Asus Radeon 9600XT/TD werkt niet, andere 9600 wel

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19
Ik heb de kaart gekocht, hij gaf geen beeld, maar het was een compleet nieuw geassembleerd systeem, dus ik dacht dat de oorzaak wellicht ergens anders lag.

Een vriend is nu hier, zijn kaart in mijn systeem, booten. Mijn kaart in zijn systeem.....booten.....

Wat is hier aan de hand? Het is dezelfde soort kaart, alleen hij wil zijn 256 mb model natuuroijk niet ff ruilen met mijn 128 mb model ;), dus ik moet toch echt ff verder met deze kaart.

Mijn moederbord is een Gigabyte GA-K8NS Ultra-939

420W Enermaxx voeding.

Zijn kaart is een Sapphire Radeon 9600 XT 256 MB

[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 03-02-2005 19:49 ]

iOS developer

• BikkelZ
Sorry verkeerde categorie :$

iOS developer

Verwijderd

Als het een nieuw systeem is dan zou ik er gewoon mee terug gaan.(of heb je de kaart in een nieuw geasembleerd systeem gestopt?)
Zat er eerst een pci vidkaart in?zo ja?dan ff in de bios 'first init device' op agp zetten.
Zet eventueel even je specs erbij.

• BikkelZ
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:52:
Als het een nieuw systeem is dan zou ik er gewoon mee terug gaan.(of heb je de kaart in een nieuw geasembleerd systeem gestopt?)
Zat er eerst een pci vidkaart in?zo ja?dan ff in de bios 'first init device' op agp zetten.
Zet eventueel even je specs erbij.
Geassembleerd. Hij leek te starten, gaf wel 200MHz CPU snelheid aan, maar kon gewoon het BIOS benaderen met de andere kaart er in. First init device ga ik nu proberen met die andere kaart er in.

iOS developer

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik vind het een vaag gedoe met de Asus Radeon 9600XT/TD. Ik heb voor mijn pa laatst een amd64 systeem samengesteld met een MSI K8N Neo2 Platinum -54G mobo waarin die videokaart het dus niet deed. De videokaart doet het wel in een Asus A7V8X-X. Er zijn geen nieuwe biossen voor die videokaart te vinden, hij doet het af en toe wel, af en toe niet, maar volgens Alternate (daar heb ik het systeem gekocht) mag ik de kaart niet terugsturen. Ik heb de kaart nu zelf een beetje verder geholpen en heb nu een MSI RX9600PRO-TD die het perfect doet.

Kortom: Ik heb zo het idee dat die Asus Radeon 9600XT/TD het niet zo goed doet.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• BikkelZ
Hmmm niet voor niets een van de laatst verkrijgbare 9600 kaarten?....

iOS developer

Verwijderd

Gewoon omruilen. Hij werkt blijkbaar niet goed met je systeem. Of had je hem toch niet helemaal goed aangesloten, en had je dat wel gedaan in het systeem van je vriend, waardoor hij het daar wél deed? Ik zou zeggen; haal nog één keer die kaart uit je systeem, doe hem er nog een keer goed in, en probeer te booten. Werkt het niet, dan val je terug op je garantie en laat de winkel maar een nieuwe sturen.

• BikkelZ
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:28:
Gewoon omruilen. Hij werkt blijkbaar niet goed met je systeem. Of had je hem toch niet helemaal goed aangesloten, en had je dat wel gedaan in het systeem van je vriend, waardoor hij het daar wél deed? Ik zou zeggen; haal nog één keer die kaart uit je systeem, doe hem er nog een keer goed in, en probeer te booten. Werkt het niet, dan val je terug op je garantie en laat de winkel maar een nieuwe sturen.
Ik heb hem meerdere malen geprobeerd, ik heb de andere kaart ook een paar keer geprobeerd. Ik ga morgen ff bellen.....

iOS developer

• BikkelZ
Iemand nog een briljante ingeving?

iOS developer

Verwijderd

Je hebt toch wel de extra stroomaansluiting eraan gehangen?
AGP op 4x?
Fastwrites uit?

• BikkelZ
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:38:
Je hebt toch wel de extra stroomaansluiting eraan gehangen?
AGP op 4x?
Fastwrites uit?
- Extra stroomaansluiting zit niet op de kaart
- AGP 4x --> ik kom nu het BIOS niet in maar ik had hem op 8x staan. Het is ook een 2x / 4x / 8x kaart volgens de beschrijving
- Fastwrites --> ik kom het BIOS niet meer in, heb er niet naar gekeken.

Heb je zelf ervaring met de kaart?

iOS developer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je dat nou even per topicreport deed, dan was je sneller verplaatst naar het juiste subforum ..

Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen dus.

Verwijderd

BikkelZ schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:16:
[...]

- Extra stroomaansluiting zit niet op de kaart
- AGP 4x --> ik kom nu het BIOS niet in maar ik had hem op 8x staan. Het is ook een 2x / 4x / 8x kaart volgens de beschrijving
- Fastwrites --> ik kom het BIOS niet meer in, heb er niet naar gekeken.

Heb je zelf ervaring met de kaart?
Nee niet met die kaart maar wel met ATI's.
Ik had zelf een keer een probleem met een slecht/niet werkende ATI 9700 en toen had ik het agp voltage verhoogd.
Toen was het opgelost, misschien kan je dat proberen?

• BikkelZ
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:58:
[...]

Nee niet met die kaart maar wel met ATI's.
Ik had zelf een keer een probleem met een slecht/niet werkende ATI 9700 en toen had ik het agp voltage verhoogd.
Toen was het opgelost, misschien kan je dat proberen?
Dat is zeker een idee, ik ga het straks nog even proberen!

iOS developer

Pagina: 1