Toon posts:

Externe HDD Maxtor 200GB, formateren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb vandaag een externe hd maxtor200gb gekocht. Via USB 2 kan ik hem herkennan als i schijf en geeft hij 189 gb aan. Vervolgens maak ik via windows een partitie waarna ik de schijf wil formateren. Hij gaat dan een uur formateren en als hij klaar is zegt hij:formateren kan niet worden voltooid
Ik snap het niet meer, iemand een idee?

Ik heb winXP met SP1

Verwijderd

Zelf heb ik ook een externe HDD van maxtor van 200GB, ik zelf heb dit probleem niet.

Met welk progsel formateer je je HDD?
Ik heb wel is problemen gehad met partition magic met hardeschijven. Toen heb ik geprobeerd op via Computerbeheer van microsoft naar schijfbeheer te gaan en hem dan te formateren... dit werkte wel :) (geloof alleen dat die functie in Pro zit en niet op Home) Ohwja en ik draai SP2 maar daar kan het niet aan liggen... hopelijk krijg je je schijfje aan de praat :*)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het via schijfbeheer gedaan.

Verwijderd

Probeer dan Partition Magic eens,

Wie weet werkt het, mijn Maxtor 200GB extHDD lukte wel met Partition Magic :)
Dat programma gebruik ik zowiezo meestal om partities te maken en om te formateren enzo 8)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen de demoversie van p magic, ik probeer hem te formateren met deze versie maar het lijkt niet te lukken.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad met een Western Digital externe HD van 160Gb. Ik heb een uur aan de lijn gehangen met hun overigens prima helpdesk, zonder resultaat. Ze hebben me een nieuwe kabeltje opgestuurd, maar daar lag het niet aan.

Toen heb ik het ding aan een laptop gehangen en die formatteerde hem prima en snel! Mijn vermoeden is dat het te maken heeft met de USB-poort/drivers. Waarschijnlijk is je USB2.0 niet zoals ie moet zijn, of is je USB niet geintegreerd in het mobo maar als PCI-kaart bijgeplugd. Mijn HD is nu prima geformatteerd maar overzetten van veel data duurt uren. Terwijl die laptop het tien keer zo snel kan...

Dus, probeer het eens met een nieuwere computer met feilloos werkende USB2.0-poort.

suc6,
Wacke.

Verwijderd

Win XPsp1 kan het probleem zijn. Volgens is het niet mogelijk om usb 2.0 te krijgen. Ik geef toe dat het met usb 1.1 ook zou moeten lukken, maar eerst een vooral upgraden zou ik zeggen.

Heb zelf een maxtor 200gb in een externe casing geformateerd, zonder problemen (is inderdaad maar 189GB, maar ja ...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:21:
Win XPsp1 kan het probleem zijn. Volgens is het niet mogelijk om usb 2.0 te krijgen. Ik geef toe dat het met usb 1.1 ook zou moeten lukken, maar eerst een vooral upgraden zou ik zeggen.

Heb zelf een maxtor 200gb in een externe casing geformateerd, zonder problemen (is inderdaad maar 189GB, maar ja ...)
SP1 zou het gewoon moeten doen. Heb je recente chipset drivers? Kan je moederbord sowieso USB2.0 aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 14:27 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Windows xp met sp1 moet het gewoon kunnen. Die support zat namelijk al in Windows xp sp1.
Het zou zeker kunnen dat het aan je USB2.0 drivers ligt of uberhaupt aan je usb drivers. Probeer eens de laatste nieuwe voor je moederbord te downloaden en te installeren.

Het lijkt mij ook niet dat het formatteren aan usb 1.1 of usb 2.0 kan liggen. USB2.0 is backwards compatible, dus moet gewoon werken maar dan wel trager.
Pagina: 1