Toon posts:

[html/java] Probleem met afbeelding

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
ik heb lang zitten zoeken op het internet maar ik kan de oplossing nergens vinden :(
Ik wil een afbeelding in een soort van popup venster laten verschijnen. Deze moet er komen wanneer er op de thumnail is gedrukt.
Maar hij doet het dus niet.
Na lang gepruts kom ik er meer niet uit, dus ik dacht ik vraag het maar hier :)
Hier is de code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<script type = "text/javascript">

function show_photo ( pFileName, pTitle, pCaption) {

window.open ("","","toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, 
menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, copyhistory=yes, width=800, 
height=600")
}

</script>

</head>

<body>
<h5>
<a href="afbeeldingen/venster.gif" onClick = "show_photo('afbeeldingen/venster.gif')">  
[img]"afbeeldingen/venster.gif"[/img]
</a>
</h5>

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 19:29 ]

Verwijderd

je moet natuurlijk wel de file aan je open method meegeven

en js != java

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je function heeft 3 inputs nodig, je geeft er al 1, werkt wel maar slaat nergens op. Ten tweede zie ik nergens waar je de filename in de window.open zet?

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar kijk, ik wil een paar plaatje op de manier doen, en ik wil niet zoveel van dat spul in mn header hebben, of kan het niet anders?
En moet ik die inputs percé opgeven?
alvast bedankt :)

(Dit is voor het eerst dat ik met javascript bezig ben, kheb zo'n roze bijbel van deitel onder mn neus liggen)

• Taro
  • Niet online

Taro

Je maakt een functie die een bestand laat zien, je geeft het bestand mee naar de functie, maar in de functie geef je dat bestand niet door aan de window.open. Window.open zal dus nu geen bestand openen.

Dingen die je meegeeft aan een functie moet je later in die functie hergebruiken, nu geef je hem wel mee, maar je laat hem er niets mee doen. Wat wil je in die window.open hebben? Juist, dat plaatje, dus zet je die nog in de window.open....

Edit, ik wil het niet voorkauwen, maar misschien snap je het hierna:

FOUT:

window.open ("wat gegevens over de breedte enzo van het plaatje, maar wat is de bestandsnaam?")
}

GOED:

window.open ("pFileName","wat gegevens over de breedte enzo van het plaatje")
}

[ Voor 31% gewijzigd door Taro op 03-02-2005 19:43 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

Verwijderd

misschien iets meer in die bijbel lezen dan, verdere nuttige links:
www.w3schools.com
www.devguru.com

die open method moet je dus vertellen welke URI hij moet openen, dat doe je in het 1e argument.

verder is er idd niks mis met argumenten niet allemaal meegeven, je kan best bij andere plaatjes die andere argumenten ook willen gebruiken

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:42:
verder is er idd niks mis met argumenten niet allemaal meegeven, je kan best bij andere plaatjes die andere argumenten ook willen gebruiken
Idd, zoals ik al zei kan het ook wel, maar teveel dingen meegeven terwijl je nog niet eens weet hoe het werkt is niet altijd het beste begin. Begin simpel en overzichtelijk en bouw het daarna verder op en uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Taro op 03-02-2005 19:46 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<script type="text/javascript">
  function show_photo ( pFileName, pTitle, pCaption)
  {
    window.open (pFileName, pTitle,"toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, 
    menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, copyhistory=yes, width=800, 
    height=600");
  }
</script>

<h5>
  <a href="afbeeldingen/venster.gif" onclick = "show_photo('afbeeldingen/venster.gif')">  
    [img]"afbeeldingen/venster.gif"[/img]
  </a>
</h5>

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:36

Pelle

🚴‍♂️

Dit is toch wel basic hoor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.