Toon posts:

Welke geluidskaart is beter voor muziek?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Asus A7NX8 e De luxe met Nvidia Soundstorm. Ook heb ik nog een Hercules Grand Fortissimo II 5.1 kaartje liggen. Ik vraag me nu eigenlijk welke van deze twee nou puur beter is voor muziek (mp3)? Ik weet dat geluidskwaliteit ook afhankelijk is van je Boxen maar ik denk dat de geluidskaart toch ook wel een belangrijke rol speel dus vandaar mijn vraag.
Als 5.1 set heb ik een Creative 5100. Hopenlijk kunnen jullie mij helpen.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Als je ze allebei hebt, zou je kunnen proberen om ze allebei te beluisteren. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Luister wat je beter vindt, alleen moet je je speakers (versterker) wel digitaal verbinden met je moederbord. De analoge output van de a7n8x-e deluxe is matig.

En mp3 klonk op m'n soundblaster awe 32 al goed, testen doe je dus met een cd.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Vergeet niet dat als je MP3's gaat gebruiken, het weinig tot niets uit maakt! Immers, MP3 is van een lage kwaliteit (ja het klinkt nog goed, maar ik hoor toch echt verschil tussen 128kbps of 192kbps).

Daarbij, gewoon proberen, en je weet het!

edit:
zoooooooo spuit :7

[ Voor 9% gewijzigd door Nik op 03-02-2005 18:52 ]

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

als je een versterker met digitale ingang gebruikt dan maakt het geen z*k uit. dan doet de versterker al het D/A werk en de DAC in een versterker is beter als op een geluids kaartje denk ik.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
B-lennium schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 18:43:
als je een versterker met digitale ingang gebruikt dan maakt het geen z*k uit. dan doet de versterker al het D/A werk en de DAC in een versterker is beter als op een geluids kaartje denk ik.
Word!

Als het nou allebei naar niets klinkt, kan ik je een M-audio geluidskaart aanbevelen. De bass-control is superb, een hele strakke toch diepgaande bass.
Pagina: 1