je hebt inderdaad een hele mooie oxidatie aanslag, maar waarschijn geen koper (koper wordt in tegen stelling tot wat veel mensen denken, niet eerst groen, maar zwart en vormt geen roest achtige stof, maar verkleurt gewoon).
Als je naar een betere electronica zaak gaat, en daar om reinigingsspray voor PCB's vraagt, krijg je als het goed is een spray mee die geen kortsluiting kan veroorzaken (ik zal morgen op mijn werk wel ff kijken welke het ook al weer is).
Maar of je mobo nog gaat leven durf ik niet te zeggen... de pootjes van tenminste 1 ic zijn ook geoxideerd... waarschijnlijk zitten er nog verborgen oxidatie plekken waar je niet bij gaat komen.
iig suc6 ermee
ps. een methode waarbij water aan te pas komt zou ik in dit geval niet gebruiken, want dat bevorderd de oxidatie alleen maar. Water is goed voor andersoortige vervuiling (zoals modder in een GSM, zo ben ik aan mijn eerste gsm ooit gekomen, gewoon onder een stromende kraan met een electrische tandenborstel de print schoon gepoest)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier