Toon posts:

Linksys en Aldi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag bezig geweest met een een nieuwe linksys router WRT54G. En dit werkte maar niet, ander router geprobeerd, verschillende kanalen.

Uiteindelijk heb ik het probleem gevonden, we hadden hier 3 beveilingscamera's van de aldi http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_03/OFF01.HTM

Na het uitschakelen van deze camera's werkte het draadloos netwerk gelijk. Na verder zoeken heb ik de router op kanaal 14 ingesteld en de 2 van de 3 camera's weer kunnen aanzetten. Het blijkt dus dat die camera's van de aldi ongeveer 5 kanalen per camera van wifi storen. Als ik de 3e camera aanzet ben je de draadloze verbinding zo weer kwijt (zelfs op 1 meter afstand).

Mijn vraag dus, mag de aldi dit soort camera's verkopen?? Want ze werken heel goed als stoorzender voor wifi!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 19:38 ]

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Die frequentiebanden zijn vrij voor gebruik van allerhande soorten verkeer.
Dat ze elkaar storen is een mogelijkheid. Net als je magnetron die kan storen op je WiFi.
Je moet er mee leren leven of een andere oplossing verzinnen door 1 van de 2 eruit te gooien.

Verwijderd

Ja, de 2.4GHz band die zowel de 802.11b als 802.11g gebruiken worden door een heel scala aan apparaten gebruikt. Magnetrons, hoewel je die meestal dicht hebt (en dan heb je d'r door kooi van farraday geen last van), gebruiken ook die frequentie, en blijkbaar Aldi camera's ook.

Je zou betere camera's kunnen halen (sorry dat ik het zeg, dit is een druppel op de kokende plaat, maar als je zoiets bij Aldi koopt, kun je het haast verwachten, is net zoiets als bij de bart-smit je radiografisch bestuurbaar auto'tje halen om mee te gaan racen met de professionele RF races), of 802.11A apperatuur, zoals bijvoorbeeld de Linksys WRT54GS (.11a, .11b, .11g ondersteunt).

802.11A, net zoals 802.11G werkt maximaal op 54mbit. Alleen .11a werkt op een band van rond de 5GHz, ruim buiten het bereik van die camera's. Bijkomend nadeel van een dergelijk hoge band (naast dat je netwerkkaarten moet hebben die het ondersteunen), is dat het bereik niet zo ver is...

Wat je ook zou kunnen proberen is om een custom firmware in de WRT54G te flashen, en dan bijvoorbeeld een VS-firmware. Wat meer kanalen dan in europa, en je kan het signaal boosten door middel van die aangepaste firmware.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:05

Nik

Wat heeft in godsnaam een betere camera met de Aldi te maken? Sorry dat ik het zeg, maar een camera van een pro-merk(?) kan net zo goed storen op je WiFi. Je kan beter zeggen: "zoek camera's met een andere frequentie".

:)

Als we het hebben over het aantal kanalen wat de camera's gebruiken, is dit niet in te stellen? Als je zelf zegt dat er zo'n 15 kanalen beschikbaar zijn, en er 5 kanalen per camera gebruikt worden (wat me sterk lijkt, 5 kanalen tegelijk), dan zou je toch opzoek moeten gaan naar een functie die het aantal gebruikte kanalen van de camera's kan verminderen.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Er zit ruis op een kanaal en net erbuiten dus meer ruis wat toch uitgezonden word.
Heeft te maken met de kwaliteit van de zenders.( de bandbreedte van het gezonden signaal en hoe goed afgebakend,lees gefilterd)
De linksys heeft er dus last van van die ruis buiten de kanalen van de cams. Dus kan het best zijn dat je op een aantal kanalen van de linksys dus die ruis ontvangt ipv je WiFi signaal.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
proller schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:06:
Wat heeft in godsnaam een betere camera met de Aldi te maken? Sorry dat ik het zeg, maar een camera van een pro-merk(?) kan net zo goed storen op je WiFi. Je kan beter zeggen: "zoek camera's met een andere frequentie".

:)

Als we het hebben over het aantal kanalen wat de camera's gebruiken, is dit niet in te stellen? Als je zelf zegt dat er zo'n 15 kanalen beschikbaar zijn, en er 5 kanalen per camera gebruikt worden (wat me sterk lijkt, 5 kanalen tegelijk), dan zou je toch opzoek moeten gaan naar een functie die het aantal gebruikte kanalen van de camera's kan verminderen.
bij wifi word ook aangeraden om te kiezen uit de kanalen 1, 6 en 12 omdat deze elkaar qua bereik niet overleggen.

hierboven word een 'americaanse' firmware aangeraden om het signaal te boosten. Dit is echter niet een Americaanse firmware maar gewoon een getweakte firmware:
meuktracker: HyperWRT 2.0b4
Hier kan je het zendvermogen van de linksys verhogen.

heb net sinds gisteren ook deze router en ben er tot nu toe tevreden over.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:02:
Wat je ook zou kunnen proberen is om een custom firmware in de WRT54G te flashen, en dan bijvoorbeeld een VS-firmware. Wat meer kanalen dan in europa, en je kan het signaal boosten door middel van die aangepaste firmware.
In de VS zijn juist minder kanalen dan in Europa. In de VS zijn kanaal 1 t/m 11 legaal te gebruiken, in Europa (behalve Spanje) 12 en 13 ook nog. Wel mag je in de VS met groter vermogen zenden dan in Europa...
Pagina: 1