Draadloze invoer icm internetten op TV

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-02 20:26
Ik wil graag internetten op de TV, omdat we vaak met meerede mensen iets willen zien/lezen en dat is natuurlijk gemakkelijker op de TV in de huiskamer dan met zen allen achter de pc.

Nu ben ik op zoek naar een goede/makkelijke oplossing om dus van de bank de PC nog te besturen, het zou in principe alleen om de muis gaan, eventueel het toetsenboord.

Is er een degelijke oplossing voor, zal iR voldoen? ik heb wat testjes gedaan met iR maar dat komt niet verder dan een meter of 2, en het is toch wel een meter of 4/5 naar de computer.

Ik kan me voorstellen dat er een speciale afstandbediening is? ivm met de stijgende populairiteit van de media centers...

Heeft iemand hier ervaring mee? of tips welke hardware hier geschikt voor is?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:41
Op een gewone beeldbuis kun je internetten wel vergeten...

• enveekaa
Oh, ja ik heb er niet zoveel ervaring mee, kan je misschien wat meer info geven? is de resolutie niet toereikend oid??

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:41
Precies, het is haast onleesbaar, tenzij je naar een hele lage resolutie gaat, maar daar valt dan weer nauwelijks mee te 'surfen'.
Probeer maar eens, je hebt vast wel een tv-out op je videokaart...

Verwijderd

De resolutie van een TV is echt crap. Wil je het een beetje redelijk krijgen, zul je de PC moeten instellen op de TV-Native resolutie van 576 scanlines. En dan is de vraag: leest dat lekker.

Het allemooiste surfen is een draadloze keyb/mous set van bijvoorbeeld Logitech, met RF-signaal, en dan naar een HTPC toe.

Verwijderd

ten 1e is zoals hierboven staan.. text lezen echt niet beister goed te doen.
En ten 2e(als je het nog steeds wil)
koop een mooi draadloos setje van logitech voor €40,- die werken teminste op een afstand van een aantal meter zonder problemen.

• enveekaa
Hmm ok, ik zal dus eerst moeten bekijken of ik de kwaliteit acceptabel vind, en dan een verder zoeken.

Werken die logitech setjes niet ook gewoon met iR dan?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:07

Dentheman

Zie signature

enveekaa schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:03:
Hmm ok, ik zal dus eerst moeten bekijken of ik de kwaliteit acceptabel vind, en dan een verder zoeken.

Werken die logitech setjes niet ook gewoon met iR dan?
Nee, met bep. radiofrequentie

maar filmpje of foto's kijken of evt. een spelletje spelen, maar zodra je gaat internetten, oid ziet het er niet uit.

Zie ondertitel

• enveekaa
Ok bedankt voor de info! ik ga es even kijken hoe het eruit ziet :)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:07

Dentheman

Zie signature

enveekaa schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:17:
Ok bedankt voor de info! ik ga es even kijken hoe het eruit ziet :)
Niet schrikke hoor :o

Zie ondertitel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een TV is een antedilluvische monitor met 720x576 resolutie en 50Hz (interlaced) refresh. Dit is slechter dan een monitor uit begin jaren '80 (niet raar, PAL is al 50 jaar oud). Wat de dot pitch is hangt af van je TV, maar is vermoedelijk ook te janken.

Als je in de woonkamer wilt kunnen internetten is het een veel beter idee om die hopeloos verouderde meuk weg te doen en een grote monitor aan te schaffen.

Zelfs een best oude 2e hands monitor is goed genoeg omdat je er niet bovenop gaat zitten. Hier heb ik een 20" Sun GDM-20E20 uit 1996, dat is perfect als TV, hij draait standaard op 1152x864@76Hz (non-interlaced). 0.31 dot pitch is voor huidige monitorbegrippen erg hoog (wazig beeld), maar daar heb je alleen last van als je er bovenop zit, zeker niet vanaf de bank.

Ondertussen vind ik'm te klein en ben ik op zoek naar een 24" breedbeeldmonitor (bijvoorbeeld de Sun GDM-90W10), maar die zijn ERG moeilijk te vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 04-02-2005 02:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1