Toon posts:

Welk Dual plankie zou jij nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aopen DX34 Pro met SCSI en LAN on-board

of

Abit VP6 met IDE-RAID

Ik ga 1 van die 2 kopen en dan 2x 866 CPU's er op plakken.

Verwijderd

Abit VP6 met IDE-RAID

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Puur kwa 'gehoord hebben'... Die Abit ;)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:03
naja... als je geld over hebt die met scsi. maar ide-raid kun je VEEL goedkoper 2 snelle ide drives kopen en die in raid laten lopen dan een dure scsi drive die altijd nog duurder is dan die 2 ide-drives samen.

als je geld over hebt neem die scsi.. ben je ook maar een beetje prijs-bewust. neem gewoon die ide... is errug snel gestriped.

een netwerk-aansluiting hoef je je geen zorgen over te maken... voor het verschil in prijs heb je makkelijk een 3com-100mbit of een intel.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt overtuigend... en stabiliteit???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij allebei goed stabiel. Abit VP6 alleen maar goeie dingen over gelezen.

• slacksoff
allebij de merken zijn wel bekend met stabiliteit.

scsi is wel wat minder storingsgevoelig. maar ik heb zelf nog nooit last gehad van ide-storingen. als het echt om belangerijke informatie gaat misschien toch maar scsi. maar ik zeg nog een keer... dat van scsi=stabieler heb ik alleen maar gehoord.

als het je niet om de snelheid gaat. kun je ook met raid alle schrijf-opdrachten dubbel laten doen. zodat als 1 harddisk kapot gaat de andere nog alle informatie heeft.. alleen dan word je capaciteit wel gehalveerd

je hebt een raid vorm die de helft op de ene disk zet en de andere helft op de andere [sneller dus]

dan is 30gb+30gb=60gb ruimte

die vorm waar ik het net over had
30+30=30gb aan ruimte.

tsjah.. tis een eigen keus. voor mij is scsi alleen maar duur en nergens goed voor..

Verwijderd

Topicstarter
Slacksoff: Ik wil met IDE-RAID dan 2 10GB 7200rpm schijfjes als IDE-RAID1 laten werken voor OS en dan 1 van 40GB voor data.

Ik brand met SCSI cd-rom en brander (ook DVD op SCSI) daar heb ik een los Adaptec AHA-2940 kaartje voor.

• slacksoff
moet lukken toch?
doe maar wel een vette voeding erin :-)

Verwijderd

Topicstarter
ja Aopen HQ-08 met 300Watt als ik het goed heb???

Nu nog uitvinden waar die VP6 goed te koop is

Verwijderd

k heb de MSI geen problemen mee
4x 33/66
4x 100

5 pci 1x agp loopt als een trein
alleen geen raid of scsi onboard
wel sound

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Volgens mij hebben we op de frontpage div revieuws staan, inclusief één van Tweaker.net zelf.

Ik heb nu net een KT7-Raid, anders had het deie VP6 wel geworden :)

One of the animals has left its cage today.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
ABIT VP6

Verwijderd

ABIT VP6, geen moeilijke keus. :)

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat lijkt me wel duidelijk.... wordt niet overal verkocht, maar ik kom er wel :)

Verwijderd

Zie http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=198

Alle systemen hadden moeite met Q3. 'k zou doorsparen voor een bord met serverworks chipset.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Zie specs....should say enough.

Die plank rules bigtime!!!

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 23:15 schreef Vossie het volgende:
Zie http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=198

Alle systemen hadden moeite met Q3. 'k zou doorsparen voor een bord met serverworks chipset.
hmmmm ja Q3 moet wel werken natuurlijk is Serverworks zo goed dan??? aan de prijs te zien wel natuurlijk :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De goedkope ServerWorks ServerSet III LE plankjes hebben niet eens AGP...

ServerWorks heeft een aparte AGP bridge chip voor AGP support. Het zal me niet verbazen als VIA daar beter in is (ServerWorks richt zich meer op de servermarkt en daar is AGP niet belangrijk).

Verwijderd

er waren geloof ik een paar revieuws over deze week nog kijk maar even op de site

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik dan toch maar voor de Abit VP6. Kan er nog geen slechte dingen over vinden behalve dat er maar 5 PCI sloten op zitten.

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:55
Hmmm als je echt een zeer stabiel bord wil maar niet wilt gaan overklokken zou ik voor supermicro gaan wel duur maar zeer goed
Pagina: 1