[Samsung 710T] BSOD na pivot software

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 15:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb net m'n Samsung 710T binnen en natuurlijk meteen neergezet om te proberen. DVI kabel er aan, desktop uitrekken.. briljant. Scherp, strak en helder. Toen bedacht ik me dat die pivot software er bij zat voor het draaien van het beeld, dus CD er bij gepakt.

Nadat ik de software had geinstalleerd moest ik rebooten. En toen begon het gesodemieter. Na het klikken op 'Ok' eindigde het geheel in een BSOD. Dus maar reset gedaan.
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
"No keyboard detected" wist m'n mobo (Asus A8N-SLI Deluxe) me te vertellen. Ah fijn, kijken wat er gebeurt. Na de gebruikelijke HD check start windows verder om wederom te eindigen in een BSOD.

Door de keyboard error kan ik de BIOS niet in, kan ik geen enkel ander apparaat besturen of whatsoever. Dit begon na de installatie van de pivot software, welke ik er nu met geen mogelijkheid meer van af krijg.

Hebben meer mensen dit gehad of is dit wel erg origineel?

Update
Ander toetsenbord er aan gehangen, in safe mode Windows gestart. Aldaar de Pivot Pro software verwijderd en voila alles werkt weer :| Maar nu heb ik dus nog niet die draai-optie voor het beeld.

Ik heb netjes de goede driver installed, alles werkt naar behoren, alleen die Pivot Pro software vernaggelt m'n gehele Windows. Hoeeee kan dat :P

[ Voor 26% gewijzigd door Kaastosti op 03-02-2005 19:03 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ik heb zelf een 193P en ik heb er ook problemen mee gehad.. het was geen BSOD maar ik had wel het probleem dat het niet goed werd onthouden. Als ik hem dus (met success) op 90 graden zette, dan zag de software het alsof ik hem nog steeds op 0 graden had staan, dus kon ik het niet terug zetten. heel erg irri, maar ik gebruik de pivot niet eigenlijk.

maargoed als je het wel echt wilt gebruiken dan zijn er zijn vast nog wel andere tooltjes om de pivot te gebruiken want software matig gezien is het niks anders dan een layer over de framebuffer zetten.

• wacko
  • Laatst online: 19-07 12:12
Erg vervelend lijkt me, ikzelf gebruik ook de bij de 710T bijgeleverde pivot software en die werkt perfect, geen enkel probleem mee gehad (maar ik gebruik het ook niet echt vaak). Meestal kun je bij Advanced Display Properties van je videokaart ook rotatiemogelijkheden vinden. Zit iets verder verstopt en is dus minder makkelijk in gebruik, maar zal wel gewoon werken.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb de laatste trial versie van Pivot Pro gedownload, en die werkt _wel_ perfect zonder problemen. Jammergenoeg is dit wel een trial voor 30 dagen, dus ik moet nog even lief vragen aan Samsung of de maker van de software of ze mij een sleuteltje cadeau kunnen doen :) Nee heb je, klap voor je kop kan je krijgen :P

De rotatie-mogelijkheden van de videokaart heb ik wel gevonden, maar dat werkt niet echt optimaal. Hij draait het beeld wel, maar rekt het niet verticaal op. Dat komt er op neer dat je gewoon nog steeds een even hoog beeld hebt, alleen is het in de breedte nog krapper ook :|

Verder wel briljant scherm, haarscherp!

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 10:41
Probleem heb ik hier ook gehad op +/- 30 pc's (w2k sp4) met de 710N

Wat heb ik er aan gedaan:
opstarten in veilige modus
VGA driver vervangen (dit probleem deed zich alleen voor op pc's met een intel onboard vga kaartje)
reboot
herinstall pivot
en het werkt weer

helaas deed ik er zo +/- 1 uur over per scherm.

de driver vooraf vervangen werkte niet

beetje vaag probleem....

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ja ik dacht eerst dat het inderdaad door drivers kon komen. Ik was zo enthousiast geweest om meteen naar die Pivot te grijpen toen ik het wilde proberen. Na crash en safe mode weer verwijderd, om vervolgens de drivers van m'n videokaart en de samsung te updaten/installeren. Helaas mocht dat ook niet baten voor de werking van Pivot.

Echt heel wazig... met dat kleine stukje software is m'n systeem echt totaal de pedalen kwijt. En dit is dan per ongeluk.. dan kan ik me voorstellen dat er ook software is wat dit expres doet en dan allerlei minder vrolijke dingen uitvoert :P

Pagina: 1