zijn topics die na één of twee dagen zijn weggezakt. Dan voldoet toch die auto-resize?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Han schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:44:
[...]
Dat zijn topics die na één of twee dagen zijn weggezakt. Dan voldoet toch die auto-resize?
Sommige topics lopen langer dan 2 dagen, daarbij zie ik dat niet als reden om dan maar minder op de regels te letten. Een flame is met 2 dagen ook uit het zicht verdwenen maar het is alsnog niet gewenst ;)
de HK of A61
Ik neem aan dat je SG ipv A61 bedoelt? Daar gaat het nog minder op dat topics wegzakken dan in de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

SmartDoDo schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:49:
Ik neem aan dat je SG ipv A61 bedoelt? Daar gaat het nog minder op dat topics wegzakken dan in de HK.
Nee hoor... ik bedoel A61. En om de zelfde reden dat ik de HK noem, het zijn beide fora die wat losser zijn als de rest van GoT.

Nogmaals, deze discussie begon voor mij omdat hij in mijn ogen zat te mierenneuken. Je edit een post omdat een plaatje net buiten de layout viel en daarom automatisch geresized werd. Dergelijk beleid, hetgeen je strikt uitvoert, is toch absoluut overtrokken en gaat zijn eigenlijke doel toch voorbij? Als je om zoiets kleins een andermans post gaat editten dan wek je toch enkel onbegrip? Nogmaals:
Han schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:49:
Omdat de meerderheid, waaronder ik ook, problemen heeft met het feit dat er pics worden gepost die qua Kb's te groot zijn. Dat zijn de doodoeners en dienen te worden aangepakt, dat is iedereen zich wel van bewust. Echter slaat het te ver door wanneer ook de pics worden aangepakt die qua afmeting (l/h/b) te groot zijn terwijl deze automatisch worden geresized. Dat is waar het hier om gaat. Dus ja, de oplossing, indien mogelijk, is naast de automatische resizer een script draaien die de filesize bekijkt. Zijn de aantal Kb's te groot -> pic kan niet worden gepost of er wordt automatisch een URL tag gezet ipv een IMG tag. Afmeting te groot -> automatisch geresized. Klaar, probleem opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou dat script (wat ik oa ook uit dit topic en BUG begrijp) dus wel op de server moeten draaien (met alle gevolgen van dien), of je moet iedereen die plaatjes in IMG tags wilt posten verplichten om over te stappen naar MSIE (omdat die browser als enige dat ondersteund) ;)
Pagina: 1