Toon posts:

[XP] Toevoegen user "De syntax is onjuist"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zit met een probleem...

Ik ben admin van de computer (windows xp home)...

Nu wil ik een gebruikersaccount toevoegen maar zodra ik dit doe dan krijg ik het onderstaande scherm te zien.
Ik snap er niet meer van en mijn hoop ik gericht op jullie B) hellppppp

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rf.jansen/naamloos.JPG

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
Lukt het via "rechts klik computer" > "beheren" > "gebruikers" wel? Heb je de pc al eens gescanned op spyware? Ik pas ook even de topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is :).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb diverse spyware proggies maar dat is het niet
en zo te zien lijkt men register ook schoon (geen search bars enzo)

en bij beheren kan ik geen gebruikers beheren :'(

is er in xp geen mogelijkheid om gebruikeraccounts met de hand toe te voegen in bijv. Docs en settings ofzo?

Als ik een user daar kopieer en dan aanpas met eigen gegevens dan komt ie niet op het inlogscherm te staan dus kennelijk moet het anders.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 20:19 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee, een user account is heel wat meer dan een mapje in de document and settings :o

Probeer eens Start -> Run -> mmc -> file -> add/remove snap in -> Local Users and Groups -- krijg je dan wel een werkende console? :)

Verwijderd

Je kunt tog via de cmd console een gebruiker toevoegen?

Start->Uitvoeren cmd

NET USER pietje /ADD :?

Bij mij werkt dat, misschien moet je dat ook eens proberen ;) (niet dat je dan van je fout afbent, maar je hebt in ieder geval je gebruiker)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 23:13 . Reden: woord vergeten :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:13:
Je kunt tog via de cmd console een gebruiker toevoegen?

Start->Uitvoeren cmd

NET USER pietje /ADD :?

Bij mij werkt dat, misschien moet je dat ook eens proberen ;) (niet dat je dan van je fout afbent, maar je hebt in ieder geval je gebruiker)
aha bedankt, dat werkt als enige... Maar hoe kan ik nu via dat commando de gebruiker als computerbeheerder maken, want nu is het een account met beperkte mogelijkheden.

Vind et toch wel vreemd hoor, want ik kan helemaal niks op t net vinden over dit probleem :?

zit eraan te denken om dit programma gewoon na te maken in VB en dan mn eigen versie :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 09:00 ]

Verwijderd

als je NET USER /? doet, krijg je de helpfunctie van de opdracht. Misschien kun je dan vinden hoe je een administrator aanmaakt.

Misschien is het ook welhandig voor je programma ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke danku :9

Verwijderd

net help localgroup voor toevoegen aan administrators
Pagina: 1