Toon posts:

Problemen met Analoge Videorecorder naar PC

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,
ik probeer oude videobanden over te zetten met een videorecorder.
die aangesloten is op mijn tv-kaart (Hauppauge PVR150)
Deze heb ik aangesloten met vanuit de tv-kaart met s-video en loopt naar de
composite aansluiting (tulp) naar mijn video recorder (Funai) niet zo'n hele oude.
ik heb alles al geprobeerd, een andere tv-kaart, andere kabels, (scart, composite naar composite) zelf al een coax kabel, maar niks werkt, ik heb de bron van opname ook al 100x veranderd, een andere video recorder gebruikt, nieuwe drivers gedownload. en de pc zelfs opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg gewoon geen beeld en geluid, de audio is aangesloten met
tulp stekkers, van beide kanten. En ben alle instellingen van de recorder nog bijlangs gelopen.
Ik heb ook Movie Factory 3 geprobeerd, Windows Movie Maker 2, en bijgeleverde software van Hauppauge. Ik ben de kluts kwijt.. kan iemand mij helpen?
:? :? :'( 8)7
Greetzz Tim

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Wat bedoel je hier: ' Deze heb ik aangesloten met vanuit de tv-kaart met s-video en loopt naar de
composite aansluiting (tulp) naar mijn video recorder ....' precies mee, m.a.w. hoe en waarom combineer je s-video met composiet, gebruik je mogelijk een omzetter? Misschien ligt hier het probleem: VHS recorders kunnen normaliter niet een s-video signaal leveren of accepteren.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Hmmm, het lijkt erop of het signaal niet in de pc komt..... Je kunt het beste beginnen met te controleren of je de juiste kabels hebt. bv door de kabel die je gebruikt even in de video-in van een tv te stoppen. TV kaartjes hebben wel een aansluiting die op een s-video aansluiting lijkt maar het is helemaal geen s-video, het is gewoon een composiet signaal, maar dat is voor een vhs band meer dan voldoende, het beste kun je het composiet signaal van de scart aansluiting af plukken en die aan de TV kaart verbinden....
Eigenlijk alles even stap voor stap contorleren:
Komt er een signaal uit je VHS speler
zoja....gebruik je dan wel de goede stekkers/ingang voor je tv kaart....

/edit ff gekeken bij hauppauge op jouw kaart zit een s-video/composiet aansluiting, als het goed is heb je er een verloop stekkertje bij gekregen van s-video naar composiet.....als je het composiet signaal van de VCR afplukt (dat kan met zo'n scart stekker, waarop een een in/out schakelaar op zit en 3 tulp plugjes rood,wit en geel) dan kan het haast niet fout gaan LET wel, de schakelaar op de scart stekker moet op OUT staan en geel is het composiet signaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Caveman op 04-02-2005 16:09 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijks de Media Center editie maar deze moet ook gewoon kunnen werken met windows xp.
Op mijn video recorder zitten voorop composite-out en op mijn tv kaart zit ook composite in,
dit heb ik ook al aangesloten, maar ik krijg nog geen beeld.
ook als ik een kabel van scart naar s-video-in gebruik werkt het ook niet.
zou het dan wel werken met een switch box? dat ik van composite, scart maak naar de VCR.
in iedergeval al bedankt voor jullie hulp :Y)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Doe jezelf een plezier en laat er even iemand naar kijken waarvan je weet dat hij/zij er echt kijk op heeft. Volgens mij kun je er zelf geen touw aan vastknopen en daardoor ik helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt volgens mij wel een hoge dunk van jezelf, ik vraag gewoon om hulp, volgens mij snap jij
het niet meer.
_/-\o_

als ik hem trouwens zou moeten laten nakijken dan moet ik naar mijn eigen werk brengen
ik heb alleen de tijd nog niet gehad om mijn collega's te vragen dus heb hier maar even eentje opgezet. als je de tekst goed leest dan snap je het wel.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 14:39 ]

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan. :D

Mijn TV Capture kaart heeft die rode/witte/gele input connectoren. Om mijn videorecorder op mijn pc aan te sluiten heb ik onderstaande scart plug gekocht. De kabel met dezelfde kleuren zat toevallig al bij mijn videocamera. Vervolgens zet ik de schakelaar op de scart plug op de OUT stand, druk op PLAY en dat stelde me in staat om met PowerCinema 2.5 (selecteer AV / Composiet) VHS banden op te nemen als mpg´tjes. :)

SCART plug naar 3 RCA sockets (audio/video) + S-VHS + schakelaar € 1.80 (2.14 Incl.BTW)
http://www.hmk.nl/view_pr...=kabel&productID=25000555

Groeten van M@rs
Pagina: 1