[Word 97] Plaatjes koppelen aan bestand

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 22:45
Allereerst: ik hoop dat dit de goede plaats is voor dit topic, en dat de topictitel klopt ;)

Ik geef leiding bij scouting, en daar gaan we dit weekeind fotostripverhalen maken. Die kids krijgen een digitale camera mee, mogen foto's maken, en die gaan we vervolgens in Word zetten, met z'n 6en op een A4tje, en dan natuurlijk tekstbalonnen erbij maken.

De fototoestellen die we gaan gebruiken, zijn allemaal hetzelfde, en genereren per *diskette* (jaja) dezelfde bestandsnamen.
Nu dacht ik handig al die foto's in een document te kunnen zetten, vervolgens de foto's in de fotodirectorie vervangen door andere, en dan zou wordt ze automatisch moeten vervangen door de nieuwe. Als ik bij 'figuur invoegen', 'koppelen aan bestand aanvink' dan veranderd Word de foto's ook automatisch in de nieuwe... Tot zover niets aan 't handje...

Aleen is dan wel mijn hele opmaak weg! hij zet de foto gewoon zo groot mogelijk, dwars over de pagina! iemand een idee hoe je in word (of een ander makkelijk programma met tekstballoons) zo kunt instellen, dat 'ie de nieuwe foto's hetzelfde behandeld als de oude?

(sorry voor de lap tekst >:) )

[ Voor 5% gewijzigd door BJup op 03-02-2005 19:37 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

doe het in html ?

Iperf

• BJup
Hoe moeten die kinderen daar dan nog tekstballonnen bij zetten? :)

Verwijderd

format picture -> layout -> behind text zetten en dan balonnetjes tekenen

• BJup
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:40:
format picture -> layout -> behind text zetten en dan balonnetjes tekenen
Mijn punt is eigenlijk, dat ik 1 directorie wil maken, met daarin een wordbestand, die de 6 foto's die in die directorie laat zien. Die map zet ik op alle PC's, en dan hoef ik alleen de foto's van het toestel naar die map te kopieeren, en dan niet opnieuw in word te plakken.

Alleen is de opmaak de hele tijd verdwenen, als hij de plaatjes opnieuw laadt.
Mijn vraag is, hoe ik die opmaak 'vast' kan zetten.

Hoe ik er vervolgens tekstballonnetjes bij moet maken, weet ik wel :)