Extreem voorbeeld, maar IMO valt dat wel mee. De hele resize regel is in eerste instantie in het leven geroepen om de layout heel te houden en werkt bovendien als waarschuwing dat je niet 3MP foto's gaat plaatsen. Dat jij een gifje maakt van 2048x768 en aantoont dat dat ver onder de 100kB kan blijven, gefeliciteerd, maar dit is niet echt een real life situatie he?

Als een plaatje gepost wordt wat 2k pixels breed is, heeft dat een reden. 9 van de 10 keer zal het om een foto gaan en een foto van 2k pixels breed is bijna altijd groter dan 100kB. Laat ik het dan zo zeggen: er bestaat een duidelijk verband tussen aantal pixels (en dus ook breedte) en de filesize van een plaatje.
Hoe dan ook: het resizen opzich gebeurt vanwege de layout, dat we zulke grote plaatjes niet willen heeft meer te maken met de grootte in kB's en da's nu eenmaal moeilijk te checken (blijkbaar, ik weet daar ook niet veel vanaf).
Overigens: In GC hanteren we vooral het beleid van intentie, die pic hierboven heeft niemand last van, al is hij 2k pixels breed, maar als het een interessant plaatje was geweest ipv een groot rood vlak, had je er toch echt op moeten klikken om te zien wat het is. Daarom zou ik alsnog voor een linkje gekozen hebben denk ik

En wat dat betreft zou ik persoonlijk toch voor een automatisch-naar-linkje-omzet-script kiezen ipv een resize script met iedere keer handmatig een edit voor een nieuw plaatje. Het enige wat je met dit plaatje aantoont is dat er uitzonderingen zijn, maar laten we wel wezen: de meest geposte plaatjes zijn foto's en die gaan doorgaans niet net over de 600px breedte heen, maar ruim over de 1000
[
Voor 29% gewijzigd door
Grrrrrene op 04-02-2005 17:15
]